Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-05, 17:55
Byłem w tym roku nad morzem, w tym samym miejscu co rok temu.
W ubiegłym roku :
- dacia logan mcv 1.5 dci 85 KM - spalanie 3,6L/100 - spokojna, czysta trasa
W tym roku :
- clio grandtour 1.2 75 KM - spalanie 5,1L/100 - spokojna, czysta trasa
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-05, 19:55
krakry1 napisał/a:
Wiem jedno ja jeżdżę dynamicznie i nie cackam się z pedałem gazu. W moim dCi nawet przy włączonej klimie po zabudowanym mam max spalanie do 5,5l/100km
dokładnie tak jest a jesli ktos chce zaoszczedzic grosza wystarczy troche delikatniej obchodzic z gazem i mozna duzo zaoszczedzic na paliwku a to co mi sie podoba w dieslu to przy niskich obrotach duzy moment obrotowy :)
a co do ceny diesla to niema szans kupic z takim wyposazeniem innego diesla z innej marki
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-06, 08:43
Kolega sie nie musi douczać bo w znajomego Sandero z 2010 rozleciało się właśnie dwumasowe koło po 38000 km. To co wkładaja w fabryce to nikt nie wie. A dlaczego w ASO jak się jedzie to nie powiedzą nam jaki olej zalali w fabryce, co jest zamontowane, z jakiego kraju, dopiero po wprowadzeniu VIN wszystko im wyskakuje. Co do silnika dci to na przykład montują na tę chwile trzy listwy wtryskowe i jak trafisz na Delphi to twoja strata. Pierwsze należy poczytać posłuchać posprawdzać a później się madrzyć. Ja sam uwielbiałem diesle, ale jak to były typówki takie klepacze a fordem 1,8 zrobiłem 450000 km. Zgodze się że jeśli dobry diesel nie będzie się sypał to jest bardziej opłacalny niż benzyniak. Ale dzisiejsze dlaczego najwięcej Renaultów dci sprzedaje się w okolic 90000 km, wystarczy sprawdzić ogłoszenia, wiadomo jeśli firmówka to im nie zależy. Sa wyjątki i czasem ktoś dba to pojeździ dłużej. Ale na naszym paliwie gdzie jakość jest poniżej minimum to wątpie.
A z flotowymi pojazdami jest tak że firma wrzuca w koszty wszystko, u mojej kuzyna na 5 dci w żadnym skrzynia nie wytrzymała 75000 km, a listwy wtryskowe juz dwa raz co nie które mają robione taki morał, gdybym nie wiedział to bym nie mówił. A spalanie jest takie że Dacia Sandero 1,5 dci (86km) przy prędkości 150 km/h pali według wskazań komputera 7,8 ??????? a po mieście z klimą 7,4??????, a przy bardzo spokojnej jeździe 4,4 a później siadło koło dwumasowe ????????
A świetny opis silników dci zrobiło "Auto Świat" może dwa miesiące temu wszystkie bolączki i zalety bardzo długi artykuł warto sobie go odnaleźć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-06, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1435 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-09-06, 09:48
Coby za długo się nie rozpisywać - Wieszkosć samochodów które pojawiają sięna serwisach ogłoszeniowych ma ok. 90kkm km bo taki przebieg ładniej wygląda niż 15kkm czy 250kkm.
Co do kosztów serwisowania diesli - w jednym z moich DCI padł do tej pory EGR - po przebiegu ok. 80kkm, użytkowania samochodu przez moją siostrę (poprzedni właściciel), w zasadzie tylko w mieście na odcinakch żenująco krótwkich (poniże 1km) i od czasu do czasu trasy. Cena teoretycznie jest "kosmiczna" - powyżej 700zł w ASO, ale w prakyce można kupić za 360zł + 50zł wymiana. Samochód przez cały okres takiej eksplloatacji nie spalił więcej niż 5.5L/100 a najczęsciej spalanie było między 4-4.8l/100. Benzycowy megane przy takij jeździ spala powyżej 8l/100 i przy takim przebiegu jest spore prawdopodobieństwo na pad zmiennych faz rozrządu (dacia na szczęscie nie ma), czujnika położenia wału i którejś z cewek wysokiego napięcia. wszystkie te elementy też kosztują.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-09-06, 09:57, w całości zmieniany 2 razy
Panowie, myślę, że nie ma się co licytować: są osoby, którym odpowiada diesel, są osoby, którym odpowiada benzyna lub LPG. Każdy sam musi sobie wybrać, czasem to kwestia gustu, przyzwyczajenia, przeznaczenia samochodu etc., itp. Każdy sobie jakoś to poprzelicza, jeśli sprawy rozbijają się o koszty, i wybierze to, co uważa za słuszne. W każdym silniku coś może paść, czasem to przypadek losowy, czasem zaniedbanie- różnie bywa. I nie da się określić tylko na papierze gdzie koszty będą wyższe- życie pokaże jaka będzie rzeczywistość. Nikt chyba jednak nie zaprzeczy, że koszty serwisowania dCi są wyższe (części etc.) a zużycie paliwa wyższe w MPI. Ale jak się chce obniżyć koszty jazdy to się montuje LPG i koszty paliwa są porównywalne z dCI. A różnica 3500-4000PLN za instalkę zwróci się w miarę szybko. I oczywiście będą też przeciwnicy LPG, którzy albo z przekonania "bo tak i już" albo po przejechaniu się na "fachowcach" montujących instalacje nie chcą słyszeć o takim rozwiązaniu. I nie ma co udowadniać wyższości jednego rozwiązania nad drugim ponieważ każde ma swoje wady i zalety a i tak ie znajdzie się odpowiedzi na wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą...
a ja powiem tak mnie DCi zwrocil sie po przejechaniu 35tys km. wiec luzik. przy Lpg trzeba liczyc sie z czestszym tankowaniem co mnie wkur... zawsze tankuje do pelna bo szkoda mi czasu, no i to ze zbiorniczek zajmuje troszke miejsca i nie wazne gdzie bedzie bo kolo zapasowe trzeba miec ;) a jesli chofdzi o bezynke tylko no coz jesli malo jezdzisz to trzeba to kupic, ja sporo jezdze kilkoma autami , teraz zakupilem kolejne i tez Dizelka.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-06, 20:03
Cytat:
w zasadzie tylko w mieście na odcinkach żenująco krótkich (poniżej 1km)
Przeczytaj to zdanie uważnie, chodzi chyba o 10 km. Przy 1000 m byłbym szybciej na miejscu od samochodu.
Silnik benzynowy jest praktycznie bezobsługowy, trzeba tylko regularnie wymieniać filtry, płyny. I tyle... Mając instalację LPG, czy diesla trzeba jednak od czasu do czasu podjechać do mechanika. Różnice są w kosztach zakupu, spalaniu, ale też w obsłudze i awaryjności.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Tak naprawdę to nie byłoby dyskusji gdybyśmy mogli sobie pozwolić na kupno takiego samochodu jaki chcemy bez patrzenia na koszty. A tak każdy liczy pod kątem swojej kieszeni. A jakie będziemy mieli ceny paliw to nie wiemy. Pamiętam moje zdziwienie podczas w wizyty w UK 10 lat temu, że mają droższy ON niż noPb. I w sumie różnice w kosztach spalania są minimalne podczas porównania bryczek z silnikiem wysokoprężnym a benzynowym. U nas przez pewien czas też mieliśmy taką sytuację cenową. I również mam kolegów, którzy przesiedli się z ON na noPb i zarzekają się że nigdy więcej diesela (ale wpływ na to ma na pewno fakt, że kupowali używki ale również jeździli wcześniej używanymi benzyniakami), i takich co "przeskoczyli" z benzyny na ON i nie chcą słyszeć o benzynie- zależy, na co się trafi, czy dany egzemplarz "pokaże rogi" i trzepnie po kieszeni naprawami czy też nie. I znów wraca temat kosztów bo każdy by chciał- ja również- jeździć jak najtaniej i ponosić jak najniższe koszty serwisowania, nieprawdaż?
_________________
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-07, 08:45
Dla TAXI AIRPORT, szanowny kolego co do dwumasowego kola i filtra czastek stalych nalezy przeczytac komunikat w UOKiK ile dci idzie do poprawki a ile benzyniakow... 86 % dci...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-07, 10:10
Chłopie skończ pisać brednie o DPF i kole dwumasowym bo w Daciach za wyjątkiem nowych wersji 90 i 110KM go nie ma. O jakich komunikatach piszesz chłopie. Aktualnie są wzywane silniki 1.2 16V benzynowe. Co do spalania dci przy 150km/h u mnie wynosi 7,5-8l ON . Przejedź się swoim 1.6 zresetuj kompa i zobacz ile pokaże lekko 12-13 litrów.
Ja mam średnie spalanie z prawie 50 tys.km w trybie mieszanym 4,6-4,7l. Na baku robię średnio 1200-1300km i tyle w temacie.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-07, 12:34
dysco napisał/a:
Dla TAXI AIRPORT, szanowny kolego co do dwumasowego kola i filtra czastek stalych nalezy przeczytac komunikat w UOKiK ile dci idzie do poprawki a ile benzyniakow... 86 % dci...
wersje 68KM jak i 85Km nie mają koła dwumasowego jak i filtra cząstek stałych
TAXI AIRPORT napisał/a:
Co do spalania dci przy 150km/h u mnie wynosi 7,5-8l ON . Przejedź się swoim 1.6 zresetuj kompa i zobacz ile pokaże lekko 12-13 litrów.
Ja mam średnie spalanie z prawie 50 tys.km w trybie mieszanym 4,6-4,7l. Na baku robię średnio 1200-1300km i tyle w temacie.
zgadzam się z twoją wypowiedzią choć u mnie w sandero przy predksoci autostradowej spala koło 6L/100km
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-09-07, 12:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-07, 20:17
wieza napisał/a:
przy spalaniu 4,6-4,7 i baku 50 L nie jestes w stanie przejechac 1200-1300km ;) chyba ze lejesz pod korek to mozna wlac do 65l :)
czytanie z zrozumieniem, kolega ma srednie spalanie z 50000km 4,6-4,7L a robi na baku 1200-1300Km wiec mozna sie domyslic ze wtedy spala w granicach 4L
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-07, 20:29
Lukas87, biorąc pod uwagę dotychczasowe wpisy TAXI stawiam raczej na to, że tankuje pod korek...
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-07, 23:49
Akcja przywoławcza jest w wiekszości na diesle, VIN na liście UOKiK znalazł mój kolega notabene z krakowa ma mocniejszą wersje co ciekawe Logana VANA??? Odebrał go pare miesięcy temu!
Zapytajcie w ASO czy dacie nie mają dwumasowych kół i sporadycznie filtrów DPF, żadne ASO tego na 1000% nie potwierdzi. Powiedzą że może się zdarzyć zależne od partii.
A mnie jest stać lać 15 litrów benyny, a jak slysze że wasze dci na autostradzie palą 6 litrów , to ja się chętnie nim przejade tak jak ja jeżdze czyli 150-170 a nawet 180 z hakiem ciekawe czy wówczas dci spali 6 litrów jak nawet meganka 90 konna spala przy takiej prędkości pod 9. a mój mpi około 11. Jeździłem dieslami to wiem jak to wyglada jak dasz mu do pieca to zapomnij o ekonomice, no chyba że każdy jeździ na autostradzie 110-120. To nie czasy gdy ON kosztowało 1,5 zł mniej
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-09-08, 08:20
dysco napisał/a:
A mnie jest stać lać 15 litrów benyny, a jak slysze że wasze dci na autostradzie palą 6 litrów , to ja się chętnie nim przejade tak jak ja jeżdze czyli 150-170 a nawet 180 z hakiem ciekawe czy wówczas dci spali 6 litrów jak nawet meganka 90 konna spala przy takiej prędkości pod 9. a mój mpi około 11.
Czytajac Twoj wpis nasuwa mi sie pytanie analogiczne jak w nurkowaniu.
Kto to jest dobry kierowca?
Dobry kierowca to stary kierowca.
Przy takim podejsciu do zagadnienia komunikacji nie moge byc pewien, ze dozyjesz sedziwego wieku nie biorac pod uwage naturalnych zdrowotnych uwarunkowan.
Jesli przekraczasz granice przepisow i zdrowego rozsadku to nie jest tu miejsce do Holu Slawy.
Zamiast paliwa lepiej spal skreta i wrzuc na luz
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-09-08, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-08, 08:56
Przy 180 pali mu 11l a dci pali 9 bez komentarza, przy 180 to ci pali ale 15 ,
zaś brednie o jakiś akcjach przywoławczych których nie ma. Weszłem na stronę UOKIK i są 2 akcje przywoławcze dla Dacii ,jedna dla silników D4F benzyna i druga w związku z ABS dla wszystkich Loganów z danych lat.
Odnośnie baku to leje więcej zawsze, wchodzi 50 litrów ale mam jeszcze w baku 5-10 litrów.
Poza tym nie wiem kto o zdrowych zmysłach rozpędza takiego klocka do 150-180. Sam jechałem max 140 i hałas od silnika, szum opon powietrza jest okrutny i Dacia na pewno nie jest stworzona do takiej jazdy.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-08, 11:01
Dużo ludzi e=robi w ten sposób że np. jeżdzi w terenie zabudowanym 250-300km, potem na autostradzie dają w palnik do 170-180km.h przez 100 czy 150km zatankują, wyliczą spalanie i myślą że samochód pali tyle przy 180km/h... Śmieszne, ale prawdziwe niestety
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1435 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-09-08, 12:16
Jeśli ktoś kupuje auto wielkości kompakta z silnikiem 1.5dci 85km (czy jeszcze lepiej 68km) i ma zamiar tym jeździć z 180kmh to z założenia zrobił błąd. Ale nawet jeśli będzie tak katował auto, to i tak spalanie będzie zauważalnie niższe niż benzyniaka 1.2, 1.4 czy 1.6. A róznica będzie tym większa, im większą masę będzie chciał przewieść, albo im bardizej pogorszy areodynamikę samochodu (np. rowerami na dachu ?).
Ale do ekonomicznej jazdy z prędkością 180km/h na autostradzie kupuje się diesla 2.0-2.5L o mocy 150 i więcej, ze skrzynią 6 biegową. Wtedy okaze się że diesel nadal jest znacznie oszczędniejszy niż benzyniak bo spali 7L/100 a beznyna 12 i więcej.
Mój jimny 1.5dci 86 km pali 6.5-7L/100 w takich samych warunkach jak kolegi 1.3benzyna + gaz LPG- 12l/100. Laguna 2.2dci 150km, przy 220-240km/h mieściła się w 10-11l/100, a benzyna 3.0 (2.0 tyle nie dała rady jechać) zasysała powyżej 20L/100. Megane clasic 1.6 16V 107km przy ostrej jeździ zamykał się w 8.5L/100 a scenic (cięższy, ze słabszą areodynamiką) 1.9dci 102km nigdy nie palił więcej niż 6.3L/100, Berlingo 1.6hdi 90km średnio połyka 5.5L/100 a 1.8 benzyna 10L/100. I to by było na tyle...
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-09-08, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-08, 12:35
dysco napisał/a:
a jak slysze że wasze dci na autostradzie palą 6 litrów , to ja się chętnie nim przejade tak jak ja jeżdze czyli 150-170 a nawet 180 z hakiem ciekawe czy wówczas dci spali 6 litrów jak nawet meganka 90 konna spala przy takiej prędkości pod 9. a mój mpi około 11. Jeździłem dieslami to wiem jak to wyglada jak dasz mu do pieca to zapomnij o ekonomice, no chyba że każdy jeździ na autostradzie 110-120.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum