Wysłany: 2012-11-16, 15:11 Moment dokręcenia śrub kół i innych rzeczy
Witam. Z jakim momentem powinno dokręcać się śruby w kołach ?? Przy okazji jeśli można to prosiłbym o momenty dokręcania innych śrub w aucie ( typu fotele, tylna kanapa, zatrzask na klapie tylnej, zderzaki itd... )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie przesadzaj, bo fabryczne śruby są z gumy, ja pierwsze poukręcałem przy momencie 120. Teraz od dawna dokręcam na 90Nm i na wiosnę kupuję nowy komplet śrub, bo stare też się naciągnęły.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 15:35
Profesor Kris to tłumaczył. Jeżeli dostajesz klucz do kół wraz z samochodem, to dobrze dokręci koło mężczyzna o średniej budowie ciała, oczywiście ręką, nie nogą.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Witam. Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcić śruby amortyzatora przedniego u góry. Są 2 śruby:
1. Trzyma gumę, łożysko i sprężynę
2. Trzyma od gory cała kolumnę ( ta widoczna pod maską).
Wymieniłem łożysko z poduszką i coś chrobocze. Myślę, że za mocno skręciłem. Dodaje zdjęcie części, którą wymieniłem.
Model Sandero Stepway 2010 rok 1.6 mpi
20221107_060050_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 13283 raz(y) 41,52 KB
Ostatnio zmieniony przez siemaspl 2022-11-07, 06:49, w całości zmieniany 1 raz
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje
oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.
Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.
natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa
Nie wydaje Ci się że kupowanie klucza dynamometrycznego, żeby dwa razy w roku dokręcić koła, jest trochę bez sensu? Nie każdy ma w domu w miarę wyposażony warsztat.
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje
oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.
Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.
natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa
To, czy koło da się potem odkręcić zależy też od tego, czy gwint na śrubie i w piaście nie skorodował. To, że dokręciłeś koło jakimś momentem wcale nie znaczy, że takim samym je odkręcisz. Dlatego gwinty śrub kół i pierścień centrujący warto smarować. U mnie od lat w Peugeocie 306 sprawdzał się w tym celu smar do układów hamulcowych Kleen Flo. Nigdy śrub nie ukręciłem ani kół nie pogubiłem, a dokręcałem zawsze zwykłym kluczem (gdy coś samo robiłem przy aucie, bo przy przekładce opon to raczej pneumatycznym wulkanizatorzy przykręcali).
W Sandero po kilkunastu miesiącach śruby i piasty były tak skorodowane, że bardzo trudno było je odkręcić, a potem zdjąć felgi (zwłaszcza przednie) z piasty. Posmarowałem potem smarem miedziowym, ale jednak ten poprzedni był lepszy, bo miał bardziej gęstą konsystencję i nie spływał. Z miedziowym trzeba uważać, bo może pobrudzić tarcze, gdy da się go trochę za dużo. Niedługo będę sam zmieniał przednie koła więc sprawdzę, jak będzie z odkręceniem.
Właśnie zmieniałem przednie koła i tym razem żadnego problemu z odkręceniem śrub i zdjęciem felg z piast nie było. Nawet fabrycznym kluczem bym odkręcił, ewentualnie pomagając sobie stopą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum