Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-25, 11:56
koniu napisał/a:
A propos momentu przełączania na gaz - mam pytanie - w systemie lato/zima - po jakiej mniej więcej odległości przełącza się wam na gaz? Ja po kilku wizytach w gazowni, o czym już wcześniej wspominałem, mam tak, że latem o zgrozo przełącza się czasem nawet w momencie ruszenia z miejsca postojowego, a w zimie na 2 skrzyżowaniu, czyli po ok. 400-500 m ... oczywiście od razu mi dławi silnik i gaśnie ...
U mnie tak samo, z tym że nie dławi i nie gaśnie. Po 5 m-cach jestem zaskoczony bezaawaryjnością systemu i bardzo przywoitym spalaniem. Oby tak dalej.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Czyli nie jest to nienormalny objaw? W poprzednim aucie trwało to trochę dłużej ... w sumie w tym też, dopóki nie przełączyli na niższą temperaturę ... jestem umówiony na KOLEJNĄ wizytę na 5.07., ostatnio była czyszczona przepustnica i trochę pomogło, nie na długo ... ciekawe co tym razem ...
No to eliminujecie mi Panowie ostatnią przyczynę, która przychodziła mi do głowy ... świece przy takim przebiegu też nie powinny brusić ... znowu godzinę przesiedzę w poczekalni, pytanie z jakim efektem ...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-06-27, 20:02
nie śledziłem dokładnie twojego przypadku ale skoro dławi ci się zacząłbym od wymiany filtrów i kabli wysokiego napięcia bo te oryginalne nie są podobno zbyt dobrej jakości jeśli bawimy się w lpg, polecane były na forum medbrytu
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-06-27, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 19:36
Ktoś może wie jak się tankuje LPG na Słowacji i Węgrzech? Samoobsługa? Czy jest dużo stacji? Jakie ceny?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 19:56
jan ostrzyca, na Słowacji w sierpniu 2009r była samoobsługa, raczej nic się nie zmieniło. Ceny - wyszperam dodatek do AŚ z przedostatniego nr, powinno być:)
EDIT: Cena Paliw na Słowacji:
PB95 - 1.44 EUR
ON - 1.35 EUR
LPG - 0.63 EUR
Ceny Paliw na Węgrzech:
PB95 - 385HUF
ON - 366 HUF
LPG - 217 HUF
10 HUF(forintów)=0,14zł
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-06-29, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 20:15
benny86 napisał/a:
jan ostrzyca, na Słowacji w sierpniu 2009r była samoobsługa, raczej nic się nie zmieniło.
A jak się tankuje "samoobsługowo" LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 20:23
jan ostrzyca, wtedy wprawdzie lałem rope, ale lpg tankwoałem jak pracowałem na shelu. Generalnie pistoletprzykładasz do wlewu z otwartą rączką (tzn ta rączka ma być na zewnątrz skierowana, w stronę zderzaka czy gdzie tam masz wlew) przykładasz do tej rynienki pistolet i zaciskasz rączkę (mocno do siebie przyciągasz). Konczysz tankować, na rączce taki cypelek naciskasz, rączka albo sama odskakuje albo lekko ję odepchniesz palcami, zakręcasz, płacisz no i jazda:)
Generalnie dużo łatwiej to pokazać na żywo, ale za daleko mieszkasz niestety
Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-29, 20:28
benny86 napisał/a:
jan ostrzyca, wtedy wprawdzie lałem rope, ale lpg tankwoałem jak pracowałem na shelu. Generalnie pistoletprzykładasz do wlewu z otwartą rączką (tzn ta rączka ma być na zewnątrz skierowana, w stronę zderzaka czy gdzie tam masz wlew) przykładasz do tej rynienki pistolet i zaciskasz rączkę (mocno do siebie przyciągasz). Konczysz tankować, na rączce taki cypelek naciskasz, rączka albo sama odskakuje albo lekko ję odepchniesz palcami, zakręcasz, płacisz no i jazda:)
Generalnie dużo łatwiej to pokazać na żywo, ale za daleko mieszkasz niestety
Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...
Tylko jak odciąć dopływ gazu w czasie tankowania? Przy benzynie pistolet sam odbija, a jak nie odbije najwyżej zalejesz sobie gacie. A przy LPG? Widziałem, że facet gapi się na liczydło i wyłącza doplyw jakimś guzikiem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-29, 20:31
Dokładnie tak. Są dwa rodzaje dystrybutorów. Jeden - z przyciskiem - tankuje tak długo jak trzymasz przycisk (jak będzie na full to zacznie bardzo, bardzo powoli tankować albo zawór odbije i tyle). Drugi rodzaj - z taką dzwigienką- przełączasz ją i tankuje (nie trzeba jej trzymać wciśniętej non stop). Jak nalejesz do pełna objaw taki sam jak powyżej.
Aha, tankuj w rękawicach roboczych - gaz w zbiorniku ma -50 st. C *ujowe uczucie jak Ci rąbnie po łapach...
To bardzo ważna sprawa, ja raz sobie tak rękę uszkodziłem...
Tzn "oblałem" się gazem i to było bardzo nieprzyjemne uczucie przez kilka godzin. Smród gazu i ból...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-30, 15:39
Cendra, smród to pikuś bo szanująca się stacja benzynowa ma czystą łazienkę gdzie można umyć ręce, ale łapy bolą jakiś czas. Jakby tak w stu% być zgodnym z przepisami trzeba jeszcze okulary ochronne zakładać ale że mam korekcyjne to olewałem to
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-30, 16:57
Ja tankowałem i niemieckimi końcówkami i polskimi i szczerze mówiąc to to nie jest jakaś wielka filozofia. Na początku nie wpadłem tylko na to, że nakręcane pistolety trzeba też nacisnąć i zblokować, żeby wogóle gaz poleciał
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Witam Klubowiczów
Na przełomie września i października będę śmigać Dusterem.
Hmm mam do Was pytanko:
Otórz będę mieć 1.6 16V + lpg no i chodzi mi o te lpg.
Sprzedawca zaproponował mi Europegaz( polska)- dobra czy zła instalacja?
Czytałem że na dotarciu najlepiej pojeździć na benzynce, a dopiero później wejść w lpg.Czy lpg może być już w aucie zamontowane, ale nie używane do momentu dotarcia?
Proszę o informacje
OSCAR-N to mikroprocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej. Dzięki zaawansowanej technologii wykonania umożliwia współpracę z najbardziej wymagającymi sterownikami benzyny.
OSCAR-N może współpracować z listwami RAILGAS, RAIL, MATRIX, MAGIC JET, VALTEK oraz szeroką gamą reduktorów. Sterownik umieszczony jest w szczelnej aluminiowej obudowie, z hermetycznym złączem, wzorowanej na obudowie komputera samochodowego.
Dołączone oprogramowanie umożliwia kalibrację parametrów pracy układu w bardzo szerokim zakresie. Nasz produkt cechuje bardzo wysoka jakość oraz konkurencyjna cena.
W skład zestawu wchodzi:
- elektroniczna jednostka sterująca OSCAR-N
- listwa wtryskowa RAILGAS wraz z dyszami
- reduktor EG o mocy do 150, 200 lub 280 KM
- wiązka emulatora z wtyczkami typu Europa (Bosch)
- czujnik ciśnienia i podciśnienia (mapsensor)
- filtr fazy lotnej
- panel sterowania z pełnym wskazaniem gazu
- wskaźnik poziomu gazu z wiązką
- płyta CD z oprogramowaniem oraz instrukcją montażu i kalibracji
- drobne elementy montażowe
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-07, 20:38
robo1973, wszystko już zostało napisane w tym temacie, cena zależy od rodzaju instalacji i danego dealera, niewielu z resztą montuje z tego co ludzie piszą
Co do mojego problemu z dławieniem i gaśnięciem - panowie zmienili temperaturę przeskoku z 35 na 40 st. (taką, jaka była od początku i o co już wcześniej wnioskowałem), gdyż nic więcej nie znaleźli i ... po problemie przynajmniej na dzień dzisiejszy, nawet przy zimnym silniku nic niepokojącego się nie dzieje. Wspominałem już o tym w dziale "Nasze samochody", ale mi gdzieś zniknął ... ktoś wie co się stało?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum