Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-17, 18:18
Też już czytałem wiele razy wspomniany pdf i wniosek ejst jeden jak dla mnie - lać takie paliwo, do jakiego jest przystosowany motor (jeśli chodzi o liczbę oktanową) Jeśli ktoś chce lepsze paliwo polecam niektóre typu premium - np. na shelowskim V-powerze mój stary escort dużo lepiej odpalał czy to w zimie czy w lato. Do aveo też leję te paliwo głównie dlatego że jest czystsze ( w dodatkową super moc i tak nie wierzę). Raz zalałem zbiornik na auchan i albo miałem pecha albo mają kiepskie paliwo - powyżej 100km/h wyrażnie gorezej prezyśpieszał i był głośniejszy, więcej spalał itp. Może sie nadziałem, ale teraz to olewam -przy spalaniu 5,8-6 litrów na setke i różnicy w cenie 20gr/litrze wolę mieć spokojną głowe. Do innego forda leję 95 na lotosie (cały zcas ta sama stacja) i jest OK
ja tankowałem do poprzedniego autka hyundaia Atosa Prime'a 98 zamiast 95 i sporo lepiej silnik pracował a spalanie nawet mniejsze ... W tej chwili tankuje ON na Intermarche i nie narzekam. Ale fakt ropa na Lukoil lepsza. Autko lepiej idzie jest bardziej żwawe dynamiczniejsze...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2010-12-19, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Panowie mam zasadnicze pytanie. Jakiego diesla tankować#?? Vervę( tankuję 5,14 z l), V - Power ( 5,40 za l, ew. Racing ale nie wiem czy jest diesel racing ), BP Ultimate ( Rybnik 5,19 za l ) lub zwykłą ropę z LukOil ( ceny te same około 4,89 za l, raz zatankowałem i byłem zdziwiony że zwykła a autko lepiej chodzilo ... )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-06-01, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
80 % zatankowanego przeze mnie ON pochodziło z Neste (2 diesle z przebiegiem po ponad 90 tys. km) - najtańsze dostępne w moich okolicach. Raz na kilkadziesiąt tys. km przebiegu tankowałem do pełna V-Power z GTL-em (tylko do Dacii bo to paliwo jest dopiero od początku 2009 roku).
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-01, 21:25
Transity w firmie z "beznadziejnymi" TDCI tankowane są na Auchan i pierwsze wtryski padły po 280tys. km a chłopaki z dystrybucji ich nie oszczędzają na trasie
ma ktoś dostęp do iformacji czy paliwo na stacjach w Polsce pochodzi tylko z rafinerii polskich ( np Płock, Gdańsk, Trzebina, Czechowice ) czy któraś stacja bierze z importu ( np LukOil )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Właciwie jak donosi prasa to jedeny parametr decydyujący o tym ja dobry jest diresel czyli liczba cetanowa. Dlatego szukajcie paliwa, gdy ta liczba jest powyżej 55 i równa.
słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,
a skoro do neste paliwa dostarcza orlen, to rozumiem, że dostarcza tego normalnego diesla,
więc on nie jest rekomendowany to tych silników
jakie jest wasze zdanie?
Ostatnio zmieniony przez bigplik 2011-06-29, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-06-30, 12:27
bigplik napisał/a:
słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,
zacznijmy od tego że nasze dieselki nie mają pompowtryskiwaczy a posiadaja system wysokocisnieniowy common rail
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Jak chcesz tanio (i bezproblemowo) jeździć, to tak.
Jak chcesz dorobić koncerny (i być może lepiej się czuć), to nie
Nie polecałbym tankowania na małych, nie markowych stacjach typu Henio i szwagier, na sieciowych stacjach typu BP, Olen, Statoil itd. każde paliwo powinno być OK.
Powinno, bo przekręty zawsze się zdarzają, ale tak samo może być "chrzczone" droższe jak i tańsze paliwo.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-07-06, 09:32, w całości zmieniany 2 razy
Teraz tankuję tylko na BP - Ultimate, choć przez pewien okres zwykły BP ON. Przetestowałem oba i po kilkukrotnym zalaniu Ultimate, na wiosnę wyczyściłem zbiornik ( ok. 90 km na rezerwie) i zalałem do pełna zwykły ON. Pierwsze wrażenie? Myślałem, że samochód zaraz włączy wsteczny i pojedzie do tyłu Na początku przepaść w osiągach, nie chciał sprawnie przyśpieszać, zamulał strasznie ale może coś było na dnie zbiornika. Po kilkudziesięciu kilometrach wyrównał się, ale to i tak nie było to samo. Ultimate poprawił ogólną sprawność silnika i zakres km, średnie spalanie było niższe o ok 0,4 l.
Wcześniej próbowałem Orlen i średnie spalanie w porównywalnych warunkach było mniejsze o ok. 0,5 l porównując Vervę i zwykły ON. Tutaj różnica w osiągach była jeszcze bardziej zauważalna, jak w przypadku BP. Zrezygnowałem z Orlenu, odkąd kiedyś na trasie (Piotrków lub Radom) zatankowałem i silnik zaczął bardzo głośno pracować, miał duże spalanie i zdecydowanie gorsze osiągi. Pracował na tej Vervie gorzej niż na zwykłym ON, który wcześniej testowałem. Nie chciałem więcej narażać Daćki na problem z Orlenem.
Testowałem również Statoil i o ile silnik pracował bardzo ładnie na każdym rodzaju, o tyle cena zdecydowanie za wysoka. Jednak wolę BP i nie zawiodłem się na żadnej ich stacji, choć mam swoją ulubioną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum