Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-30, 17:51   

To spalanie 6 l na gazie nie realne tyle pali tico. Ja osiągnąłem na benzynie 4,9 l ale była to jazda 80-90km.max bez hamowania przyspieszeń w lato bez klimy megane 1.4 16V. Teraz Dacia MCV spalanie 4,5 l osiągam przy takiej samej jeździe ale z klimą no ale to diesel.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-06-30, 18:57   

chciałem dzisiaj przetestować spalanie ale pogoda trochę pomieszała mi szyki

trasa polkowice- opole 200km (1/4 drogi z kimą)
spalanie 5.3 l

natomiast przy powrocie pogoda zmieniła się na maxa -chwila deszczu + bardzo mocny wiatr całą drogei spalanie 6.2 l

ogólnie średnia prędkość 77 km/h

nie spodziewałem się, że wiatr aż tak może wpłynąć na spalanie

przy silniku 1.2 poszaleć nie można ale jak dla mnie jest oszczędny jak się mocno nie ciśnie na autostradzie
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-07-01, 06:42   

TAXI AIRPORT napisał/a:
To spalanie 6 l na gazie nie realne tyle pali tico.
Podejrzewam, że te 6 l to wskazanie odczytane z komputera :-D Mi się udawało w Loganie 1,6 osiągać 7 litrów gazu, ale przy nie przekraczaniu prędkości 90-100 (więc średnia z całej trasy na poziomie 65-70)
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-07-01, 06:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-07-01, 10:10   

bodzio napisał/a:
A więć się da!!!

Masz 1.4, samą benzynę w dodatku dużo młodsze i pewnie z mniejszym przebiegiem...
Czytaj uważniej :roll:
Ostatnio zmieniony przez Cendra 2011-07-01, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-01, 19:45   

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Póki co jestem blisko stwierdzenia, że do Swarzędza jest pod górkę...

Z planu miasta wynika, że tak właśnie jest.
Ale przeważnie raczej z wiatrem... :roll:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-07-01, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-02, 00:11   

Źle napisałem
Chodziło mi o to że jak była prosta droga to jechałem max 120
Przez wioski ok 50-60 km/h
Do tego dochodziły zwężenia i inne utrudnienia
Więc średnia wyszło może ok 75km/H
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-07-02, 10:13   

poznaniak 1979 raczej 48-50 km/h tej średniej niż 75 :-) nie koloryzuj :-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-02, 22:57   

Rekord Mojej Najlepszej z Żon na trasie Rzeszów->Jasło-Trzcinica->Rzeszów:
2x71 km start z zimnego silnika x2.

b_j=6,3 L/hkm :shock:

V_śr=40 km/h, V_max=95 km/h
zero wyprzedzeń, klimatyzacja 5% trasy, na pokładzie 2+1, teren trochę pofalowany (strome podjazdy tylko w okolicach Strzyżowa i Warzyc k. Jasła)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-04, 12:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-02, 23:14   

Kupić jej w nagrodę diesla! Będzie 2 l/100km... (((;
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-07-03, 10:35   

raport ze spalania podczas wakacyjnego wyjazdu

silnik = 1.5 dci 4x4 110
jazda cały czas w trybie AUTO + kilka km w terenie na LOCK-u (kopny piach)
Auto 3 osoby + wakacyjne bagaże (nawet w Dusterze czasem brakuje miejsca :mrgreen: )
Przebieg wyjściowy 5.300 km = obecnie 6.500 km
Przejechane = 1200 km
Trasa ok. 85 %
Ilość zużytego paliwa = 73,5 litra

średnie zużycie 6,2 l :mrgreen: dla mnie jest to wynik nawet bardzo zadowalający (dodam że nie cała trasa przejechana z prędkością do 120 km/h - np. odcinek Świnoujście - Gorzów Wlkp. w przeważającej części z prędkością 140 km/h)
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-03, 11:00   

Witam wczoraj w nocy wróciłem z trasy wakacyjnej. Mój 1,6 MPI 8V jest autem oszczędnym do prędkości 100 km/h,powyżej to już żarłok. Na A4 na dystansie ok. 200 km przy prędkości 110-160 autospaliło pół baku a na odcinku 580 km zalałem 48 litrów do baku. Jadąc troche wolniej bak wytrzymał 680 km :(
Morał prosty ten silnik nie lubi prędkości ale przyznam że prowadzenie i przechodzenie ze 110 na 150 km/h nie robiło mu trudy
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-07-03, 20:00   

dysco napisał/a:
Witam wczoraj w nocy wróciłem z trasy wakacyjnej. Mój 1,6 MPI 8V jest autem oszczędnym do prędkości 100 km/h,powyżej to już żarłok. Na A4 na dystansie ok. 200 km przy prędkości 110-160 autospaliło pół baku a na odcinku 580 km zalałem 48 litrów do baku. Jadąc troche wolniej bak wytrzymał 680 km :(
Morał prosty ten silnik nie lubi prędkości ale przyznam że prowadzenie i przechodzenie ze 110 na 150 km/h nie robiło mu trudy

Radziłbym Ci przetestować dokładniej - mi w Dusterze 1,6 2WD wyszło przy 120 - 125 8,9l/100, przy 130-135 ponad 11,8 l/100. Gdybym testował prędkość 110 -150 to pewnie też by wyszło z 12 i bym stwierdził że nie opłaca się jeździć ponad 105, choć w rzeczywistości - powyżej 125.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-07-03, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-03, 22:08   

laisar napisał/a:
Kupić jej w nagrodę diesla! Będzie 2 l/100km... (((;


MNzŻ nie uznaje ograniczeń eksploatacyjnych dot. nowoczesnych turbodiesli ("samochód jest do jeżdżenia a nie do cackania się!")
I tak właśnie u mnie w domu ostatecznie poległ DD 1.5 dCi 85 KM 2WD :-P

A co do spalania i utyskiwania właścicieli Logana 1.6MPI na spalanie to nieco ponad rok temu wykonałem kurs Rzeszów->Warszawa->Rzeszów via Skarżysko Kam. w środku tylko ja i dwułopatowe śmigło drewniane Φ1750 (nie wspomagałem się nim w trakcie jazdy :lol: )

V_śr=70 km/h i b_j=7,5 L/hkm
a nogę miałem ciężka, no i korek od Raszyna przez Al. Krakowską...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-03, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2011-07-04, 10:44   

laisar napisał/a:
Matthias[Wlkp] napisał/a:
jestem rozczarowany, że w trasie nie jestem w stanie zejść poniżej 7 l/100

Opony też oczywiście mogą mieć pewien wpływ, ale bardziej obstawiałbym jednak... kierownika, a właściwie jego ciężką (i szybką?) stopę (;

16V powinna być przy prędkościach trasowych sprawniejsza od mojej 8V, a ja nie mam większych problemów z zejściem nawet poniżej 6 L.


Właśnie wróciłem z przejażdżki do Gdańska i wrażenia ze spalania są następujące (jechałem "żółtymi drogami" przez Wągrowiec, Nakło, Kościerzynę, w aucie żona, dziecko i trochę bagażu, dane wg. komputera):

Poznań - Gdańsk: 7,5 l/100
Gdańsk - Chojnice: (tu mi zależało, żeby dojechać do pewnej stacji benzynowej, z czego właśnie w CHojnicach zrezygnowałem, stania w korku nie liczę) 6,5 l/100 - tutaj jechalem nie więcej jak 80 licznikowe, poza tym padał deszcz
dalej do Poznania - 7,2 l/100

Nie uważam, żebym miał ciężką/szybką stopę. Na trasie utrzymuję 100-105 (licznikowe, co daje nieco ponad 90 wg. GPS), do tego hamowanie silnikiem przed wioseczkami, które mijam 60 licznikowym (nieco ponad 50 wg. GPS) na 5-tym biegu. Wyprzedzanie bardzo sporadyczne i płynne. Czy to jest ciężka stopa?? Jeżdżąc tylko trochę agresywniej moim starym berlingo 1.4 zejście poniżej 7 do 6,5 nie było problemem...

Sprawdziłem jeszcze, co mi powie komputer, jak się przejadę Złotowską (równa ulica, dłuższy, równy, prosty kawałek przez las) - utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady... Tak w trasie na pewno nie będę jeździł...
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-04, 16:50   

NzŻ piotrresa napisał/a:
"samochód jest do jeżdżenia a nie do cackania się!"

No i do pewnego stopnia trudno małżowinie odmówić racji... (:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-07-05, 08:43   

Matthias[Wlkp] napisał/a:
utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady...
Wydaje mi się, że to zdecydowanie za dużo. Może coś jest uszkodzone, jakiś czujnik przy silniku ? Mi w Loganie 1,6 8V przy takim teście (minimalnie szybciej, licznikowe 70 na 5 biegu) wyszło kiedyś równe 4l. Wiem, Logan był lżejszy, ale 1.6 16V powinno być nieco sprawniejsze od mojego silnika. A na dłuższej trasie przy licznikowym 100 km/h wychodziło mi nieco poniżej 5,5, pełny bagażnik i 2+2 osoby.
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2011-07-05, 10:32   

Czy ktoś jeszcze z doświadczeniem mógłby coś podpowiedzieć w tej kwestii? Zanim pójdę się wygłupiać w serwisie?
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-05, 10:33   

Duster 1,6/16V przy stałej prędkości 60km/h wg nawigacji (licznikowe ok. 65) załadowany na 5 osób na poziomej drodze pali 6,0l/100km wg komputera (na pełnym baku mam odchyłki pomiaru zużytego paliwa rzędu 2-3l, czyli +/-5%).
Zwiększenie prędkości o każde 10km zwiększa spalanie o 1l. W dół ten wzór nie obowiązuje.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-05, 10:36   

piotrres napisał/a:
... teren trochę pofalowany (strome podjazdy tylko w okolicach Strzyżowa i Warzyc k. Jasła)


Wg moich całożyciowych doświadczeń góry wcale nie zwiększają spalania, powiedziałbym nawet, że je zmniejszają...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-05, 10:41   

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Czy to jest ciężka stopa??

No rzeczywiście, nie wygląda (:

Tyle że ustalmy jeszcze precyzyjnie o czym piszemy - ja o prędkościach w przedziale 90-100... Dla Twoich 100-120 raczej nie liczyłbym na mniej niż owe 7 L - i żaden lancer nie jest tu wyznacznikiem, bo raz, że ma silnik o co najmniej 10-15 technologicznych lat młodszy, a dwa, że mniejszą i dużo bardziej opływową budę (0,30 wobec 0,36 MCV-ki).


marekwoj napisał/a:
Matthias[Wlkp] napisał/a:
utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady...

zdecydowanie za dużo

A mnie się wydaje zupełnie normalne:

http://www.daciaklub.pl/f...php?p=4247#4247
laisar napisał/a:
55km/h przy niecałych 2000obr/min = 5,4L/100km


marekwoj napisał/a:
Mi w Loganie 1,6 8V przy takim teście (minimalnie szybciej, licznikowe 70 na 5 biegu) wyszło kiedyś równe 4l. Wiem, Logan był lżejszy

I ma Cx mniejszy o 0,02, i powierzchnię czołową też - ale mimo wszystko trudno mi uwierzyć w te 4 L... No chyba że z górki i z wdupewindem (;
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-05, 11:20   

eplus napisał/a:
Duster 1,6/16V przy stałej prędkości 60km/h wg nawigacji (licznikowe ok. 65) załadowany na 5 osób na poziomej drodze pali 6,0l/100km wg komputera (na pełnym baku mam odchyłki pomiaru zużytego paliwa rzędu 2-3l, czyli +/-5%).
Zwiększenie prędkości o każde 10km zwiększa spalanie o 1l.


Ciekawe: Hipoteza liniowa? ;-) Ja bym się spodziewał wzrostu z kwadratem prędkości (bo taka jest charakterystyka opony i aerodynamiki samochodu) spodziewałbym się kwadratowej charakterystyki zużycia paliwa. Zakładam, że ruch jest jednostajny i mozna zlekceważyć fazę rozpędzania.

laisar napisał/a:
marekwoj napisał/a:
Mi w Loganie 1,6 8V przy takim teście (minimalnie szybciej, licznikowe 70 na 5 biegu) wyszło kiedyś równe 4l. Wiem, Logan był lżejszy

I ma Cx mniejszy o 0,02, i powierzchnię czołową też - ale mimo wszystko trudno mi uwierzyć w te 4 L...

laisar napisał/a:
No chyba że z górki i z wdupewindem (;

Loganem 1.6 8V na trasie Rzeszów->Wołowiec k. Gorlic (ten od A. Stasiuka) MNzŻ uzyskała 5,4 L/100 km, przy V_sr =50 km

Się to chyba nazywa fordewind :-)

Jęśli uwierzyć danym fabrycznym to Logan ma Cx=0,36-0,35 w co jestem w stanie uwierzyć, wobec Dusterowego Cx=0,42 co daje różnicę +0,06. SCx dla Logana jest jeszcze korzystniejszy, no i większe koła
eplus napisał/a:
Wg moich całożyciowych doświadczeń góry wcale nie zwiększają spalania, powiedziałbym nawet, że je zmniejszają...


Cóż, lepie zarządzasz energią a i zbudowani jakby mniej
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2011-07-05, 11:31   

Ustalmy też, czy piszemy o prędkościach licznikowych, czy wg. GPS, bo to jest ok. 5-7 km/h różnicy, co przekłada się na ok. 0,5 l/100 więcej/mniej. Generalnie staram się nie przekraczać przepisów o więcej, niż 10km/h wg. GPS, czyli w mieście koło 60 na budziku, a w trasie 100.

Póki co wstrzymam się jeszcze z wizytą w serwisie do planowego przeglądu, który wypadnie pewnie w listopadzie. Może jeszcze się dotrze...
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-05, 11:35   

Koniec końców wychodzi chyba na to, że wygląda, jakby Ci przepalał właśnie o 0,5 l/100km za dużo - czyli spokojnie winić można całoroczne opony, może złe ciśnienie, a przede wszystkim: niedokładności pomiarowe (((:

Bym się nie przejmował - stare przysłowie pszczół mówi: "Auto spala tyle, ile mu się wleje"...


piotrres napisał/a:
Loganem 1.6 8V na trasie Rzeszów->Wołowiec k. Gorlic (ten od A. Stasiuka) MNzŻ uzyskała 5,4 L/100 km, przy V_sr =50 km

Czyli V_max pewnie właśnie na poziomie sugerowanym przez marekwoja, ok. 70-75 + super płynna jazda = wierzę bez zastrzeżeń.

piotrres napisał/a:
Logan ma Cx=0,36-0,35 w co jestem w stanie uwierzyć, wobec Dusterowego Cx=0,42

Niezadowolony Matthiasa[Wlkp] ma MCV-kę, która powinna się plasować pomiędzy sedanem a Kurzaczkiem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-07-05, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-05, 12:57   

piotrres napisał/a:
Ciekawe: Hipoteza liniowa? ;-) Ja bym się spodziewał wzrostu z kwadratem prędkości (bo taka jest charakterystyka opony i aerodynamiki samochodu) spodziewałbym się kwadratowej charakterystyki zużycia paliwa. Zakładam, że ruch jest jednostajny i mozna zlekceważyć fazę rozpędzania.

Ale to była lokalna aproksymacja liniowa. Na postoju auto też coś spala, gdy silnik pracuje.
Wolę hipotezę liniową od kwadratowej, gdyż przy tej drugiej dla prędkości 120km/h spalanie wyniosłoby 24 litry na setkę. No to dziękuję, przejdę się. :mrgreen:

piotrres napisał/a:
Cóż, lepiej zarządzasz energią a i zbudowań jakby mniej

Tak jest, trudny teren wymusza wolniejszą jazdę i nie jest to tak męczące, jak jazda 45km/h po długiej prostej. Silnik na podjazdach jest bardziej obciążony, co, jak ktoś tu podnosił, zwiększa sprawność, zaś zjazdy są za darmo.
Wiarygodna jest prędkość wg GPS.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-05, 14:59   

eplus napisał/a:
Wolę hipotezę liniową od kwadratowej, gdyż przy tej drugiej dla prędkości 120km/h spalanie wyniosłoby 24 litry na setkę. No to dziękuję, przejdę się. :mrgreen:

Linearyzacja lokalna. ;-)
Wg dostepnych danych:

wychodzi mi zależność, "słabokwadratowa" :lol:
Jeżeli ekstrapolować ją na zakres małych prędkości to wychodzi, że na postoju DD wypala 6,0 L/hkm :lol:

bj = 6,0-0,625*V+0,0088V²
dla V=24...40 m/s


Dzisiaj nadarzyła się okazja by przejechać się w okolicach RZ (L=26 km) tylko 2 strome podjazdy, reszta w zasadzie po płaskim, droga prawie pusta ale: ze dwa razy zastopowali mnie piesi (brak możliwości wyminięcia)
to samo z autobusem (brak zatoczki) gwałtowne hamowanie bo jakiś zawodnik musi brać środkiem drogi ostry zakręt (O. Tigra zobowiązuje). 2xznak stop (tu staję). Wyprz. traktora. Sakramencka ulewa.

Poza tym starałem się utrzymać zadane przez kol. Eplusa V=65 km/h (licznikowe)
V_max =70 km/h V_śr=49 km/h
Zero klimatyzacji
i wynik: b_j=6,8 L/hkm
oraz wyprzedzenie mnie przez
Multicara 25 :oops:

W warunkach drogowych na moich trasach kres dolny to 6,7 L/hkm :-?
Eplusie, gdzie Ty masz takie drogi, że można zejść do 6,0 L/hkm.
P.S>:
Widzę, że mój były Logan 1.6, żarł średnio nieco ponad: 1L/hkm mniej
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-05, 16:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne