Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-15, 14:56
Paliwo do DIESLA
Autor Wiadomość
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-08-17, 11:28   

Tak a propo roznic miedzy 95 a 98 tutaj ciekawy pdf: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Wg. niego okazuje sie ze na 95 silnik ma wieksza moc :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-17, 11:58   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=10695#10695 <;
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-08-17, 12:00   

:oops: :oops:
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-17, 17:57   

E95 jest bardziej kaloryczna od E98. Stad silniki które są tworzone pod E95 palą więcej E98 niz E95
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-17, 18:18   

Też już czytałem wiele razy wspomniany pdf i wniosek ejst jeden jak dla mnie - lać takie paliwo, do jakiego jest przystosowany motor (jeśli chodzi o liczbę oktanową) Jeśli ktoś chce lepsze paliwo polecam niektóre typu premium - np. na shelowskim V-powerze mój stary escort dużo lepiej odpalał czy to w zimie czy w lato. Do aveo też leję te paliwo głównie dlatego że jest czystsze ( w dodatkową super moc i tak nie wierzę). Raz zalałem zbiornik na auchan i albo miałem pecha albo mają kiepskie paliwo - powyżej 100km/h wyrażnie gorezej prezyśpieszał i był głośniejszy, więcej spalał itp. Może sie nadziałem, ale teraz to olewam -przy spalaniu 5,8-6 litrów na setke i różnicy w cenie 20gr/litrze wolę mieć spokojną głowe. Do innego forda leję 95 na lotosie (cały zcas ta sama stacja) i jest OK
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-19, 21:00   

ja tankowałem do poprzedniego autka hyundaia Atosa Prime'a 98 zamiast 95 i sporo lepiej silnik pracował a spalanie nawet mniejsze ... W tej chwili tankuje ON na Intermarche i nie narzekam. Ale fakt ropa na Lukoil lepsza. Autko lepiej idzie jest bardziej żwawe dynamiczniejsze...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2010-12-19, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-01, 21:09   

Panowie mam zasadnicze pytanie. Jakiego diesla tankować#?? Vervę( tankuję 5,14 z l), V - Power ( 5,40 za l, ew. Racing ale nie wiem czy jest diesel racing ), BP Ultimate ( Rybnik 5,19 za l ) lub zwykłą ropę z LukOil ( ceny te same około 4,89 za l, raz zatankowałem i byłem zdziwiony że zwykła a autko lepiej chodzilo ... )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-06-01, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-01, 21:16   

Nie tankuj paliw wzbogaconych one są suche a dodatki wysuszają układ paliwowy. Lepiej zwykłe ON.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-01, 21:20   

czyli np zwykly ON plus np STP lub Xeramic do diesla ten dodatek??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-01, 21:21   

80 % zatankowanego przeze mnie ON pochodziło z Neste (2 diesle z przebiegiem po ponad 90 tys. km) - najtańsze dostępne w moich okolicach. Raz na kilkadziesiąt tys. km przebiegu tankowałem do pełna V-Power z GTL-em (tylko do Dacii bo to paliwo jest dopiero od początku 2009 roku).
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-01, 21:22   

No może być , ja leję mixol 200ml do każdego tankowania. Mam nadzieję że common rail wytrzyma do 150-200 tys.km bez ruszania.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-01, 21:22   

tez leję MIXOL
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2011-06-01, 21:24   

Dla mnie te wszystkie dodatki to chory pomysł :-/
Tankować na sprawdzonych stacjach i tyle.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-01, 21:25   

Transity w firmie z "beznadziejnymi" TDCI tankowane są na Auchan i pierwsze wtryski padły po 280tys. km a chłopaki z dystrybucji ich nie oszczędzają na trasie :mrgreen:
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
  Wysłany: 2011-06-01, 21:36   

jjmalin napisał/a:
tez leję MIXOL


Do Trabanta, do Dacii też?
Ostatnio zmieniony przez Artus 2011-06-01, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-02, 11:46   

ma ktoś dostęp do iformacji czy paliwo na stacjach w Polsce pochodzi tylko z rafinerii polskich ( np Płock, Gdańsk, Trzebina, Czechowice ) czy któraś stacja bierze z importu ( np LukOil )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-06-18, 20:45   

Właciwie jak donosi prasa to jedeny parametr decydyujący o tym ja dobry jest diresel czyli liczba cetanowa. Dlatego szukajcie paliwa, gdy ta liczba jest powyżej 55 i równa.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-26, 11:27   

znalazłem kolejny dodatek: Castrol TDA http://allegro.pl/castrol...1684725311.html
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 15:21   

słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,

a skoro do neste paliwa dostarcza orlen, to rozumiem, że dostarcza tego normalnego diesla,
więc on nie jest rekomendowany to tych silników

jakie jest wasze zdanie?
Ostatnio zmieniony przez bigplik 2011-06-29, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-06-30, 10:12   

bigplik napisał/a:
on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,
Gdybyś sprzedawał dwa produkty których koszt wytworzenia byłby podobny, ale jeden byłby droższy, to który byś polecał ? :mrgreen:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-06-30, 12:27   

bigplik napisał/a:
słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,


zacznijmy od tego że nasze dieselki nie mają pompowtryskiwaczy a posiadaja system wysokocisnieniowy common rail
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-06, 07:38   

no tak common rail, nie z pompowtyskiwaczami :oops:

ale jaka jest konkluzja, lać ten tańszy orlen i bp czy nie lać? :roll:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-07-06, 09:30   

Jak chcesz tanio (i bezproblemowo) jeździć, to tak.
Jak chcesz dorobić koncerny (i być może lepiej się czuć), to nie :lol:

Nie polecałbym tankowania na małych, nie markowych stacjach typu Henio i szwagier, na sieciowych stacjach typu BP, Olen, Statoil itd. każde paliwo powinno być OK.
Powinno, bo przekręty zawsze się zdarzają, ale tak samo może być "chrzczone" droższe jak i tańsze paliwo.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-07-06, 09:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-07-06, 11:48   

ja leje zwykly diesel na schelu i dodaje dodatek KLEEN-FLO : SMAR DO SILNIKÓW DIESLA no i raz za czas V power :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
marcin_dw 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-13, 21:19   

Teraz tankuję tylko na BP - Ultimate, choć przez pewien okres zwykły BP ON. Przetestowałem oba i po kilkukrotnym zalaniu Ultimate, na wiosnę wyczyściłem zbiornik ( ok. 90 km na rezerwie) i zalałem do pełna zwykły ON. Pierwsze wrażenie? Myślałem, że samochód zaraz włączy wsteczny i pojedzie do tyłu :evil: Na początku przepaść w osiągach, nie chciał sprawnie przyśpieszać, zamulał strasznie ale może coś było na dnie zbiornika. Po kilkudziesięciu kilometrach wyrównał się, ale to i tak nie było to samo. Ultimate poprawił ogólną sprawność silnika i zakres km, średnie spalanie było niższe o ok 0,4 l.

Wcześniej próbowałem Orlen i średnie spalanie w porównywalnych warunkach było mniejsze o ok. 0,5 l porównując Vervę i zwykły ON. Tutaj różnica w osiągach była jeszcze bardziej zauważalna, jak w przypadku BP. Zrezygnowałem z Orlenu, odkąd kiedyś na trasie (Piotrków lub Radom) zatankowałem i silnik zaczął bardzo głośno pracować, miał duże spalanie i zdecydowanie gorsze osiągi. Pracował na tej Vervie gorzej niż na zwykłym ON, który wcześniej testowałem. Nie chciałem więcej narażać Daćki na problem z Orlenem.

Testowałem również Statoil i o ile silnik pracował bardzo ładnie na każdym rodzaju, o tyle cena zdecydowanie za wysoka. Jednak wolę BP i nie zawiodłem się na żadnej ich stacji, choć mam swoją ulubioną :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne