Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-01-12, 11:32
Moment dokręcenia śrub kół i innych rzeczy
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-11-16, 15:11   Moment dokręcenia śrub kół i innych rzeczy

Witam. Z jakim momentem powinno dokręcać się śruby w kołach ?? Przy okazji jeśli można to prosiłbym o momenty dokręcania innych śrub w aucie ( typu fotele, tylna kanapa, zatrzask na klapie tylnej, zderzaki itd... )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
pozor 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-16, 17:58   

Ja śruby dokręcam z siła 109 Nm, co do reszty to nie wiem:(
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-16, 18:15   

W Sandero śruby powinno się dokręcać z momentem 105Nm - według specyfikacji serwisowej.
_________________

 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-17, 22:29   

a w tym tygodniu kupiłem klucz dynamometryczny i od tej chwili śruby będę dokręcał momentem - a co ;-)

zawsze robiłem to na oko...
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-17, 22:30   

Chyba jest różnica w dokręcaniu kół stalowych a alu czy się mylę??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-03-23, 21:26   

Trochę odgrzeje kotleta, ma może ktoś informacje z jaką siłom dokręcać śruby w kołach w Lodgy (stalowe & alumy) 8-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jozef969 2017-03-26, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-03-24, 08:41   

Cytat:
jozef969 napisał/a:
Trochę odgrzeje kotleta, ma może ktoś informacje z jaką siłom odkręcić śruby w kołach w Lodgy (stalowe & alumy)

Z siłom skutecznom.
:mrgreen:
_________________
48piotr
 
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-03-24, 21:26   

Jedyne co znalazłem to dla Renault 1 rubryka stalowe 2 alumy 😎

Screenshot_20170324-211503.png
Plik ściągnięto 1232 raz(y) 205,34 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jozef969 2017-03-24, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 674
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-02, 23:14   

Trochę odkopię temat. Dacia Lodgy - jaki moment dokręcania kół?
Jest ktoś kto ma dostęp do serwisówki?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3523
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-03, 07:34   

Nie przesadzaj, bo fabryczne śruby są z gumy, ja pierwsze poukręcałem przy momencie 120. Teraz od dawna dokręcam na 90Nm i na wiosnę kupuję nowy komplet śrub, bo stare też się naciągnęły.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-11-05, 11:17   

110 Nm i wystarczy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3523
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-05, 15:21   

Wystarczy do rozciągnięcia śrub :?: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 15:35   

Profesor Kris to tłumaczył. Jeżeli dostajesz klucz do kół wraz z samochodem, to dobrze dokręci koło mężczyzna o średniej budowie ciała, oczywiście ręką, nie nogą.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-05, 19:32   

oczywiście tą krótką fajkę ;-)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 20:16   

Fajka ma odpowiednią długość.
Inną sprawą są warsztaty wulkanizacyjne, które dopierdalają te śruby tak, że już dwie fajki ukręciłem odkręcając koło.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2949
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-11-05, 21:58   

Nie tylko kola. Ostatnio robilem rozrzad po jakims inteligencie, ktory wszystko dojebal pneumatem I pokleil na klej. Bylo bosko.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2022-11-07, 06:45   

Witam. Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcić śruby amortyzatora przedniego u góry. Są 2 śruby:
1. Trzyma gumę, łożysko i sprężynę
2. Trzyma od gory cała kolumnę ( ta widoczna pod maską).

Wymieniłem łożysko z poduszką i coś chrobocze. Myślę, że za mocno skręciłem. Dodaje zdjęcie części, którą wymieniłem.
Model Sandero Stepway 2010 rok 1.6 mpi

20221107_060050_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 13283 raz(y) 41,52 KB

Ostatnio zmieniony przez siemaspl 2022-11-07, 06:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-07, 10:41   

1. 82 Nm.

2. 44 Nm.


http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3122
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2022-11-07, 12:17   

popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-11-07, 14:24   

trybik napisał/a:
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje


oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.

Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.

natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 305
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2022-11-07, 16:27   

chrom6 napisał/a:
Dokrecamy kluczem dynamometrycznym

Nie wydaje Ci się że kupowanie klucza dynamometrycznego, żeby dwa razy w roku dokręcić koła, jest trochę bez sensu? Nie każdy ma w domu w miarę wyposażony warsztat.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 630
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-11-07, 17:40   

chrom6 napisał/a:
trybik napisał/a:
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje


oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.

Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.

natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa

To, czy koło da się potem odkręcić zależy też od tego, czy gwint na śrubie i w piaście nie skorodował. To, że dokręciłeś koło jakimś momentem wcale nie znaczy, że takim samym je odkręcisz. Dlatego gwinty śrub kół i pierścień centrujący warto smarować. U mnie od lat w Peugeocie 306 sprawdzał się w tym celu smar do układów hamulcowych Kleen Flo. Nigdy śrub nie ukręciłem ani kół nie pogubiłem, a dokręcałem zawsze zwykłym kluczem (gdy coś samo robiłem przy aucie, bo przy przekładce opon to raczej pneumatycznym wulkanizatorzy przykręcali).
W Sandero po kilkunastu miesiącach śruby i piasty były tak skorodowane, że bardzo trudno było je odkręcić, a potem zdjąć felgi (zwłaszcza przednie) z piasty. Posmarowałem potem smarem miedziowym, ale jednak ten poprzedni był lepszy, bo miał bardziej gęstą konsystencję i nie spływał. Z miedziowym trzeba uważać, bo może pobrudzić tarcze, gdy da się go trochę za dużo. Niedługo będę sam zmieniał przednie koła więc sprawdzę, jak będzie z odkręceniem.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 630
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-11-14, 21:04   

Właśnie zmieniałem przednie koła i tym razem żadnego problemu z odkręceniem śrub i zdjęciem felg z piast nie było. Nawet fabrycznym kluczem bym odkręcił, ewentualnie pomagając sobie stopą.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 928
Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-14, 21:19   

Mnie to jutro czeka - 4 koła. Oczywiście z dynamometrem 100 nm.[/list]
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 243
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-19, 10:47   

Odkopuje temat.
Jakim momentem poduszka silnika 1.5 dci- prawa, koło rozrządu. Śruby do podłużnicy i śruby uchwytu silnika?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne