Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-30, 17:51
To spalanie 6 l na gazie nie realne tyle pali tico. Ja osiągnąłem na benzynie 4,9 l ale była to jazda 80-90km.max bez hamowania przyspieszeń w lato bez klimy megane 1.4 16V. Teraz Dacia MCV spalanie 4,5 l osiągam przy takiej samej jeździe ale z klimą no ale to diesel.
To spalanie 6 l na gazie nie realne tyle pali tico.
Podejrzewam, że te 6 l to wskazanie odczytane z komputera Mi się udawało w Loganie 1,6 osiągać 7 litrów gazu, ale przy nie przekraczaniu prędkości 90-100 (więc średnia z całej trasy na poziomie 65-70)
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-07-01, 06:45, w całości zmieniany 1 raz
Źle napisałem
Chodziło mi o to że jak była prosta droga to jechałem max 120
Przez wioski ok 50-60 km/h
Do tego dochodziły zwężenia i inne utrudnienia
Więc średnia wyszło może ok 75km/H
Rekord Mojej Najlepszej z Żon na trasie Rzeszów->Jasło-Trzcinica->Rzeszów:
2x71 km start z zimnego silnika x2.
b_j=6,3 L/hkm
V_śr=40 km/h, V_max=95 km/h
zero wyprzedzeń, klimatyzacja 5% trasy, na pokładzie 2+1, teren trochę pofalowany (strome podjazdy tylko w okolicach Strzyżowa i Warzyc k. Jasła)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-04, 12:19, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-07-03, 10:35
raport ze spalania podczas wakacyjnego wyjazdu
silnik = 1.5 dci 4x4 110
jazda cały czas w trybie AUTO + kilka km w terenie na LOCK-u (kopny piach)
Auto 3 osoby + wakacyjne bagaże (nawet w Dusterze czasem brakuje miejsca )
Przebieg wyjściowy 5.300 km = obecnie 6.500 km
Przejechane = 1200 km
Trasa ok. 85 %
Ilość zużytego paliwa = 73,5 litra
średnie zużycie 6,2 l dla mnie jest to wynik nawet bardzo zadowalający (dodam że nie cała trasa przejechana z prędkością do 120 km/h - np. odcinek Świnoujście - Gorzów Wlkp. w przeważającej części z prędkością 140 km/h)
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-03, 11:00
Witam wczoraj w nocy wróciłem z trasy wakacyjnej. Mój 1,6 MPI 8V jest autem oszczędnym do prędkości 100 km/h,powyżej to już żarłok. Na A4 na dystansie ok. 200 km przy prędkości 110-160 autospaliło pół baku a na odcinku 580 km zalałem 48 litrów do baku. Jadąc troche wolniej bak wytrzymał 680 km :(
Morał prosty ten silnik nie lubi prędkości ale przyznam że prowadzenie i przechodzenie ze 110 na 150 km/h nie robiło mu trudy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-07-03, 20:00
dysco napisał/a:
Witam wczoraj w nocy wróciłem z trasy wakacyjnej. Mój 1,6 MPI 8V jest autem oszczędnym do prędkości 100 km/h,powyżej to już żarłok. Na A4 na dystansie ok. 200 km przy prędkości 110-160 autospaliło pół baku a na odcinku 580 km zalałem 48 litrów do baku. Jadąc troche wolniej bak wytrzymał 680 km :(
Morał prosty ten silnik nie lubi prędkości ale przyznam że prowadzenie i przechodzenie ze 110 na 150 km/h nie robiło mu trudy
Radziłbym Ci przetestować dokładniej - mi w Dusterze 1,6 2WD wyszło przy 120 - 125 8,9l/100, przy 130-135 ponad 11,8 l/100. Gdybym testował prędkość 110 -150 to pewnie też by wyszło z 12 i bym stwierdził że nie opłaca się jeździć ponad 105, choć w rzeczywistości - powyżej 125.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-07-03, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Kupić jej w nagrodę diesla! Będzie 2 l/100km... (((;
MNzŻ nie uznaje ograniczeń eksploatacyjnych dot. nowoczesnych turbodiesli ("samochód jest do jeżdżenia a nie do cackania się!")
I tak właśnie u mnie w domu ostatecznie poległ DD 1.5 dCi 85 KM 2WD
A co do spalania i utyskiwania właścicieli Logana 1.6MPI na spalanie to nieco ponad rok temu wykonałem kurs Rzeszów->Warszawa->Rzeszów via Skarżysko Kam. w środku tylko ja i dwułopatowe śmigło drewniane Φ1750 (nie wspomagałem się nim w trakcie jazdy )
V_śr=70 km/h i b_j=7,5 L/hkm
a nogę miałem ciężka, no i korek od Raszyna przez Al. Krakowską...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-03, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
jestem rozczarowany, że w trasie nie jestem w stanie zejść poniżej 7 l/100
Opony też oczywiście mogą mieć pewien wpływ, ale bardziej obstawiałbym jednak... kierownika, a właściwie jego ciężką (i szybką?) stopę (;
16V powinna być przy prędkościach trasowych sprawniejsza od mojej 8V, a ja nie mam większych problemów z zejściem nawet poniżej 6 L.
Właśnie wróciłem z przejażdżki do Gdańska i wrażenia ze spalania są następujące (jechałem "żółtymi drogami" przez Wągrowiec, Nakło, Kościerzynę, w aucie żona, dziecko i trochę bagażu, dane wg. komputera):
Poznań - Gdańsk: 7,5 l/100
Gdańsk - Chojnice: (tu mi zależało, żeby dojechać do pewnej stacji benzynowej, z czego właśnie w CHojnicach zrezygnowałem, stania w korku nie liczę) 6,5 l/100 - tutaj jechalem nie więcej jak 80 licznikowe, poza tym padał deszcz
dalej do Poznania - 7,2 l/100
Nie uważam, żebym miał ciężką/szybką stopę. Na trasie utrzymuję 100-105 (licznikowe, co daje nieco ponad 90 wg. GPS), do tego hamowanie silnikiem przed wioseczkami, które mijam 60 licznikowym (nieco ponad 50 wg. GPS) na 5-tym biegu. Wyprzedzanie bardzo sporadyczne i płynne. Czy to jest ciężka stopa?? Jeżdżąc tylko trochę agresywniej moim starym berlingo 1.4 zejście poniżej 7 do 6,5 nie było problemem...
Sprawdziłem jeszcze, co mi powie komputer, jak się przejadę Złotowską (równa ulica, dłuższy, równy, prosty kawałek przez las) - utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady... Tak w trasie na pewno nie będę jeździł...
utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady...
Wydaje mi się, że to zdecydowanie za dużo. Może coś jest uszkodzone, jakiś czujnik przy silniku ? Mi w Loganie 1,6 8V przy takim teście (minimalnie szybciej, licznikowe 70 na 5 biegu) wyszło kiedyś równe 4l. Wiem, Logan był lżejszy, ale 1.6 16V powinno być nieco sprawniejsze od mojego silnika. A na dłuższej trasie przy licznikowym 100 km/h wychodziło mi nieco poniżej 5,5, pełny bagażnik i 2+2 osoby.
Duster 1,6/16V przy stałej prędkości 60km/h wg nawigacji (licznikowe ok. 65) załadowany na 5 osób na poziomej drodze pali 6,0l/100km wg komputera (na pełnym baku mam odchyłki pomiaru zużytego paliwa rzędu 2-3l, czyli +/-5%).
Zwiększenie prędkości o każde 10km zwiększa spalanie o 1l. W dół ten wzór nie obowiązuje.
Tyle że ustalmy jeszcze precyzyjnie o czym piszemy - ja o prędkościach w przedziale 90-100... Dla Twoich 100-120 raczej nie liczyłbym na mniej niż owe 7 L - i żaden lancer nie jest tu wyznacznikiem, bo raz, że ma silnik o co najmniej 10-15 technologicznych lat młodszy, a dwa, że mniejszą i dużo bardziej opływową budę (0,30 wobec 0,36 MCV-ki).
marekwoj napisał/a:
Matthias[Wlkp] napisał/a:
utrzymywałem licznikowe 60 km/h na 5-tym biegu - około 5,8 l/100. Bez przesady...
Duster 1,6/16V przy stałej prędkości 60km/h wg nawigacji (licznikowe ok. 65) załadowany na 5 osób na poziomej drodze pali 6,0l/100km wg komputera (na pełnym baku mam odchyłki pomiaru zużytego paliwa rzędu 2-3l, czyli +/-5%).
Zwiększenie prędkości o każde 10km zwiększa spalanie o 1l.
Ciekawe: Hipoteza liniowa? Ja bym się spodziewał wzrostu z kwadratem prędkości (bo taka jest charakterystyka opony i aerodynamiki samochodu) spodziewałbym się kwadratowej charakterystyki zużycia paliwa. Zakładam, że ruch jest jednostajny i mozna zlekceważyć fazę rozpędzania.
laisar napisał/a:
marekwoj napisał/a:
Mi w Loganie 1,6 8V przy takim teście (minimalnie szybciej, licznikowe 70 na 5 biegu) wyszło kiedyś równe 4l. Wiem, Logan był lżejszy
I ma Cx mniejszy o 0,02, i powierzchnię czołową też - ale mimo wszystko trudno mi uwierzyć w te 4 L...
laisar napisał/a:
No chyba że z górki i z wdupewindem (;
Loganem 1.6 8V na trasie Rzeszów->Wołowiec k. Gorlic (ten od A. Stasiuka) MNzŻ uzyskała 5,4 L/100 km, przy V_sr =50 km
Się to chyba nazywa fordewind
Jęśli uwierzyć danym fabrycznym to Logan ma Cx=0,36-0,35 w co jestem w stanie uwierzyć, wobec Dusterowego Cx=0,42 co daje różnicę +0,06. SCx dla Logana jest jeszcze korzystniejszy, no i większe koła
eplus napisał/a:
Wg moich całożyciowych doświadczeń góry wcale nie zwiększają spalania, powiedziałbym nawet, że je zmniejszają...
Cóż, lepie zarządzasz energią a i zbudowani jakby mniej
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Ustalmy też, czy piszemy o prędkościach licznikowych, czy wg. GPS, bo to jest ok. 5-7 km/h różnicy, co przekłada się na ok. 0,5 l/100 więcej/mniej. Generalnie staram się nie przekraczać przepisów o więcej, niż 10km/h wg. GPS, czyli w mieście koło 60 na budziku, a w trasie 100.
Póki co wstrzymam się jeszcze z wizytą w serwisie do planowego przeglądu, który wypadnie pewnie w listopadzie. Może jeszcze się dotrze...
Koniec końców wychodzi chyba na to, że wygląda, jakby Ci przepalał właśnie o 0,5 l/100km za dużo - czyli spokojnie winić można całoroczne opony, może złe ciśnienie, a przede wszystkim: niedokładności pomiarowe (((:
Bym się nie przejmował - stare przysłowie pszczół mówi: "Auto spala tyle, ile mu się wleje"...
piotrres napisał/a:
Loganem 1.6 8V na trasie Rzeszów->Wołowiec k. Gorlic (ten od A. Stasiuka) MNzŻ uzyskała 5,4 L/100 km, przy V_sr =50 km
Czyli V_max pewnie właśnie na poziomie sugerowanym przez marekwoja, ok. 70-75 + super płynna jazda = wierzę bez zastrzeżeń.
piotrres napisał/a:
Logan ma Cx=0,36-0,35 w co jestem w stanie uwierzyć, wobec Dusterowego Cx=0,42
Niezadowolony Matthiasa[Wlkp] ma MCV-kę, która powinna się plasować pomiędzy sedanem a Kurzaczkiem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-07-05, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe: Hipoteza liniowa? Ja bym się spodziewał wzrostu z kwadratem prędkości (bo taka jest charakterystyka opony i aerodynamiki samochodu) spodziewałbym się kwadratowej charakterystyki zużycia paliwa. Zakładam, że ruch jest jednostajny i mozna zlekceważyć fazę rozpędzania.
Ale to była lokalna aproksymacja liniowa. Na postoju auto też coś spala, gdy silnik pracuje.
Wolę hipotezę liniową od kwadratowej, gdyż przy tej drugiej dla prędkości 120km/h spalanie wyniosłoby 24 litry na setkę. No to dziękuję, przejdę się.
piotrres napisał/a:
Cóż, lepiej zarządzasz energią a i zbudowań jakby mniej
Tak jest, trudny teren wymusza wolniejszą jazdę i nie jest to tak męczące, jak jazda 45km/h po długiej prostej. Silnik na podjazdach jest bardziej obciążony, co, jak ktoś tu podnosił, zwiększa sprawność, zaś zjazdy są za darmo.
Wiarygodna jest prędkość wg GPS.
Wolę hipotezę liniową od kwadratowej, gdyż przy tej drugiej dla prędkości 120km/h spalanie wyniosłoby 24 litry na setkę. No to dziękuję, przejdę się.
Linearyzacja lokalna.
Wg dostepnych danych:
wychodzi mi zależność, "słabokwadratowa"
Jeżeli ekstrapolować ją na zakres małych prędkości to wychodzi, że na postoju DD wypala 6,0 L/hkm
bj = 6,0-0,625*V+0,0088V²
dla V=24...40 m/s
Dzisiaj nadarzyła się okazja by przejechać się w okolicach RZ (L=26 km) tylko 2 strome podjazdy, reszta w zasadzie po płaskim, droga prawie pusta ale: ze dwa razy zastopowali mnie piesi (brak możliwości wyminięcia)
to samo z autobusem (brak zatoczki) gwałtowne hamowanie bo jakiś zawodnik musi brać środkiem drogi ostry zakręt (O. Tigra zobowiązuje). 2xznak stop (tu staję). Wyprz. traktora. Sakramencka ulewa.
Poza tym starałem się utrzymać zadane przez kol. Eplusa V=65 km/h (licznikowe)
V_max =70 km/h V_śr=49 km/h
Zero klimatyzacji
i wynik: b_j=6,8 L/hkm
oraz wyprzedzenie mnie przez
Multicara 25
W warunkach drogowych na moich trasach kres dolny to 6,7 L/hkm
Eplusie, gdzie Ty masz takie drogi, że można zejść do 6,0 L/hkm.
P.S>:
Widzę, że mój były Logan 1.6, żarł średnio nieco ponad: 1L/hkm mniej
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-05, 16:24, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum