Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-25, 11:00   

piotrres napisał/a:
Brakuje mi informacji nt. pojemności tego baniaczka

68 L.

Cytat:
nie moge znaleźć na zdjęciu metki z ceną

Tamże: 950€ - a z tego co koledzy piszą, to u nas ceny są bardzo podobne: okolice 2,5-3-3,5 kzł, w zależności od części użytych do instalacji.

(No bo chyba nie pytałeś o sam zbiornik?).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-25, 11:56   

koniu napisał/a:
A propos momentu przełączania na gaz - mam pytanie - w systemie lato/zima - po jakiej mniej więcej odległości przełącza się wam na gaz? Ja po kilku wizytach w gazowni, o czym już wcześniej wspominałem, mam tak, że latem o zgrozo przełącza się czasem nawet w momencie ruszenia z miejsca postojowego, a w zimie na 2 skrzyżowaniu, czyli po ok. 400-500 m ... oczywiście od razu mi dławi silnik i gaśnie ...


U mnie tak samo, z tym że nie dławi i nie gaśnie. Po 5 m-cach jestem zaskoczony bezaawaryjnością systemu i bardzo przywoitym spalaniem. Oby tak dalej.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-26, 09:49   

Czyli nie jest to nienormalny objaw? W poprzednim aucie trwało to trochę dłużej ... w sumie w tym też, dopóki nie przełączyli na niższą temperaturę ... jestem umówiony na KOLEJNĄ wizytę na 5.07., ostatnio była czyszczona przepustnica i trochę pomogło, nie na długo ... ciekawe co tym razem ...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-06-26, 19:23   

u mnie też tak jest a mam lpg prawie 3 lata w aucie (czyli od początku dacii ;) ) i nie odnotowałem żadnych nieprawidłowości z tego powodu
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-06-26, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-26, 21:34   

No to eliminujecie mi Panowie ostatnią przyczynę, która przychodziła mi do głowy ... świece przy takim przebiegu też nie powinny brusić ... :-/ znowu godzinę przesiedzę w poczekalni, pytanie z jakim efektem ...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-06-27, 20:02   

nie śledziłem dokładnie twojego przypadku ale skoro dławi ci się zacząłbym od wymiany filtrów i kabli wysokiego napięcia bo te oryginalne nie są podobno zbyt dobrej jakości jeśli bawimy się w lpg, polecane były na forum medbrytu
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-06-27, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-28, 22:56   

Filtrów od gazu?

Dzięki, wspomnę w serwisie o tym.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 19:36   

Ktoś może wie jak się tankuje LPG na Słowacji i Węgrzech? Samoobsługa? Czy jest dużo stacji? Jakie ceny?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 19:56   

jan ostrzyca, na Słowacji w sierpniu 2009r była samoobsługa, raczej nic się nie zmieniło. Ceny - wyszperam dodatek do AŚ z przedostatniego nr, powinno być:)

EDIT: Cena Paliw na Słowacji:
PB95 - 1.44 EUR
ON - 1.35 EUR
LPG - 0.63 EUR

Ceny Paliw na Węgrzech:
PB95 - 385HUF
ON - 366 HUF
LPG - 217 HUF

10 HUF(forintów)=0,14zł
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-06-29, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 20:15   

benny86 napisał/a:
jan ostrzyca, na Słowacji w sierpniu 2009r była samoobsługa, raczej nic się nie zmieniło.


A jak się tankuje "samoobsługowo" LPG?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 20:23   

jan ostrzyca, wtedy wprawdzie lałem rope, ale lpg tankwoałem jak pracowałem na shelu. Generalnie pistoletprzykładasz do wlewu z otwartą rączką (tzn ta rączka ma być na zewnątrz skierowana, w stronę zderzaka czy gdzie tam masz wlew) przykładasz do tej rynienki pistolet i zaciskasz rączkę (mocno do siebie przyciągasz). Konczysz tankować, na rączce taki cypelek naciskasz, rączka albo sama odskakuje albo lekko ję odepchniesz palcami, zakręcasz, płacisz no i jazda:)

Generalnie dużo łatwiej to pokazać na żywo, ale za daleko mieszkasz niestety

Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 20:28   

benny86 napisał/a:
jan ostrzyca, wtedy wprawdzie lałem rope, ale lpg tankwoałem jak pracowałem na shelu. Generalnie pistoletprzykładasz do wlewu z otwartą rączką (tzn ta rączka ma być na zewnątrz skierowana, w stronę zderzaka czy gdzie tam masz wlew) przykładasz do tej rynienki pistolet i zaciskasz rączkę (mocno do siebie przyciągasz). Konczysz tankować, na rączce taki cypelek naciskasz, rączka albo sama odskakuje albo lekko ję odepchniesz palcami, zakręcasz, płacisz no i jazda:)

Generalnie dużo łatwiej to pokazać na żywo, ale za daleko mieszkasz niestety

Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...


Tylko jak odciąć dopływ gazu w czasie tankowania? Przy benzynie pistolet sam odbija, a jak nie odbije najwyżej zalejesz sobie gacie. A przy LPG? Widziałem, że facet gapi się na liczydło i wyłącza doplyw jakimś guzikiem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 20:31   

Dokładnie tak. Są dwa rodzaje dystrybutorów. Jeden - z przyciskiem - tankuje tak długo jak trzymasz przycisk (jak będzie na full to zacznie bardzo, bardzo powoli tankować albo zawór odbije i tyle). Drugi rodzaj - z taką dzwigienką- przełączasz ją i tankuje (nie trzeba jej trzymać wciśniętej non stop). Jak nalejesz do pełna objaw taki sam jak powyżej.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-30, 15:13   

benny86 napisał/a:
Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...


To bardzo ważna sprawa, ja raz sobie tak rękę uszkodziłem...
Tzn "oblałem" się gazem i to było bardzo nieprzyjemne uczucie przez kilka godzin. Smród gazu i ból...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-30, 15:39   

Cendra, smród to pikuś bo szanująca się stacja benzynowa ma czystą łazienkę gdzie można umyć ręce, ale łapy bolą jakiś czas. Jakby tak w stu% być zgodnym z przepisami trzeba jeszcze okulary ochronne zakładać ale że mam korekcyjne to olewałem to
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-30, 16:57   

Ja tankowałem i niemieckimi końcówkami i polskimi i szczerze mówiąc to to nie jest jakaś wielka filozofia. Na początku nie wpadłem tylko na to, że nakręcane pistolety trzeba też nacisnąć i zblokować, żeby wogóle gaz poleciał :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2011-07-02, 13:55   

Witam Klubowiczów :-)
Na przełomie września i października będę śmigać Dusterem.
Hmm mam do Was pytanko:
Otórz będę mieć 1.6 16V + lpg no i chodzi mi o te lpg.
Sprzedawca zaproponował mi Europegaz( polska)- dobra czy zła instalacja?
Czytałem że na dotarciu najlepiej pojeździć na benzynce, a dopiero później wejść w lpg.Czy lpg może być już w aucie zamontowane, ale nie używane do momentu dotarcia?
Proszę o informacje :-)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-07-02, 14:19   

Ile zapłaciłeś za instalacje gazową i jak jest z gwarancją, ponieważ mam odbiór DD na sierpień i też chcę zamontować
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-02, 14:49   

WOJCIESZKO napisał/a:
Sprzedawca zaproponował mi Europegaz( polska)- dobra czy zła instalacja?

Pierwszy raz słyszę o takim producencie instalacji... Chyba że pomyliłeś nazwę i chodzi o Elpigaz? Wiesz jakie podzespoły ma mieć ta instalka?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-05, 09:57   

benny86 napisał/a:
WOJCIESZKO napisał/a:
Sprzedawca zaproponował mi Europegaz( polska)- dobra czy zła instalacja?

Pierwszy raz słyszę o takim producencie instalacji... Chyba że pomyliłeś nazwę i chodzi o Elpigaz? Wiesz jakie podzespoły ma mieć ta instalka?


Jest taka firma, czytałem o nich -> http://www.europegas.pl/pl.html

Auta powinny posiadać system OBD2. http://www.gazeo.pl/nowos...hp?news_id=1194
Nie wiem jaki jest w Dusterze?

Natomiast nie znam nikogo, kto jeździ z ich systemem - sekwencyjny wtrysk gazu OSKAR

Na stronie http://nomar.boo.pl/oskar.htm są wyszczególnione komponenty instalacji:

OSCAR-N to mikroprocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej. Dzięki zaawansowanej technologii wykonania umożliwia współpracę z najbardziej wymagającymi sterownikami benzyny.

OSCAR-N może współpracować z listwami RAILGAS, RAIL, MATRIX, MAGIC JET, VALTEK oraz szeroką gamą reduktorów. Sterownik umieszczony jest w szczelnej aluminiowej obudowie, z hermetycznym złączem, wzorowanej na obudowie komputera samochodowego.

Dołączone oprogramowanie umożliwia kalibrację parametrów pracy układu w bardzo szerokim zakresie. Nasz produkt cechuje bardzo wysoka jakość oraz konkurencyjna cena.

W skład zestawu wchodzi:

- elektroniczna jednostka sterująca OSCAR-N
- listwa wtryskowa RAILGAS wraz z dyszami
- reduktor EG o mocy do 150, 200 lub 280 KM
- wiązka emulatora z wtyczkami typu Europa (Bosch)
- czujnik ciśnienia i podciśnienia (mapsensor)
- filtr fazy lotnej
- panel sterowania z pełnym wskazaniem gazu
- wskaźnik poziomu gazu z wiązką
- płyta CD z oprogramowaniem oraz instrukcją montażu i kalibracji
- drobne elementy montażowe
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-07-05, 10:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-05, 10:20   

Piotr_K napisał/a:
Auta powinny posiadać system OBD2.
Nie wiem jaki jest w Dusterze?

Właśnie taki - jak we wszystkich innych nowych autach u nas:

http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD
Cytat:
System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach:
    • sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
    • sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-07-07, 20:36   

Czy odpowie mi ktoś ile kosztuje instalacja LPG od DD, jaką założyć i czy montują ją w ASO, żeby gwarancji nie utracić?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-07, 20:38   

robo1973, wszystko już zostało napisane w tym temacie, cena zależy od rodzaju instalacji i danego dealera, niewielu z resztą montuje z tego co ludzie piszą
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-07-08, 11:32   

Co do mojego problemu z dławieniem i gaśnięciem - panowie zmienili temperaturę przeskoku z 35 na 40 st. (taką, jaka była od początku i o co już wcześniej wnioskowałem), gdyż nic więcej nie znaleźli i ... po problemie ;-) przynajmniej na dzień dzisiejszy, nawet przy zimnym silniku nic niepokojącego się nie dzieje. Wspominałem już o tym w dziale "Nasze samochody", ale mi gdzieś zniknął ... ktoś wie co się stało?
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2011-07-09, 11:01   

Witajcie
Jednak montują instalację Stag 4-polska.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne