Wysłany: 2011-05-01, 06:01 Docieranie nowego samochodu
Witam
Podczas odbioru samochodu z salonu spytałem się jak to jest z tym docieraniem i uzyskałem następujące odpowiedzi :
1. Teraz nowe silniki są tak spasowane że nie wymagają docierania należy jeździć normalnie.
2. Jazda na niskich obrotach , duszenie silnika będzie miało odwrotny efekt - auto będzie mulić i wcale w przedziale czasu nie będzie ekonomiczne.
3. Silnik lubi jak się go wkręca na wysokie obroty ponieważ usuwa wtedy nagary , wypala sadze , udrażnia katalizator przez co w efekcie silnik jest żwawszy i w przedziale czasu spada spalanie.
4. Istotne jest jeżeli to możliwe prowadzić jazdę silnikiem rozgrzanym do prawidłowej temperatury oraz pilnować szczególnie oleju i płynów.
Coś w tym chyba jest tak na logikę ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-05-02, 17:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-01, 07:01 Re: Docieranie nowego samohcodu
Moreno napisał/a:
Witam
Podczas odbioru samochodu z salonu spytałem się jak to jest z tym docieraniem i uzyskałem następujące odpowiedzi :
1. Teraz nowe silniki są tak spasowane że nie wymagają docierania należy jeździć normalnie.
2. Jazda na niskich obrotach , duszenie silnika będzie miało odwrotny efekt - auto będzie mulić i wcale w przedziale czasu nie będzie ekonomiczne.
3. Silnik lubi jak się go wkręca na wysokie obroty ponieważ usuwa wtedy nagary , wypala sadze , udrażnia katalizator przez co w efekcie silnik jest żwawszy i w przedziale czasu spada spalanie.
4. Istotne jest jeżeli to możliwe prowadzić jazdę silnikiem rozgrzanym do prawidłowej temperatury oraz pilnować szczególnie oleju i płynów.
Coś w tym chyba jest tak na logikę ?
pozdrawiam
Po prostu wymień olej po kilku tysiącach kilometrów. Reszta się zgadza.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
U mnie to wyszło po numerze VIN jak na nich wjechałem po informacji, że niby po "takim przebiegu" nie mogę zmieniać oleju, szczególnie z półsyntetyka na syntetyk a wszystko już miałem dogadane wcześniej z szefem serwisu. Z kolei jeszcze podczas odbioru z salonu otrzymałem informację, że mam półsyntetyk ...
Niekoniecznie, ja się dogadałem z szefem, że na pierwszy przegląd przyjadę ze swoim 5W40 i tyle. Nie wiedziałem wtedy jaki mam olej wlany, myślałem, że półsyntetyk i chciałem przejść na fulla.
Dzisiaj wreszcie - po ponad miesiącu od odbioru - licznik wskazał mi, że przekroczyłem 1500 km przebiegu.
Tym samym zakończyłem okres docierania silnika.
Czy powinienem jeszcze stosować jakieś czasowe ograniczenia: np max. szybkości bądź obrotów?
Piszcie jeśli coś wiecie na ten temat.
Z góry serdeczne dzięki
OK - teraz zatrybiłem :)
Dzięki za info.
Z tym niewyłączaniem od razu mam spory kłopot
Od wielu lat jeździłem zawsze benzyną [aż do DD] i jakoś nie umiem sobie tego wdrukować do dyńki
Postaram się zapamiętać - może na początek nakleję sobie żółtą karteczkę na szybę
Jak chcesz, ale ja przejechałem prawie 200 tys. km dwoma dieslami z CR i 80 % paliwa pochodziło z Neste (czyli najtańsze; choć pewnie nienajgorsze); od momentu pojawienia się tankowałem co kilkadziesiąt tys. km V-Power Diesel z GTL-em.
O turbinę dbaj zawsze - do rozgrzania silnika nie kręć go na wysokie obroty, a po zatrzymaniu się (jeśli nie katowałeś auta), to wystarczy poczekać kilkanaście sekund zanim go wyłączysz.
Dodam, że moje diesle były przy takim traktowaniu bezawaryjne.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-26, 10:06
wox, miałem raczej na myśli to, żeby omijać te małe niesieciowe i nieznane stacje paliw, gdzie o "chrzczone" paliwo najłatwiej. Na mieszance diesla z naftą CR długo nie pociągnie...
Nie wkręcaj zimnego silnika na wysokie obroty i po jeździe nie gaś go od razu.
Ale w sumie tylko po ostrej jeździe. Jak jedziesz normalnie, zwalniasz, dojeżdżasz powoli do miejsca parkingowego to nie przejmuj się - turbina zdąż się ochłodzić.
Tak informacyjnie cytat z instrukcji Dustera dla silników diesla:
Cytat:
Do przebiegu 1500 km nie należy przekraczać prędkości obrotowej silnika 2500 obr/min. Po osiągnięciu tego przebiegu, samochodem można jeździć z większą prędkością, lecz optymalne wartości parametrów eksploatacyjnych osiągnie on dopiero po pokonani 6000 km.
Myślałem że przy odbiorze dostane jakies szczegółowe instrukcje co do użytkowania samochodu na dotarciu. Ale wygladało to tak że sam musiałem zapytać jak docierać silnik, na co dostałem odpowiedź taka że mam jeździc normalnie , nie katować silnika na wysokich obrotach i nie dusić na niskich. Ogólnie nie przeciążać silnika.
Byłem w serwisie zapytać czy wolne spadanie obrotów to norma i tak ma być. Nikt nawet nie sprawdził czy faktycznie obroty wolno spadaja czy to tylko moje wrażenie. Powiedzieli ze te silniki maja juz tyle czujników ze jesli coś by sie działo to zapali sie kontrolka a jeśli nic sie nie zapala to jeździć do przeglądu. Wiec tak robie Nie mam zamiaru głaskać go i obchodzic sie jak z jajkiem, jak ma sie coś rozwalac to niech to sie robi w ciagu 5 lat kiedy jeszcze będę miał gwarancje
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 18:22
auto najlepiej docierać w zmiennych warunkach - różne prędkości, częsta zmiana biegów itd - jazda 600 km też daje taką możliwość, nie musimy piłować silnika na najwyższym biegu i wysokich obrotach. A zasada niekatowania zimnego silnika i schładzania turbiny (w przypadku dCi) powinna obowiązywać bez względu na przebieg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum