Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapocenie olejem koło turbosprężarki
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-31, 23:43   

Na poczatku pojechalem na stacje paliw i kilka razy sie upewnialem , czy nalalem oleju napedowego, zamiast benzynki - nawet na paragonie - po czym uruchomilem silnik ;-) Teraz troszke formalnosci, dola dla fiskusa, ubezpieczenie i przestawienie sie na inny styl jazdy, inne rozmieszczenie tego i owego. Przy okazji w deszczowy dzien wlaczylem klime na jedna kropke i w koncu szyby nie paruja ;) PS Czy mozna lekko podgrzac powietrze w kabinie i zachowac funkcje osuszania zarazem ? Czy w kazdej laureate sa podgrzewane lusterka ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-08-31, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-01, 00:39   

Oczywiście, że można podgrzewać "sklimatyzowane" powietrze - a często wręcz należy...


Lusterka - powinny być w każdej.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-01, 18:26   

Gratulacje za udany zakup i życzę przyjemności z jazdy :-)
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-01, 23:06   Ślady oleju w okolicy turbiny...

... czy to normalne zjawisko, typowe dla silnikow renault, ze sie poca i widac tam olej ? Jak kupowałem dacie zauwazylem to przy przegladzie przedzakupowym. ASO wystawilo dokument pierwszemu wlascicielowi, ze brak jest wyciekow , uklad 100% sprawny. Dzis po 1.5 roku jezdzenia tym autem slad oleju nadal jest. Pracownik ASO zapewniał mnie ze to typowe, z serii TTM, ze nawet sa inne miejsca np okolica intercoolera gdzie znajde podobne slady. Ponadto "uspokolil mnie" , ze nasze renowkowe turbo na prawde sie nie psuja, trzeba sie mocno o to postarac. Czy mam sie bac o turbo czy jest wszystko OK.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-01, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
guma 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 32
Skąd: głogów
Wysłany: 2012-05-02, 09:41   

ja również mam ślady oleju przy turbo od tej strony co przychodzi ten gumowy wąż od intercolera byłem z tym już w dwóch ASO i nic dalej tam się poci, jedni tylko podokręcali opaski a drudzy niby wymienili jakąś uszczelkę nic to jednak niedało
Ostatnio zmieniony przez guma 2012-05-02, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-02, 09:46   

Hmmm.. U mnie turbina jest gdzies schowana i nie tylko nie moglbym wypatrzec sladow oleju ale i samej turbiny jeszcze tak na prawde nie znalazlem... :-/
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-02, 09:58   

Mekintosz jak masz gwarancję jeszcze to jedź to zgłosić bo na pewno nie jest to normalne, ja u siebie nic takiego nie miałem, dodatkowo dowiedz się o akcji serwisowej wymiany rury dolotowej do turbo bo ja miałem wymienianą na przeglądzie bo się przeciera samoistnie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-02, 12:28   

Ja mam 68 km z 2009 r i jak dotąd o akcji serwis dla turbo nic nie wiem. Do Aso zgłoszone wiec znów kolejna wizyta
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-02, 20:08   

mekintosz napisał/a:
Ja mam 68 km z 2009 r i jak dotąd o akcji serwis dla turbo nic nie wiem. Do Aso zgłoszone wiec znów kolejna wizyta

---
właśnie pierwszy raz pojechałem na przegląd serwisowy do nieautoryzowanego warsztatu; zwrócono mi uwagę na zapocone miejsce styku turbiny z jakimś innym elementem - ale podobno to niegroźne i można z tym jeździć; tak czy inaczej nie czuję się komfortowo; wlałem nieco gęstszy olej (5w40) wcześniej był 0w40; wg moich zamierzeń to połowa czasu esploatacji tego auta, może wytrzyma bez naprawy silnika;
_________________
1,5 dci Laureate
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-05-03, 06:54   

Częstą gadką słyszaną w serwisach jest: "z tym można spokojnie jeździć"
Owszem, pewno jakieś zapocenia w okolicy turbiny mogą być nie groźne ale ja bym ich nie lekceważył a jak auto ma gwarancję to po prostu zażądał usunięcia wycieku i tyle.
Kiedyś byłem jeszcze mało kumaty w tych kwestiach i miałem Nubirę z 3-letnią gwarancją, w której po 60 tysiącach zaczęła się lekko pocić uszczelka pod głowicą pod kolektorem wydechowym i w aso zbyli mnie mówiąc że to nie groźne. Po 90 tysiącach wyciek się powiększył z tym że gwarancja minęła i mogłem się pocałować w dupę.
Teraz jestem już mądrzejszy i jak w aso mówią, że to nie groźne to ja wtedy proszę o opinię na piśmie...

W przypadku turbiny, której naprawa (regeneracja) lub wymiana jest zawsze drogą zabawą żadne wycieki nie są "normalne" i niegroźne.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-05-03, 07:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-09, 21:20   

Co człowiek/pracownik to inna opinia. Tym razem pracownicy ASO zabrali sie za ogledziny tego zapocenia. Ogladałem przez szybe co tam sie dzieje. Zrobili troszke zdjec. Okazało sie, ze do wymiany jest jakis tajemniczy przewod - odma - przez ktora dostaje sie olej z wału korbowego. Tak zapamietałem. Po wymianie maja to umyc i powinno byc sucho i dobrze. Czesc na zamowienie, na szczescie jest w centralnym magazynie w Polsce.

PS. Czy to taka czesc ?

http://allegro.pl/dacia-l...2286335714.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-09, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-10, 08:30   

Wygląd a że to ta część, faktycznie z tego mogą iść pary oleju i jak jest nieszczelne to na zewnątrz wychodzi.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
guma 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 32
Skąd: głogów
Wysłany: 2012-05-10, 08:37   

widze że cieknie ci również z odmy ,to jest odpowietrzenie układu korbowego.Cholera musze ruszyć dupsko i jechać do ASO ze swoim podsune im ten pomysł, może wkońcu będzie sucho w tym miejscu.A kolego ile masz oleju w silniku to znaczy na bagnecie bo mi na wymianie nalali na max i od tego czasu zaczeły sie te jaja
Ostatnio zmieniony przez guma 2012-05-10, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 12:34   

Nalali pod max. Jednak wyciek już jest widoczny od ponad roku więc u mnie chyba poziom oleju nie wpływa na to zapocenie. Ja mam inny silnik 68 km euro 4 wiec może być u Ciebie coś innego.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 12:41   

vulcanor napisał/a:
Wygląd a że to ta część, faktycznie z tego mogą iść pary oleju i jak jest nieszczelne to na zewnątrz wychodzi.

Ma ktoś schemat silnika gdzie jest ta odma i gdzie się łączy z turbo?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 15:01   

mekintosz napisał/a:
gdzie jest ta odma i gdzie się łączy z turbo?

Proszę:
    grube strzałki - opary oleju silnikowego

    1 - pokrywa zaworów

    2 - rura pochłaniania par oleju

    3 - zawór pochłaniania par oleju (= "odma": membrana oparta na sprężynie owiniętej na rurce z wlotem na szczycie i otworem w boku na dole)

    4 - rura doprowadzająca powietrze do turbosprężarki

    5 - turbosprężarka

    6 - powietrze atmosferyczne


odma-a.png
Faza A: niskie obciążenie silnika = duża ilość par oleju jest dostarczana do dolotu
Plik ściągnięto 20925 raz(y) 22,76 KB

odma-b.png
Faza B: średnie i duże obciążenie silnika = niewielka ilość par oleju w dolocie
Plik ściągnięto 20925 raz(y) 26,22 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 15:49   

Dzięki Laisar ;-)

Jesli dobrze pojełem schama - odma jest elementem systemu smarowania łożysk wirnika turbiny olejem ? Moje zapocenie/wyciek jest przez nieszczelnosc na styku dolot rury odmy a sprezarka, slowem czesc oleju wycieka zamiast kierowac sie w kierunku turbinki ? Dla pełnego obrazu zapytam, jak ten olej jest dalej usuwany, po tym jak smaruje lozysko wirnika ? Czy wypala sie od ciepla, czy gdzies splywa i dalej wraca do ukladu obiegu oleju silnika ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 16:11   

mekintosz napisał/a:
odma jest elementem systemu smarowania łożysk wirnika turbiny

Zdecydowanie nie - to część układu zmniejszającego zanieczyszczenie spalin.

Smarowanie to inna bajka.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 16:13   

Czyli jaki sens tego usuwania oparow oleju i kierownia ich do turbiny ? By je spalic ? Dopalic ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 16:29   

Ech, ale pokręciłem - przepraszam, za dużo rzeczy naraz... :oops:

Zatem jeszcze raz: układ pochłaniania par oleju nie służy do smarowania, ale oczywiście nie oczyszcza także spalin (pomerdałem z oparami paliwa d: ).

Odma służy oczyszczaniu, ale głowicy silnika i jego skrzyni korbowej - zapobiega gromadzeniu się w nich oparów oleju i ich "wypalaniu" tamże.

(Tzn. oprócz swojej głównej funkcji - odpowietrzania skrzyni korbowej).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-05-10, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 16:52   

OK. Przeprosiny przyjete ;-) Jednak gdzie jest usuwane to "zaolejone" powietrze po przejsciu przez turbine ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-10, 17:02   

mekintosz napisał/a:
Jednak gdzie jest usuwane to "zaolejone" powietrze


Niektórzy fachowcy aby uniknąć napraw i zachowania drożności dla tych gazów wypuszczają je do atmosfery. Nie radzę robić takich eksperymentów :!:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 21:19   

Ale ASO planuje wymienic te gumowa odme a nie puszczac gazow w atmosfere ;-)

Laisar, mozesz sprawdzic, z grubsza ile roboczogodzin podaje serwisowka na wymiane tej odmy oraz jednej koncowki drazka ? Umowilem sie na 1730 i wolalbym, by sandero nie zostala na noc w ASO.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-10, 22:49   

mekintosz napisał/a:
gdzie jest usuwane to "zaolejone" powietrze po przejsciu przez turbine ?

Po przejściu przez turbinę powietrze trafia do intercoolera, a potem do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów.


mekintosz napisał/a:
ile roboczogodzin podaje serwisowka na wymiane tej odmy

0,2.

Część zamienna: 128 zł brutto.


mekintosz napisał/a:
oraz jednej koncowki drazka ?

0,9.

Część - 226 zł.


mekintosz napisał/a:
1730

Chyba coś dużo? 1rbg to przecież zdaje się 13x zł...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-10, 22:51   

mekintosz napisał/a:
Umowilem sie na 1730 i wolalbym, by sandero nie zostala na noc w ASO.

laisar napisał/a:
Chyba coś dużo? 1rbg to przecież zdaje się 13x zł...

Mam wrażenie że chodziło o godzinę - 17.30, tylko wkradł się błąd?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne