Wysłany: 2008-01-30, 22:38 Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
W silniku konstrukcyjnie podobnym czyli D7F, wymieniałem pasek rozrządu po 80 000km. Do tego faktycznie dla pewności należy wymienić pompę i rolki. Mnie wymiana w Clio II wyszła koło 800zł na oryginalnych częściach, ale poza ASO. Jak się wcześniej pytałem o wymianę paska rozrządu w ASO to się za głowę złapałem - 2500zł!! Oczywiście w Clio II. Mam nadzieję, że w przypadku Logana będzie taniej.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
A co moze sie stac jak nie wymieni sie pompy wody? jakie moga byc konsekwencje?
Przegrzejesz silnik, ale raczej do tego momentu nie dojdziesz, bo zauważysz pod autem kałużę płynu chłodzącego.
Jak już wyżej pisałem, ja tak oszczędzałem i nie wymieniałem pomp wod w kangoo, aż się rozciekła, u musiałem znowu cały rorząd wymieniać na nowo plus nowa pompa wody.
Mnie pasek+rolka napinająca+ pompa wody+ robicizna do kangoorka 8V wyszło jakieś 700-800zł nie amiętam dokładnie bo już rok minął. A sam pasek z rolką i robocizną płaciłem wcześniej zanim się pompa rozciekła 500zł, oczywiście pasek GATES-a.
A serwis to niech mnie cmoknie w popkę, napewno nie będę u nich wymieniał paska rozrządu, chyba by mnie finansowo zrujnowali, zresztą nie mam się co martwić bo na gwarancji nie dojadę do wymiany paska, będzie to już robione po gwarancji za dużo mniejsze pieniądze.
Wogóle w tej chwili inżynieria wraca do stosowania łańcuchów. Tam ma wiele Toyot, Kii, Fordów... . Renault nie za bardzo sobie to bierze do serca i nie kwapi się z zastępowaniem paska łańcuszkiem.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Nie ma to jak porządny łańcuch - który zanim się rozleci zaczyna wydawać charakterystyczne odgłosy - których nie da się nie usłyszeć - wtedy przynajmniej wiem że przyszedł juz jego czas... A pasek to rach ciach trach i po ptokach ...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-12, 01:48
W ks. serwisowej logana (mojej) stoi, ze rozrzad jest do wymiany (dot. 1.4 i 1.6 MPI [8V]) co 90 000 km lub po 4 latach. W przypadku szczegolnych warunkow eksploatacji co 60 000 km lub 3 lata.
W przypadku logana 1.6 16V jast to 120 000 kilometrow.
Ulotkowy koszt rozrzadu ok. 1000 PLN'ow to, co oczywiste koszt samego zestawu rozrzadu bez wspomnianej pompy wody, gdyz tej ostatniej teoretycznie nie trzeba wymianiac...
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-02-17, 09:03
Wiosną 2008 przy przebiegu 90 000 km wymieniłem pasek, rolkę napinacza i pompę wody.
W serwisie zaśpiewali 700 części i 700 robota, to powiedziałem im, żeby się wypchali -miałem 10 000 km do końca gwarancji, więc stwierdziłem, że ją chrzanię, bo 1000 zł piechotą nie chodzi.
W sklepie sprzedającym części do samochodów francuskich kupiłem pompę wody za 80 zł, rolkę napinacza za 50 zł, pasek za ok. 70 zł - łącznie ok. 200 zł. Za wymianę w warsztacie zapłaciłem 200 zł. Zrobiłem na tym 30 000 km i wszystko jest ok. Nie pamiętam teraz nazw firm produkujących te części, ale pasek był z f-my Gates. Zresztą częsci te polecił mi sprzedawca mówiąc, że od wielu lat sprzedaje je i nigdy nie było żadnych problemów.
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
witam znalazłem tańszy osprzet do wymiany paska rozrzadu
Napinacz paska micro firmy Ruville 55577. Zastosowanie : Renault Megane, Clio , Kangoo, Scenic , Thalia. Dacia Logan. Info tech.: Srednica : 70mm., szerokość rolki, 25,5mm. Nazwa kat. : EVR ROLKA NAPINACZA PASKA WIELOKLINOWEGO Z RAMIENIEM RENAULT LAGUNA, MEGANE 1,4-1 cena 75zł
Pasek rozrządu firmy GATES 5578XS , zastosowanie Renault Clio Kango Megane Scenic Nissan Almera Micra Dacia Logan . 123 zęby szerokość 27 mm
cena 80zł
Pompa wodna producent HEPU , zastosowanie Renault Megane , Renault Clio II, Renault Kangoo , Dacia Logan z silnikami 1,4 ; 1,6 nr OE: 7700861686
Moja rada wymień. Ja widzę z doświadczenie, że na Dacię nie działa przebieg a wiek. Dużo osób miało jakieś problemy, coś się psuło itp. Mieli mniejsze o wiele ode mnie przebiegi ale auta np. 2-3 letnie.
Ja mam ponad 112.000km i jedyna rzecz jaką wymieniłem to... opony.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
W moim przypadku po przebiegu 35kkm będę wymieniał tylko pasek i rolkę mając na uwadze 4-letni okres uzytkowania .Jeżeli pompa wytrzymuje 60-90kkm lub więcej to tylko trwałość paska jest na uwadze.Poniważ wymieniał będę we własnym zakresie koszt będzie mniejszy niż w pseudo ASO.
Oczywiście ostateczna decyzja będzie należeć do mechanika , który przy demontażu oceni zużycie elementów.
Jest to tylko moja ocena na podstawie poprzednio użytkowanych wersji silnika 1,4 (C1J z łancuchem rozrządu) ale z pompą wody miałem przebiegi od 100kkm do 250kkm.
Mam pytanie do użytkowników Logana ktorzy wymieniali rozrząd: Logan 1.4 MPi, 2005r. przebieg 34kkm, w czerwcu minie 4 lata, wymieniać rozrząd/pasek+ rolka/ czy nie? Nic nie cieknie, pasek z wyglądu w idealnym stanie. ASO woła za wymianę 800zł + 180 za pasek i rolkę. Pozdr. Loganik
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-01, 20:06
Ja bym wymienił. 800 + 180 to zdecydowanie mniej niż koszty wymiany uszkodzonych zaworów.
Wyglądający zdrowo pasek może pęknąć i wtedy będziesz miał problem- lepiej na zimne dmuchać i mieć spokój na następne 4 lata.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum