Wysłany: 2011-06-16, 23:29 Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?
Dzisiaj przy przebiegu 16 500 km znalazłem na kadłubie silnika takie oto ślady czegoś tłustego (oleju?)
Poziomy oleju i płynu chłodzącego nie uległy zmianie.
Tydzień temu, przy okazji przeglądu serwisowego wszystko było w porządku.
silnik16_16V_cos_cieknie.jpg
Plik ściągnięto 4538 raz(y) 152,04 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-17, 00:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 05:17
Jak zgłosisz do serwisu to przetrą szmatą i każą "obserwować"...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Przy okazji przebojów Mamerta i akcji serwisowej z (bodajże) uszczelniaczem wału doczytałem się, że konstrukcja renówkowych silników jest jakoby taka, że może się pojawić lekkie zapocenie - ale dopóki się nie powiększa, a życiodajnych płynów właśnie nie ubywa, to nie ma się czym przejmować.
Tyle że nie pamiętam teraz, które miejsca miały być "standardowe", a które są oznaką faktycznych problemów... Gdyby coś takiego spotkało mnie, to pojechałbym do specjalizującego się w renówkach niezależnego mechanika i tam popytał.
W ASO oczywiście też nie zaszkodzi zapytać, ale jan ostrzyca ma zapewne rację - nie spodziewaj się wiele...
(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 10:06
laisar napisał/a:
(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).
No dobra zanim napiszesz wiedz, że: "wszystko jest OK, ten typ tak ma, statystycznie jest to odosobniony przypadek".
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-17, 11:50
A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.
A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.
Miałem "przestarzałego" 1.6 8V i zero wycieków. Stąd troszeczkę mnie zaniepokoiła ostatnia obserwacja.
Kratylos napisał/a:
wytarł bym i poobserwował - jesli po ok 1000klm znów będze widać tam olej do aso aby uszczelniali te silniki maja taka wadę ze często maja wycieki - dużo częściej niż stare 8 zaworowe...
W budynku należącym do mojej Alma Mater jest serwis samochodów francuskich.
Popatrzyli i stwierdzili, żeby się tym nie przejmować, tylko jeździć.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
W moim Volvo (silnik Renault 1,8 8v) non stop walczę z uszczelnieniem pokrywy zaworów... Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/
Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/
Dzisiaj, przy przebiegu 16 666 km pojechałem do ASO,żeby zamontować nową płytę podsilnikową (starą skasował bażant-kamikadze). Pokazałem rzeczone zapocenie.
Reakcja była natychmiastowa:
wymiana szpilek i uszczelki pod głowicą z gwarancji. Zrobione "od ręki"
Tym razem spod nowych szpilek (czarnych -fosforowanych) zaczęło wypływać coś w kolorze błękitu...pruskiego
Nowe_szpilki.JPG Czarne szpilki i błękit pruski. Myślicie, że pasuje? ;-)
Plik ściągnięto 4422 raz(y) 31,12 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-22, 23:09, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-08, 13:08 Silnik K4M - zapocenie olejem wokół osłony zaworów
Witam
Od jakiegos czasu pojawia mi sie olej w zaglebieniach obok srub mocujacych pokrywe zaworow po dwoch stronach korka wlewu oleju. Wlew olejui jego wystajacy kolnierz jest raczej suchy. Po wytarciu oleju i przejechaniu ponad 500km znowu robia sie jeziorka oleju w zaglebieniach obok srub. Polaczenie pokrywy z glowica na calym obwodzie jest czyste i suche oprocz miejsca gdzie olej splywal w dol z miejsca gromadzenia. Zdjecia przedstawiaja silnik K4M widziany z lewej strony w poblizu korka wlewu oleju i cewki zaplonowej. Ubytek oleju na bagnecie jest niezauwazalny. W poblizu jednej ze srub po lewej stronie wlewu oleju jest gumowe kolanko odpowietrzajace komore zaworow. Zastanawiam sie czy nieszczelnosc na nim moze byc przyczyna tego stanu czy raczej olej wydostaje sie spod sruby mocujacej pokrywe zaworow?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-12-08, 17:04
W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.
W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.
no to super przegląd
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą a najlepiej jeszcze powiedzieć jak usunąć usterkę bo tez nie mają pomysłu, kiedy te serwisy sie obudzą........
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-12-11, 12:17
wat napisał/a:
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą
Zgadzam się z Tobą w zupełności,miałem już nowe samochody z innych firm,i w moim przypadku zawsze jest to samo usterka musi być pokazana palcem (chyba że urwie się koło ),bo inaczej zero naprawy ,lecz żeby zapłacić tego już palcem nie trzeba pokazywać )
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-12-11, 12:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum