Koledzy; może coś mi nie idzie z wyszukiwarka ale niestety nie mogę znaleźć jaką najczęściej instalację LPG montujecie do Dustera.
Coś na necie znalazłem STAG4 lub BRC jedna 2 - 2,5 tyś druga około 3 i niestety nie wiem co wybrać.
Na LPG Forum ludzie piszą o wtryskiwaczach, reduktorach, listwach ale niestety nic do DD
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-14, 19:47 Re: DUSTER i LPG
squdo napisał/a:
Koledzy; może coś mi nie idzie z wyszukiwarka ale niestety nie mogę znaleźć jaką najczęściej instalację LPG montujecie do Dustera.
Coś na necie znalazłem STAG4 lub BRC jedna 2 - 2,5 tyś druga około 3 i niestety nie wiem co wybrać
Landi Rezno Omegas był montowany przez lubelską dilernię bez utraty gwarancji, nie tylko w Dusterach ale i w MCV, Loganach i Sandero.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-15, 05:27
squdo napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Landi Rezno Omegas był montowany przez lubelską dilernię bez utraty gwarancji, nie tylko w Dusterach ale i w MCV, Loganach i Sandero.
gdzieś czytałem, że "check engine" się zapala przy tej instalacji
U mnie się nie zapala. Miałem robioną diagnostykę po dwóch m-cach i zero błędów. Chyba, że w serwisie LPG wstawili jakąś oszukiwaczkę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Czytam i czytam; dziękuję Dusterowcom za podesłanie specyfikacji instalacji.
Zweryfikowałem lekko lpg-forum i wychodzi ze do tego silnika to najlepiej:
BRC Sequent 24 lub Landi Renzo Omegas, w poniedziałek ustalę ceny
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-17, 13:44
Ciekawe jakie ceny dadzą i czy faktycznie dostosują te silniki do lpg i czy w MCV będą montować do 7-osobowych. Zresztą MCV będzie schodzić z rynku jak wyjdzie Popster , ciekawe czy do nowych modeli będzie fabryczne lpg i jaka cena .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-17, 14:08
TAXI AIRPORT, u Rzepki w mikołowie taka instalacja to 2990zł, kwestia ile doliczy sobie Dacia za "fabryczność" instalacji. Dla mnie górna bariera sensownej ceny to 4 tys zł, choć nie wiem czy to możliwe patrząc na ceny instalacji w innych markach (Chevrolet 4200zł za BRC Seqent 24 która normalnie kosztuje 2500-2700zł, Skoda za Landi Renzo Omegas 4200-4500zł, Fiat za Tartarini 4800zł)...
Choć patrząc na sprawę z innej strony - chętniej dopłąciłbym do fabrycznego lpg niż do diesla, ale to już inna inszość
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-18, 11:22
Co do Popstera to tak myślę że jak wejdzie do produkcji to MCV wycofają. Zobaczymy.
Mniej więcej wiem co do cen fabrycznego LPG. Na stronie holenderskiej dacii jest już cennik:
http://web.renault.nl/dow...ijsbrochure.pdf
Będzie przy 7 osobach fabryczne LPG, będą dwa baki 42 litrów LPG i 50litrow benzyna.
Cena fabrycznego LPG to równe 1000 euro. Średnie spalanie na gazie 9,3l, na mieście 12,8 na trasie 7,7.
Szkoda że nie montują fabrycznie do 1.6 16V.
O dziwo tam cena 1.6 16V 105KM jest równa cenie 1.6 85KM z LPG.
Ciekawe czy u nas tez tak będzie bo aktualnie 1.6 16V jest droższy o 2500zł.
Osiągi na gazie takie same jak w dci75-15,3s do 100km/h .
Tylko że cena diesla jest o 1800 euro droższa. .
Jeżeli takie będą ceny to następna też będzie Dacia ale z gazem bo diesla się już nie będzie opłacać przy takiej różnicy.
Co do Popstera to tak myślę że jak wejdzie do produkcji to MCV wycofają. Zobaczymy.
Ano właśnie... I nie chodzi o to, że nie masz racji - byłoby to przecież dość logiczne, gdyby zrezygnowali z MCV-ki, nawet jeśli istnieją argumenty także za utrzymaniem jej produkcji - tyle że dopóki nie ma oficjalnych komunikatów albo chociaż wiarygodnych przecieków, to po prostu piszmy w ten sposób, bo inaczej rodzą się plotki...
Dzisiaj zaprowadziłem Sandero na montaż instalacji gazowej do Warszawy na Puławską.
Mają zamontować Landi Renzo Omegas ze zbiornikiem 53l (poj całkowita) tj. ok 42 l gazu.
Jak już odbiorę i trochę pojeżdżę to napiszę o swoich odczuciach.
Moja instalacja też tam była zakładana. Wchodzi 45- 46 l LPG do zbiornika. Jak na razie spalanie 50/50 niecałe 9.1l LPG.
Stwierdziliśmy z moją "połową", tykanie z pod maski ale na pierwszym przeglądzie instalacji pan z serwisu poinformował nas, że tak pracują wtryski gazu... To dobrze, bo myśleliśmy że nam bombę podłożyli
Jak na razie jesteśmy zadowoleni, szczególnie na stacji paliw...
mam tak samo... czy po nagrzaniu silnika tykanie jest trochę cichsze? mam wrażenie, że u mnie tak, ile już przejechałeś km na gazie, czy również masz instalację Landi Renzo Omegas oraz ile autko "paliło" na samej benzynie?...
Szczerze, to nie liczyłem ile średnio Daćka spalała na benzynie (docieranie). Instalacja ta sama co twoja , a po nagrzaniu silnika tak jak napisałeś tykanie cichnie, bo ciężko je wyłapać. Na zimno słychać wyraźnie.
U mnie nie słychać w ogóle tykania, nawet jak nie miałem uszczelki pod maską to nie było słychać w poprzednim aucie natomiast dosyć mocno było to słyszalne.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-23, 09:30
Jeśli słychać "cykanie", to bardzo dobrze. Są to jedne z najlepszych wtrysków na rynku. Ja mam identyczną instalację. Mnie w salonie poinformowali, że fabryczne kładą Landi Renzo, bo ta firma wygrała przetarg na instalki fabryczne w Renault.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
A niby dlaczego jeśli można wiedzieć? Ja mam identyczną instalację (Tomasetto) jak w poprzednim aucie, może po prostu wtryskiwacze są wyciszone ... oczywiście pomijam fakt, że takie cykanie to normalna sprawa
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-04-23, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-23, 20:45
Czy moze ktos zamiescic zdjecie silnika zagazowanego Dustera aby byly widoczne miejsca instalacji wtryskow do gazu oraz ogolne zdjecie silnika po "tuningu"
Instalacja założona od piątku przejechane 500 km, zero problemów.
Do zbiornika po całkowitym opróżnieniu weszło 40,9 l gazu czyli spalanie ok. 8,2l/100km (większość na trasie), co ciekawe komputer pokładowy wskazał tak samo śr spalanie 8,2 czyli można przyjąć iż nadal można korzystać z wskazań komputera również przy jeździe na gazie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum