Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-11-07, 11:41
PiotrWie napisał/a:
krakry1 napisał/a:
Przysłuchując sie powyższej dyskusji i "bezsensowności" przeciwmgłowych ... cieszę się, że już ich nie mam.
Zadziwia mnie takie stwierdzenie - nigdy nie jechałeś po ciemku w prawdziwej mgle, tj takiej że światła mijanie dają oślepiającą poświatę przed tobą?? Zdarza się to raz - dwa razy w roku, ale wtedy ratuje tylko jedno - przełączenie na pozycyjne i zapalenie przeciwmgielnych - inaczej wjedziesz do rowu.Oczywiście wiem że przepisy tego zabraniają Zdarzyło mi się (na szczęście tylko raz ) jechać 12 km do domu w takiej mgle że musiałem wziąźć między koła pasy oznaczające środek jezdni - jechałem jakieś 5- 7 /h (prędkościomierz nie pokazywał - przecież pokazuje od 20/h ) i zakładałem że nawet jak ktoś będzie jechał z przeciwka to tak samo i zdążymy się zatrzymać - dlatego twierdzę że przeciwmgielne są - rzadko- ale niezbędne.
Wszystko się zgadza, że przeciwmgłowe mogą sią przydać w razie "W" - ale mając do wybory przeciwmgielne: 1-2 razy w roku, czy dzienne dosłownie codziennie: wybieram: dzienne.
P.S.
Owszem można mieć (należałoby mieć) jedne i drugie jako zintegrowane (teraz coś koło 400 zł - ktoś tu na forum ostatnio podawał linka do takich światełek za ok. 4 stówki - kiedy ja zakładałem - 5 lat temu, z dziennych zintegrowanymi z przeciwmgłowymi dostępne były tylko Hella - i to cholernie drogie) - lecz teraz nie chce mi sie ponownie wszystkiego rozgrzebywać, żeby wymienić świetnie działające dzienne - na nowe zintegrowane.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2015-11-07, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Temat może stary ale ja dopiero ostatnio zdecydowałem się na montaż świateł dziennych.
Montaż był szybki bo wybrałem światła Duolight.
http://www.wtyczkolandia....ite/1940,b.aspx
Gelson_Mandela powiedz mi, bo właśnie niedawno wpadłem na te lampy Duolight (jak na zdjęciu) i to mnie zaciekawiło jak to działa? Dzienne włączają się po przekręceniu kluczyka, a halogeny to dopiero po ustawieniu na gałce? I jeszcze jedno. Łatwo to zainstalować samodzielnie?
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-20, 12:55
Na TVN Turbo w programie "101 napraw" był ostatnio montowany moduł sterujący światłami fabrycznymi z czujnikiem zmierzchu, tak aby działały jak DRL.
Programowany jest przez USB. Znalazłem producenta tego użytecznego gadżetu firma Lepard (Made in Poland)
FUNKCJE
Pełna automatyka zapalania i gaszenia świateł DRL
SmartRunning – Inteligentny detektor zapalenia i gaszenia silnika
Coming/Leaving Home – funkcja oświetlania drogi do i z domu z regulacją czasu oświetlania
Sterowanie i konfiguracja modułu dźwignią długich świateł
Aktywacja/Dezaktywacja chwilowa lub trwała działania modułu
Regulacja jasności świecenia świateł DRL od 10% do 70% jasności nominalnej
Fun Lights – funkcja efektownych świateł
Sygnalizacja świecenia dziennych świateł na kontrolce długich świateł tablicy rozdzielczej samochodu
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2016-04-20, 13:02, w całości zmieniany 2 razy
Brakuje podpunktu "WADY", mimo że byłby bardzo krótki: "nielegalność".
O tym pomyśle było już w tym temacie wiele razy: nie wolno legalnie używać przygaszonych świateł drogowych jako dziennych jeśli fabryczne lampy nie mają takiej homologacji.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-20, 14:04
laisar napisał/a:
O tym pomyśle było już w tym temacie wiele razy: nie wolno legalnie używać przygaszonych świateł drogowych jako dziennych jeśli fabryczne lampy nie mają takiej homologacji.
Realizacja na własne ryzyko.
Wysłałem zapytanie o ten fakt do producenta.
Ciekawe jaka będzie odpowiedź ?
To ja też poczekam na odpowiedź, jeżeli wogóle będzie, to pewnie negatywna.
Piszę, bo sam używam podobnych (przygaszone długie) od ponad roku, służą do jazdy dziennej i dużo bardziej są widoczne niż nie jedne ledy, efekt wizualny jest nawet przyzwoity, no i nie oślepiają.
Witam.
Czy w przypadku posiadania fabrycznych świateł przeciwmgłowych mogę je zdemontować i w ich miejsce zamontować dzienne? pytam gdyż w przypadku nie posiadania ich fabrycznie problemu nie ma, ale czy podczas przeglądu technicznego nie będzie nieporozumień z powodu posiadania przełącznika w manetce a ich braku?
Bolosr - jak Twoje dzienne się sprawują Osramy?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2016-07-03, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-07-03, 11:04
Dominus napisał/a:
Witam.
Czy w przypadku posiadania fabrycznych świateł przeciwmgłowych mogę je zdemontować i w ich miejsce zamontować dzienne? pytam gdyż w przypadku nie posiadania ich fabrycznie problemu nie ma, ale czy podczas przeglądu technicznego nie będzie nieporozumień z powodu posiadania przełącznika w manetce a ich braku?
Bolosr - jak Twoje dzienne się sprawują Osramy?
Ja tak mam zrobione fabryczne halogeny wywaliłem a wsadziłem ledy nigdy nie było żadnych problemów, przednie halogeny przeciwmgielne nie są obowiązkowe
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
W Norauto znalazłem takie światła ledowe do jazdy dziennej. Maja jakąś promocję i trzy różne zestawy firmy Philips w swojej ofercie. Nie wiem dlaczego w gazecie pokazują tylko te. W sklepie widziałem trzy zestawy dwa z rabatami i jeden za 500zł.
Ja zdecydowałem se w MCV-ce na Eipart-sy. Jestem zadowolony działają bardzo dobrze jako dzienne a i przeciwmgielne też raz wykorzystałem. Co do jakości to porównanie fabrycznych przeciwmgielnych do świateł duo wychodzi na niekorzyść fabrycznych. Obudowa świateł Eiparts jest dużo solidniejsza.
Witam.
Czy w przypadku posiadania fabrycznych świateł przeciwmgłowych mogę je zdemontować i w ich miejsce zamontować dzienne? pytam gdyż w przypadku nie posiadania ich fabrycznie problemu nie ma, ale czy podczas przeglądu technicznego nie będzie nieporozumień z powodu posiadania przełącznika w manetce a ich braku?
Bolosr - jak Twoje dzienne się sprawują Osramy?
Według prawa jak masz takie światła to powinieneś je mieć do końca życia auta. Tylko jak to sprawdzić w PL. Wiesz ile rzeczy powinieneś mieć sprawdzone w SKP przy okazji kontroli? A teraz napisz ile miałeś bo pewnie nawet nie 20%. Tak więc przeróbki kwitną w najlepsze. W innych krajach masz wszystko w papierach nawet głupie listwy boczne musisz zgłośić.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 15:21
Dominus napisał/a:
Czy w przypadku posiadania fabrycznych świateł przeciwmgłowych mogę je zdemontować i w ich miejsce zamontować dzienne? pytam gdyż w przypadku nie posiadania ich fabrycznie problemu nie ma, ale czy podczas przeglądu technicznego nie będzie nieporozumień z powodu posiadania przełącznika w manetce a ich braku?
W tym co napisałeś jest coś na rzeczy... gdybyś chciał koniecznie uniknąć takich ew. sytuacji, to mogłbyś po prostu wymienić lewą manetkę na uzywaną z DD ph1 bez przeciwgmielnych (nowej nie proponuję, bo oryginalne są chyba jest dość drogie).
opos napisał/a:
A na to to nie zwróciłem uwagi. Wg mnie świecą na biało czyli zimna.
Niby wszystkie swiecą "na biało", ale właśnie o to chodzi, czy świeci na biało z lekkim odcieniem niebieskim czy zółtym. Jak to tam było z tymi temperaturkami, np. 3000K to biała ciepła/zółtawa, a np. 6000K to zimna/niebieskawa, zgadza się?
Dominus napisał/a:
Mam pytankk. Ktory kabel kolor we wtyczce od przeciwmgielnych przednich to plus? Potrzebuje do podlaczenia einparts ow
A nie wykumasz tego ze schematów elektrycznych DD? Akurat do ph1 tu nie raz na forum przewijały się (tylko nie pamietam, czy były tam podane kolory, a i tak nie ma pewności, ze u Ciebię okażą się identyczne), w przyciwieństwie niestety do ph2. Ewentualnie można sprawdzić za pomocą multimetru/woltomierza lub choćby i jakiegoś najprostszego testera żaróweczkowego (nawet na poczekaniu skleconego) - jeden przewód podlączasz gdzieś do masy auta, a drugim badasz .
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-07-15, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum