Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 16:42
Zalety:
To jest nasze, przez nas zrobione i to nie jest nasze ostatnie słowo. :] Była jeszcze GPMapa, ale Garmin inteligentnie ją zastąpił jakimś swoim radosnym produktem. Jeśli chodzi o aktualność map, pokrycie, bazę adresów, to niestety Garmin i TomTom są sto lat za AutoMapą.
AM'Traffic i LiveDrive!, czyli wykorzystanie danych zbieranych przez użytkowników do omijania korków i zatorów, odpowiednio - statystyczne i on-line. Nawet w wersji "statystycznej" (dane dociągane są przy okazji aktualizacji) działa całkiem fajnie. Jak działa on-line, można przekonać się na Targeo, wizualizacja na zakładce Traffic. Trzeba było zobaczyć, jak dzielnie AutoMapa walczyła, żeby odwieść mnie od pchania się do centrum w poniedziałek... w długi weekend. :) Niestety, korzystając tylko z danych statystycznych program nie ma świadomości długich weekendów. ;)
Support! Doskonały! Dość powiedzieć, że kiedyś, kiedy miałem jakiś problem z licencją, odpowiedź od żywego człowieka dostałem po 20 minutach... w niedzielę po 22oo. :) Fajnie też działa zgłaszanie poprawek nawigacyjnych (wszystkie "moje" poprawki pojawiały się w następnej aktualizacji). Generalnie - mam wrażenie, że za produktem stoją żywi ludzie, którym w dodatku zależy na tym, żebym był zadowolny, a nie spuszonczy na drzewo. Żeby jeszcze tylko żywi ludzie zechcieli zaimplementować tą cholerną zmianę dozwolonej prędkości między 23oo a 5oo... :>
Aktualizacje. Zagwarantowane bodajże raz na kwartał, ale w rzeczywistości sporo częściej. Poza uaktualnieniem map i danych nawigacyjnych, częste jest wprowadzanie nowych funkcjonalności, poprawki ergonomii, itp. Generalnie - produkt żyje, jest aktywnie rozwijany, twórcy nie osiedli na laurach i nie ograniczają się do odcinania kuponów.
Asystent pasa ruchu. Działa na zadziwiająco wielu skrzyżowaniach, zważywszy, że wprowadzono go dwie aktualizacje temu. Dla osób, które średnio sobie radzą na skrzyżowaniach typu "rozdeptany pająk" - świetna sprawa.
Krzysztof Hołowczyc. 'Nuff said. :] Chociaż nie, początkowo strasznie mi było żal, że komunikatu "za sto metrów zakręt w prawo" nie kończy "nie ciąć". ;)
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2011-05-06, 17:14
AutoMapa, mapy najlepsze, zgoda-ale na Polskę. Dla mnie za dużo wodotrysków i konfiguracji zamiast intuicyjności. System omijania korków online, to niestety nawet nie namiastka. Ściaga bez potrzeby z trasy, nie używam, bo najczęsciej prowadzi żle. Dane statystyczne też niestety często to robią. Co nie zmienia faktu, że i tak najchętniej jej używam. Jesli chodzi o Polskę, to bardzo przyzwoita jest MapaMap, ale w wersji TOP. pozdr
Byłbym wdzięczny, zwłaszcza gdybyś polecił jakąś sensowną Navi do tego w cenie plus minus 500zł (to ma być pierwsza nawigacja,wystarczy mapa polski, możliwie prosta obsługa i sensowna jakość/trwałość)
W takim razie jeśli chodzi o mapę to polecam MapęMap. Jest naprawdę dobra, tylko nie ma zbyt wielu opcji konfiguracyjnych. Ja jestem maniakiem map, podróży itp., więc chcę jednak kupić coś z AutoMapą, ale zwykłemu użytkownikowi MapaMap spokojnie wystarczy. No i jest dużo tańsza w zakupie z jakimś urządzeniem niż AutoMapa.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ja w Austrii przy pomocy Automapy trafić mogę nawet do takiej wioski, która ma trzy chałupy na krzyż. Podobnie jest W Niemczech. Automapa ma taką możliwość ustawień trasy i przeszkód, że żaden znany na rynku produkt mu się nie równa.
bebe, napisał
Cytat:
Paluchem obsługuje się kiepsko, trzeba używać paznokcia, żeby ekran załapał, dużo jest elementów interfejsu mniejszych niż przeciętny palec.
Z tym twierdzeniem się również nie zgadzam, mam Automapę na smartphonie HTC HD2 i nie używam rysika, a paluszki mam nie powiem nie najmniejsze.
Reasumując poza małymi błędami (jak pisze bebe brak zmiany ograniczeń prędkości zgodnie z polskim kodeksem) pozostałe funkcje Automapy zdecydowanie przewyższają pozostałe programy nawigacyjne.
Automapa ma taką możliwość ustawień trasy i przeszkód, że żaden znany na rynku produkt mu się nie równa.
Co rozumiesz przez przeszkody??
Bo szczerze mowiac, akurat mozliwosci ustawiania trasy to dla mnie najwieksza AM wada. Bida z nyndza :)
Zas co do map na zachodzie - am nie radzi sobie z interpretacja danych zawartych w mapach takich, jak kierunkowosc w konkretnych godzinach. TT radzi sobie z tym wysmienicie. Tak samo nie znane jest jej pojecie radarow odcinkowych (nie dziwota, bo pisane w Polsce a autorzy za granice chyba nie jezdza...). Ten program ma jakakolwiek przewage TYLKO w Polsce. Wszedzie indziej kladzie sie na chodniczku i placze, oj placze
chriskb napisał/a:
pozostałe funkcje Automapy zdecydowanie przewyższają pozostałe programy nawigacyjne.
Pozwole sie z tym stwierdzeniem nie zgodzic. AM jest nieintuicyjne w obsludze (co z tego, ze ma te same funkcje co inne programy, jesli do wszystkiego potrzeba co najmniej 2 razy tyle klikniec co w innych programach) i ograniczone funkcjonalnie. Nie ma NICZEGO czego nie mialo by iGO i TT, a brakuje najwiekszych zalet tych programow (dla iGO odwzorowanie rzezby terenu i obsluga fotoradarow a dla TT mozliwosc edycji map)
No i asystent pasa ruchu w am to jakis zart....
Przez przeszkody rozumiem to, że mogę sobie po blokować co chcę.
Co do przewag TT czy IGO to miałem przyjemność używać tych dwóch tworów.
Po pierwsze jak się prowadzi samochód to rzeźbę terenu się widzi i moim zdaniem nie ma potrzeby podglądania tego na ekranie.
Po drugie w czasie jazdy ciężko jest kierowcy edytować mapy. Opcja dobra dla pieszego.
Po trzecie przypadek z ostatniej zimy (droga DK 7 w Ostródzie wypadek - droga zablokowana, trzeba objechać. Zjechałem do miasta i TT poprowadził mnie bocznymi drogami - dziesiątej kategorii odśnieżania aż pod Grunwald)
Takie to są przewagi tych niskobudżetowych produktów.
Przy iGO i TT to raczej AM jest niskobudzetowa. Ten program calym soba az krzyczy "Jestem pisany przez amatorow"
Takie blokowanie jak piszesz udostepnia zarowno iGO jak i TT - i co teraz mi powiesz?
Co wiecej. Zalozmy, dowiaduje sie 50 km wczesniej, ze gdzies jest zator na 20 km (mialem taka sytuacje). Zarowno w TT i iGO w tym momencie wylaczam ten kawalek trasy i program AUTOMATYCZNIE przelicza mi trase. Co robie w AM? Kasuje trase, blokuje odcinek, obliczam trase znowu - wszystko recznie. BRAAAAAAWOOOO za ergonomie.
Trasy am tez wylicza mi zdecydowanie mniej optymalne niz powysze... Ciekawe czym poprowadzila by Cie am w tych warunkach? Nie sprawdziles oczywiscie...
Rzezba terenu - jak bys troche po gorach pojezdzil, to bys docenil ten "ficzer". Ale to trzeba pojezdzic...
No i wreszcie na koniec edycja map - widac, ze nigdy nie skorzystales i probujesz na sile negowac. Nikt podczas jazdy nie kaze edytowac mapy (choc mozna, jest to wyjatkowo proste, znacznie latwiejsze niz zablokowanie drogi w am!! zreszta... co jest proste w am? Chyba tylko wylaczenie tego "czegos"). Za to mozna wprowadzic na mape zmiany o ktorych wiemy - zmiana kierunkowosci, roboty czasowe (tak! mozna zdefiniowac czas trwania zmiany), czy wreszcie nowa nazwe a nawet ulice - tak, by nawigacja wiecznie nie probowala kazac skrecic tam, gdzie nie wolno. Do tego, tymi poprawkami uzytkownicy sie dziela miedzy soba - przez co mapy pozostaja znacznie bardziej aktualne (AM nie ma kawalka autrostrady pod Schipholem oddanej przed.... 2 laty!).
Howgh.
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-05-06, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 21:35
chriskb napisał/a:
Z tym twierdzeniem się również nie zgadzam, mam Automapę na smartphonie HTC HD2 i nie używam rysika, a paluszki mam nie powiem nie najmniejsze.
No właśnie, ale smartfon ma ekran pojemnościowy, przystosowany do obsługi palcem (tak po prawdzie to możliwy do obsługi jedynie palcem). Tymczasem większość urządzeń samochodowych nadal ma ekrany starego typu.
fi napisał/a:
Trasy tez wylicza mi zdecydowanie mniej optymalne niz powysze...
Tak, zwłaszcza TomTom błyszczy jeśli chodzi o wyznaczanie tras. :DDD Nie wiem, może jestem jakiś inny, ale miałem dwa razy okazję jechać przez pół Polski prowadzony przez kolegę prowadzonego przez TomToma i w obu przypadkach były grane "trasy widokowe". :D Nie wiem, może coś było nie tak ustawione (chociaż kolega zarzekał się, że wszystko jest jak powinno, nawet po tym, jak omal nie urwaliśmy miski olejowej na drodze 38 kategorii odśnieżania :), może gwiazdy nie były dla TomToma w Porządku - ale jak dla mnie TomTom w materii wyznaczania tras jest i pozostanie totalną pomyłką. :]
W AM nie muszę wyłączać, czy też blokować odcinka - wystarczy stałe ustawienie trasa szybka z ominięciem dróg gruntowych i AM przeliczy najkorzystniejszy objazd.
Miałem kilkadziesiąt przypadków kiedy skręcałem w boczne trasy aby ominąć zatory i za każdym razem byłem prowadzony przez AM najszybszym rozwiązaniem.
Co do jazdy w górach w AM jest pilot gdzie można włączyć pomiar wysokości i masz go na ekranie.
Z jednym się zgodzę edycja mapy to duże ułatwienie tylko nie znalazłem w TT narzędzi do precyzyjnego przeskalowania map np. ze współrzędnych "Pułkowo 1942" na "WGS84".
Co do zapisywania czasu objazdu z tablic informacyjnych to nigdy to nie działa bo jeszcze nie widziałem w Polsce budowy lub remontu drogi, która by się skończyła zgodnie z harmonogramem.
O aktualności autostrad w Holandii nie mogę dyskutować, gdyż ostatni byłem w 2003 roku.
Racja, odszczekuje wczesniejsze stwierdzenie. Jak przeczytalem, ze sa, to zaczalem grzebac i wreszcie znalazlem te blokady - nie tam, gdzie bym sie spodziewal wiec wczesniej uznalem je za nieistniejace...
Wysłany: 2011-05-12, 18:00 Nawigacja GPS: Czy Twoja się psuje? Czy ją polecasz?
W tym temacie chciałem prosić Koleżanki i Kolegów o krótkie wypowiedzi na temat Nawigacji GPS - o markę i model posiadanego urządzenia i krótkie informacje o użytkowaniu: przede wszystkim czy coś się psuło i czy generalnie jest się zadowolonym. Myślę, że to będzie świetna ściąga dla osób stojących przed zakupem - ja właśnie teraz planuję :)
Proszę nie prowadzić w tym wątku dyskusji która nawigacja lepsza, która mapa dokładniejsza itp. - od tego mamy drugi wątek. Tutaj tylko krótkie info.
Z góry dziękuję :)
============
Zacznę od siebie.
Navia Nv33 (z Biedronki) 3,5" z mapą MapaMap - nic się nie psuje, ładnie śmiga, ale problemy z podłączeniem do kompa przez ActiveSync (zrywa połączenie).
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-12, 18:19
Teraz mam już ponad 3 lata Lark Free Bird 35.5C bodajże ekran 3,5 cala, nie zepsuła się na razie. Poprzednia Mynavia bodajże mi się spaliła od zasilacza w samochodzie dostał zwarcia.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 18:50
Cruser Sigma B43 + AutoMapa.
Nawigacja działa świetnie, na tyle, na ile świetnie może działać cokolwiek na windowsie.
Urządzenie ma ekran starego typu i jest przystosowane do obsługi rysikiem, w szczególności - nie posiada ekranu pojemnościowego i tym samym nie jest przystosowane do obsługi palcem.
Transmiter FM - działa, ale szału nie ma - dźwięk jest bardzo cichy, po zwiększeniu głośności w radioodbiorniku jest ok, ale słychać szum, po przypadkowym przełączeniu źródła dźwięku zwiększona głośność w radiu wydmucha nam mózg przez pupę. :/
Zestaw głośnomówiący Bluetooth. Parowanie działa ok, po odebraniu rozmowy świetnie słychać rozmówcę, niestety rozmówca w ogóle nie słyszy nas. Można drzeć się w niebogłosy i wtedy ponoć coś nawet słychać, ale chyba nie o to chodzi. Dziurka od mikrofonu niby jest na płycie czołowej, ale coś ewidentnie Chińczykom nie wyszło.
Urządzenie ma wejście AV pozwalające podłączyć kamerę cofania.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 21:38
Biedronkowa Navia 47 dwa lata kilka aktualizacji i odblokowanie i nie ma zamiaru się popsuć :) Wcześniej była biedronkowa Navia 35 ale ją ukradli jacyś debile, wybijając szybę której wymiana wyniosła podwójną wartość nowej Navii - szczęście że za szybę płacił pracodawca :)
GoClever 5040 takźe z Biedry. To moja pierwsza nawigacja w pełnym tego słowa znaczeniu (wcześniej korzystałem z garmina na nokii n95 i innych tel). Nie miałem wielkich wymagań co do tej nawigacji i wykorzystuję ją jako pomoc w dotaciu z punktu a do b - w tym jest znakomita. Automapa o niebo lepsza od mapy fabrycznej. Obecnie przez miesiąc poniekąd służbowo jeżdżę po Krakowie i np. skręcając na danym skrzyżowaniu wiem już jak mam jechać na kolejnym. "Asystent pasa ruchu" hula, w większych miastach mapy 3D. Jeżeli nie wybieracie się dokoła świata niewiadomo jakimi drogami na pewno powinna wystarczyć, w mega trasach nie mam doświadczenia. Dla wymagań wyżej opisanych z czystym sercem wszystkim polecam, szczególnie za 239 zł
Ostatnio zmieniony przez limo 2011-05-12, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Lark FreeBird 35.7 za 1 zł. od Neostrady Kilka razy spadła, coś tam w środku się pourywało, nie było styków, ale polutowałem, przykleiłem baterię i głośnik na silikonie i śmiga w porządku problem w tym tylko, że miejscami traci poczucie czasu - zawsze o kilka godzin, ale potem wraca z powrotem, nie wiem czemu. Na szczęście w przestrzeni potrafi się odnaleźć ;). Była MapaMap, ale wgrałem AutoMapę (nie pamiętam wersji) - niestety procesor trochę słaby dla tej wersji (400MHz; animowane menu itp). Aha i nie chce mi wczytywać 4 GB SD a chciałem wgrać pełny pakiet z Europą ... ładuje bez problemu z 12V, jak i z USB.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-31, 14:48, w całości zmieniany 3 razy
Ja przez 4 lata korzystalem z TomToma ONE v2 (tego ze slotem karty SD), a ostatnio, z uwagi na powrot do Polski kupilem Modecom MX2 z AutoMapa (i do zastosowan poza krajem momentalnie dogralem iGO, poniewaz AM kompletnie nie nadaje sie do uzytku poza krajem).
Z perspaktywy miesiaca uzywania nowej nawigacji stwierdzam, ze niepotrzebnie ja kupilem. Ekran 3.5 cala wystarcza az nadto, tak samo jak program TomTom i mapy do niego. W nowej nie ma NIC lepszego.
Blow 70RBt + Automapa PL, nie ma większych problemów, trochę ciężka (uchwyt lubi się odkleić, jeśli nie umyjesz szyby przed przyssaniem), raz nie potrafiła się odnaleźć po dłuższym nieużywaniu. Trochę słaby procesor (długo liczy trasy) i słaba rozdzielczość (jak na 7"). Największa wada mimo wszystko duża masa. Zaleta - duża przekątna, można obejrzeć niejeden film w korku
Druga w domu to Blow 50Ybt i tu jest lepiej (mimo że była kupiona bo "70Rbt działa super"). Lekka 5" daje dość duży komfort (filmy bez głosu ;( ), szybciej liczy trasy, używana codziennie po kilka tras (w odróżnieniu od 70RBt które jest używane raz/dwa razy w miesiącu). Również Automapa PL. No i imho warta polecenia. Duży atut - można przez BT połączyć z telefonem komórkowym i wykorzystywać go jako modem (funkcje Traffic)
Obydwie mają dodatkowo gniazdo AV do podłączenia np kamery cofania lub (w przypadku 70RBt w którym jest dźwięk) np DVD albo czegoś takiego.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-05-13, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum