A czy ktoś próbował przejechać zimę na fabrycznych Continentalach? .
Nie wiem, ale ja na pewno w ta zime nie zamierzam zmieniac tych opon i sprobuje na nich jezdzic.
Przeglądałem temat o oponach zimowych i dedykowane opony dla DD z standardem m+s dają radę zimą.
Tak więc tak jak kolega tomszafa pierwszą zimę śmigam na alusach bez zmiany opon, na wiosnę liczę na przeceny itp i kupuję stalówki i opony zimowe
Jeśli nie nadejdzie jakaś kolejna zima "stulecia" - spokojnie przelatam do wiosny na oponach fabrycznych tzw. całosezonowych. A jeśli przelatam spokojnie do wiosny - to tym bardziej nie będzie potrzeby wiosną inwestować w opony zimowe.
W lutym przez parę dni bujałem się Daćką po śniegu i topniejącym śniegu - ani razu Duster nie zachował się choćby lekko niepokojąco. To jesli chodzi o śnieg.
A na asfalcie lub na nawierzchni mokrej - zimówki (dobre na śniegu) radzą sobie już nie tak dobrze.
czy ktoś ma opinie o zimowych Uniroyal MS Plus 66 215/65 R16 98 H
Były tu wcześniej polecane jako rozsądne opony średniej klasy. Na tej podstawie też się ne nie skusiem. Zresztą mają nienajgorsze opinie w necie. Ale jak pisałem wcześniej, teraz są już drozsze niż niecały miesiąc temu... Generalnie mogę o nich jeszcze powiedzieć, że sam wygląd bieżnika jest naprawdę ok. Moim zdaniem wygląda znacznie lepiej niż w dotychczas przeze mnie używanych oponach wyższych klas. Jest jakby głębszy... ale może to tylko wrażenie?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-10, 18:41
przejeździłem na nich zimę (od lutego - akurat potem spadło sporo śniegu) Bardzo dobrze radzą sobie zarówno w świeżym puchu jak i ujeżdżonym. Doskonale spisują się na błocie pośniegowym i mokrej brei. Nie ma problemu z pokonaniem zaśnieżonych parkingów, podjazdów, czy przejechaniem zasp. Gorzej na suchym asfalcie - miękkie, dość długa droga hamowania - ale to już cecha typowa dla zimówek. Względnie ciche. W relacji: jakość - cena wypadają bardzo korzystnie. Nie są to typowe opony do SUVa (nie mają wzmocnionego barku) ale do normalnej eksploatacji - nawet poza szosą - wystarczają w zupełności. Świeżo po ich założeniu przetestowałem je na 3 km odcinku gruntowej drogi zawianej świeżym śniegiem do wysokości ok 45 cm. Auto po załączeniu tylnej osi i wyłączeniu ESP na dwójce przejechało ten odcinek jak spacerkiem. W takich warunkach przedni zderzak nieźle rozpycha śnieg a wysoki prześwit minimalizuje ryzyko zawiśnięcia. Zimą kopara opada niejednemu właścicielowi osobowego i nisko zawieszonego auta na widok DD forsującego nieprzejezdne dla "normalnych" szoferów miejsca
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-10, 18:44, w całości zmieniany 2 razy
A czy próbował ktoś wcisnąć do Dustera opony o rozmiarze 225/70R16 ?
Generalnie u mnie docelowo będą opony AT, w rozmiarze 225/65R16 za dużego wyboru nie ma. Mam sprawdzone na których obecnie jeżdżę Terrano firmy BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO, są ciche na asfalcie i dobre w terenie, ale tej firmy najbardziej zbliżony rozmiar to właśnie 225/70R16. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/2229.html
Hej IraS - wysłałem Ci PW z zapytaniem o BFG AT.. Mam nadzieję, że dotarł.
Osobiscie kilka razy probowalem jezdzic off-roadowo na "fabrycznie" zalozonych Michelinach Latitude Tour M+S i nawet opylaś dawal rade. Niestety, wieksze blotko autko przejezdzalo na kredycie, a czasem.. wogole. Zaczalem sie zastanawiac, czy by nie kupic nowych opon zimowych i letnich, ale kilka przeczytanych postow przekonalo mnie wlasnie do ATkow. Jezeli nie szarzujemy na szosie, rzadko kiedy przekraczamy 130km/h i malo agresywnie pokonujemy zakrety, to szosowki do autka wyzej zawieszonego nie maja za duzego sensu, w kazdym razie na pewno nie tak duzego, jak przy samochodach osobowych. Natomiast kupujac ATki mozna fajnie polaczyc szose z terenem blotnistym, a dzieki glebokiemu bieznikowi rowniez z zasniezonym. Rozwazalem kupno Geolandarow i BFGoodrichow. Te 1 radza sobie lepiej na szosie, te 2 w terenie.
Doszedlem jednak do wniosku, ze jak na Dustera, BFGoodriche maja zbyt dobre wlasciwosci terenowe, ktorych po prostu sie nie wykorzysta.
W ultra ekstremalnym terenie bez mocniejszego silnika oraz wiekszych kol, raczej nie odczuje sie znaczacej roznicy w stosunku do Geolanderow.
Za to na szosie chyba nie ma wygodniejszych ATkow, niz Yokohamy.
Wyposrodkowalem i jak narazie jestem zadowolony, a Dusterek przemielil niejedno pole:].
Dokladny model moich nowych oponek, to Yokohama Geolandar 012 A/T + S 205/65/15. Jak narazie nie zauwazylem roznicy w stosunku do dawnych szosowek, na trasie jak ktos sie mocno wslucha, to ciutek glosniej chodza, za to krawezniki i wysepki kosza bardzo delikatnie:). Zima jeszcze nie sprawdzalem, ale dajac rade przejechac blotniste polu, gdzie idac 2 osoby poslizgnely sie ladujac na glebie, mysle, ze bedzie ok:).
Na pewno taki rozmiar, a co z nim nie tak? Taki sam rozmiar maja moje salonowo zalozone Micheliny. BTW, nie chce ktos kupic kompletu Michelinow Latitute Tour + zapasowa:]? Przebieg 6500km!
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-06, 18:56
Geolandery wypadają - a przynajmniej wyglądają wcale nie gorzej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-07, 13:09
Ja po przeczytaniu tematu zdecydowałem się na Uniroyale MS Plus 66, kupiłem na www.kupopony.pl gdzie maja taniej niż na opoeno, a jako że jestem z warszawy pojechałem do Piaseczna odebrałem i teraz muszę tylko wymienić :D. Później może skrobnę coś o własnych odczuciach z jazdy.
Pytanie do Wojtka jak się spisywały i jakie masz wrażenia po zeszłej zimie ?
Wrażenia mam dobre. Zdecydowanie lepiej sprawują się na śniegu niż Micheliny, aczkolwiek te ostatnie testowałem dość pobieżnie podczas ostatnich, pażdziernikowych opadów śniegu.
Na zimówkach także zbyt dużo po śniegu nie jeździłem ale nie zauważyłem nic dziwnego. Znaczy samochód jeździł normalnie. Moim zdaniem to dobrze świadczy o oponach, skoro nie musiałem jakich specjalnych działań podejmować aby czuć się dobrze na drodze.
Opis --> Opis opony
Typ: opona zimowa.
Klasa: ekonomiczna – dobre osiągi, niska cena.
Bieżnik: kierunkowy – klocki bieżnika przypominają swoim układem literę V lub charakterystyczną jodełkę.
Rozmiary: od 13 do 16 cali.
Informacje o producencie: Marka GT Radial jest aktualnie najmocniejszym graczem na rynku całej Azji Południowo-Wschodniej. Zatrudnia ponad 11 tys. ludzi i produkuje swoje opony w pięciu fabrykach w Indonezji. W ramach całej GITI Group, do której należy GT Radial powstaje 80 milionów sztuk ogumienia rocznie, sprzedawanych w ponad stu krajach na całym świecie. Firma jest aktywna w sportach motorowych.
Opis podany przez producenta: Model został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która zapewnia efektywne odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto jest stabilne w warunkach często spotykanych zimą.
Opona została pokryta gęstą siecią lameli. Dzięki temu auto jest stabilne podczas ruszania, hamowania i nagłych manewrów. Na opnach GT Radial auto prowadzi się pewnie, a jego reakcje są przewidywalne.
Do produkcji opony wykorzystano elastyczną mieszankę, która gwarantuje dobrą przyczepność w niskich temperaturach.
Niewysoka cena i dobre opinie zachęciły mnie do wypróbowania tego wynalazku. Widziałem wcześniej też filmy z Kanady, gdzie testowali te opony i miały całkiem niezłą punktację. Producent skupił się na wytworzeniu takiej mieszanki gumowej i rzeźby bieżnika, która daje najlepsze efekty w temp. +5 do -10 czyli takich, jakie najczęściej spotyka się u nas zimową porą. Czekam na przesyłkę. Opiniami się podzielę jak spadnie śnieg ;)
Aleś pojechał z gadką reklamową dla chińszczyzny...
He he, może mi zapłacą za reklamę? A tak poważnie firma ma duże ambicje i nieoficjalnie wiem, że układają się z Yokohamą.
No i klops, mimo iż system www.salon-opon.com przyjął zamówienie i dostałem mailem potwierdzenie do realizacji, dziś otrzymałem maila z treścią:
"Witam Panie Piotrze, z przykrością zawiadamiamy, że nie możemy w tej chwili zrealizować Pana zamówienia. Zamówione opony są obecnie niedostępne- zamówienie zostało anulowane."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum