Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 17:21
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
po przejażdżce A2 do Trzciela z prędkością 140 km/h wg GPSu wzrosło do 9,8 l/100km
Sprawdź 130 km/h - w czasie różnicy wielkiej nie będzie, za to opór powietrza zmniejsza się o niemal... 15%, z wiadomym skutkiem dla zużycia paliwa [:
Nieee, bo takie myślenie to prosta droga do snucia się 89,5 km/h za TIRem. ;) Jak będzie A2 od Warszawy i S3 z Jordanowa, to ewentualnie będzie można się bawić w oszczędności, chociaż mnie bardziej interesuje zredukowanie hałasu. Jeśli chodzi o spalanie, to dojechanie bez tankowania w Rosinie całkowicie mnie satysfakcjonuje. :]
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 18:08
Jak zabulisz za A2 Warszawa - Nowy Tomysl to cale oszczednosci, ekojazde etc szlag trafi. Autostrady sa na kieszen statystycznego Kowalskiego 2x za drogie ;-(
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-23, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Drugi zbiornik wypalony, tym razem cykl mieszany (trasa 36 %-5 osób, głównie 100-115km/h-wiecej na dotarciu nie można, aleteż i potrzeby nie było , miasto 64% z czego około 1/3 w okrutnych stołeczbych korkach). Tym razem DD spaliła mi średnio 8,7l/100km. poprzedni zbiornik spalanie było 9-9,1 l/100km(tylko miasto). Chyba to nienajgorzej
Spalanie Twojej DD pokrywa się w 100% z moją.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
takie myślenie to prosta droga do snucia się 89,5 km/h za TIRem
Ależ naprawdę nie wszystko trzeba sprowadzać ad absurdum d; - owo 130 to wartość realistycznie przyzwoita, dużo niżej nie ma co już schodzić na autostradzie.
Dołączam się do tematu.
Moje wyniki (po przejechaniu 1000 km):
miasto: ok. 10 l/100km (nigdy nie było mniej, ale też nigdy nie przekroczyło 11 l)
trasa: w granicach 7 - 8 l/100km (przy prędkościach 80 - 110 km/h w terenie górzystym z dużą ilością zakrętów, auto zapakowane na full)
To ja zatankowałem w Częstochowie do pełna. Po paru kilometrach przewidywany zasięg pokazywany przez komputer był 760 km. Dojechałem do Warszawy (200 km) a komputer pokazał przewidywany zasięg 700 km.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-28, 09:53
A u mnie bez zmian: 5,2l/100km średnia (50/50 - zbudowany/niezbudowany). Przy bardzo dynamiczej jeździe: szybkie starty, przyspieszenia przy wyprzedzaniu, trasa 110-120km/h. Nic dodać, nic ująć i jestem happy.
Moje doświadczenia z KWIETNIA 2012 są następujące:
Moja Dacia Duster Ambiance 1,5 dCi spaliła:
1. 5,59 l /100 km (przejechałem 949 km zużywając 53,12 l oleju napędowego
Jeździłem cały czas sam (1 osoba) bez ciężkiego bagażu i prawie dokładnie 50 / 50 % miasto i trasa (tu też 50 / 50 % drogi krajowe i autostrada), Średnia prędkość poza miastem ok. 110 km/h. Bez włączania klimatyzacji.
2. 5,64 l /100 km (przejechałem 869 km zużywając 49,01 l oleju napędowego)
Jazda z dwoma osobami dorosłymi + dwoje dzieci i dwie walizki w bagażniku, 30 % miasto i 70 % poza miastem, średnia prędkość poza miastem ok. 90 km/h. Klimatyzacja włączona przez ok. 4 godz. jazdy.
Ostatni pomiar 4,6l . Jazda głównie po za miastem ale w terenie zabudowanym ponieważ ma przejechane troche ponad 1000km to jazda głównie na 4-tym biegu żeby utrzymać obroty pow. 2tyś.
Dacia Duster 1,5 dCi 85KM. Jazda 50/50 miasto/trasa. Nie przekraczam 80km/h. Obroty 1500-2500. Bez klimatyzacji, najczęściej dwie osoby. Spalanie wg komputera 4,9. Rzeczywiste: 6. Według mnie to za dużo :(. Czy coś z silnikiem jest nie tak?
Starym berlingo 2.0 HDi 90KM da się zejść poniżej 5,5 w podobnych warunkach.
(a nawet w gorszych warunkach, bo w Berlingo mam "zwykłe światła" a w Dacii są zamontowane do jazdy dziennej)
Ostatnio zmieniony przez pw700 2012-04-30, 01:05, w całości zmieniany 1 raz
Starym berlingo 2.0 HDi 90KM da się zejść poniżej 5,5 w podobnych warunkach
Gdy weźmie się pod uwagę konstrukcję dustera - bryłę, aerodynamikę, prześwit, zawieszenie, opony itd - to różnica względem 6 jest MSZ pomijalna i nie świadczy o niczym niepokojącym.
Z tego co tutaj czytam to innym duster pali mniej i to przy mniej oszczędnej jeździe (np powyższy wpis Tomek_NSZ). Przeglądałem raporty spalania na autocentrum.pl, średnio 5,4.
W danych technicznych producenta chyba też coś około 5,5.
W korkach raczej nie stoję, bo Kielce to nie Warszawa. Praktycznie połowa drogi to jazda ze stałą prędkością 80 km/h na 5 biegu. Staram się stosować wszystkie zasady dotyczące oszczędnej jazdy. Nie używam klimatyzacji, nie włączam radia.
Mój egzemplarz jednak za dużo pali...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-30, 06:30
pw700 napisał/a:
Z tego co tutaj czytam to innym duster pali mniej i to przy mniej oszczędnej jeździe (np powyższy wpis Tomek_NSZ). Przeglądałem raporty spalania na autocentrum.pl, średnio 5,4.
W danych technicznych producenta chyba też coś około 5,5.
W korkach raczej nie stoję, bo Kielce to nie Warszawa. Praktycznie połowa drogi to jazda ze stałą prędkością 80 km/h na 5 biegu. Staram się stosować wszystkie zasady dotyczące oszczędnej jazdy. Nie używam klimatyzacji, nie włączam radia.
Mój egzemplarz jednak za dużo pali...
Zdemontuj klimatyzację, wyrzuć radio i tylną kanapę jak nie używasz. Lżejszy będzie mniej palił:)
A tak na serio to zamulasz go, jeżdżąc na granicy przełożenia i w rzeczywistości częściej dodajesz delikatnie gazu czego jesteś nieświadomy w przekonaniu im wolniej tym lepiej. proponuję nie schodzić mocno poniżej 2000 obrotów.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-30, 06:40, w całości zmieniany 2 razy
Odnosiłem się głównie do porównania z berlingo - natomiast nawet w ramach tego samego modelu i wersji mogą występować różnice w stylu jazdy poszczególnych kierowców, nawet jeśli wydają się dość podobne.
Oczywiście, jakaś nieprawidłowość techniczna zawsze może występować u Ciebie - ale ciężko o tym wnioskować przy takich różnicach. W końcu liczą się także ciśnienie w oponach, czystość filtru powietrza, temperatury powietrza, tusza kierowcy i milijon innych czynników (:
Żeby to wszystko odsiać, musiałbyś się umówić z kimś na spotkanie, żeby co najmniej 2x przejechać z nim ten sam odcinek drogi, w tym samym czasie, z zamianą samochodów...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-01, 20:44
Czas na małe podsumowanie.
Dzisiaj mnięło mojemu Sandero dokładnie 2 latka. I dokładnie dzisiaj przekręciłem licznik na 34 000 km.
ON - średnie spalanie 5,2 l/100km
Dzisiejsza cena ON: 5,75zł
Cena 100 km: 5,2 x 5,75 = 29,90zł
34000 : 100 = 340 x 29,90zł = 10 166 zł
PROGNOZA, gdybym kupił wersję benzynową
Pb95 - średnie spalanie 7,5 l/100km (bardzo delikatnie liczę znając moją ciężką nogę )
Dzisiejsza cena Pb95: 6,06zł
Cena 100 km: 7,2 x 6,06 = 45,45zł
34000 : 100 = 340 x 45,45zł = 15 453 zł
Różnica w kosztach spalania pomiędzy Pb a dCi: 15 453 - 10 166 = 5 287 złotych
Różnica w cenie zakupu pomiędzy Pb a dCi: 8500 zł (ceny z 2010 - oczywiście diesel droższy )
8500 - 5287 = 3213
Wniosek: za roczek (i ciut) inwestycja w diesla mi się wróci, a potem juz tylko do przodu.
Ja mam w telefonie wskaznik chwilowego spalania i takie spalanie to norma przy jezdzie ze stala predkoscia po plaskim. Ale minimalne tylko przyspieszanie czy podjazd pod gorke BARDZO zwiekszaja spalanie (wg wskaznika) i srednia wychodzi tak jak wychodzi...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum