Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-01, 12:52   

z wiedzy jaką posiadam wynika, że wpływu na wybór wielkości zbiornika przy zakupie Dustera z instalacja montowaną fabrycznie niestety nie masz...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-01, 15:31   

fabrycznie - czyli DD 2x4 - bo tylko do tej wersji na razie fabryka montuje instalacje i nic nie wskazuje na to że coś się zmieni. W 4x4 można wybór jest znacznie większy - w tym wielkość zbiornika
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-01, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2012-12-01, 17:51   

czyli co kupować bez gaziu i montować samemu z większą butlą :-?
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-01, 18:46   

TD PEDRO cię w tym temacie oświeci ;-)
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2012-12-01, 19:37   

dobre pytanie se-men.
podpinam to pytanie do lodgy - chca mi dać 38litrów. trochę mało.
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-04, 14:03   

Witam,

Instalacja lpg w innym serwisie, niz Daciowskim, nie przekresla gwarancji Dacii na mechanike, jest jedynie wzmianka o sytuacji, w ktorej doszlo do usterki z winy "cudzej" instalacji gazowej.
Ponadto instalacja gazowa ma rowniez osobna gwarancje producenta, takze jezeli odpukac cos by sie stalo z silnikiem, to mozna probowac pociagnac do odpowiedzialnosci producenta lpg.
Nie jestem mechanikiem, ale bedac optymista wydaje mi sie (albo mam taka nadzieje;)), ze auto podczas pierwszych 2 lat gwarancji nie nawali od strony mechanicznej przy srednim rocznym przebiegu 15.000 km, no chyba, ze zamontujemy lpg u Henka w garazu pod blokiem;). Takze nie wydaje mi sie, zeby instalacja lpg w ASO miala wiekszy sens, ja zamontowalem u niezwiazanego z nimi gaziarza i jak narazie jestem zadowolony.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-04, 14:20   

francio napisał/a:
niezwiazanego z nimi gaziarza i jak narazie jestem zadowolony.

Podobnie jak ja/2.200zł za instalację,20 tys przebiegu na LPG/
_________________
48piotr
 
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2012-12-06, 16:37   

48piotr a jeśli można wiedzieć to jakiej pojemności zbiornik masz u siebie :?:
_________________
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-07, 12:53   

42l.
_________________
48piotr
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2012-12-09, 19:59   

A nie jest tak, że przy fabrycznej instalacji są inne niektóre elementy silnika? Np. głowica - inne gniazda zaworowe.

Tak jest w skodzie.
_________________
MZ
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-09, 22:09   

MZ000 napisał/a:
A nie jest tak, że przy fabrycznej instalacji są inne niektóre elementy silnika?

tak...
vide:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3047
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-13, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2012-12-12, 18:12   

czyli co zamawiając w salonie wersję z LPG silnik jest fabrycznie zmodyfikowany tzn przystosowany do spalania gazu a jeśli zamawiamy montaż w serwisie to już nie
i jak to się przekłada na żywotność tych silników jest to jakoś zauważalne dla zwykłego użytkownika
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-12, 21:32   

SE-MEN napisał/a:
czyli co zamawiając w salonie wersję z LPG silnik jest fabrycznie zmodyfikowany tzn przystosowany do spalania gazu a jeśli zamawiamy montaż w serwisie to już nie
i jak to się przekłada na żywotność tych silników jest to jakoś zauważalne dla zwykłego użytkownika


Dodatkowe info:
1. zamawiając fabryczny lpg nie masz wyboru butli-dostajesz 53l.,
2. sterownik lpg jest zablokowany tj. ma wpisane ustawienia, których nie można zmienić, nawet ASO nie posiadają odpowiednich programów, mogą co najwyżej odczytać ustawienia,
3. niezależne serwisy nie dotykają tych instalacji,
4. każda część do lpg jest sprowadzana z centralnego magazynu-czas oczekiwania min. 10 dni,
5. praca fabrycznego lpg różni się od niefabrycznego - przeskok na lpg znacznie szybszy,
6. montaż w komorze znacznie staranniejszy,
7. regulacja zaworów po 120.000 km,
8. przeglądy lpg co 20 tys. jak dla całego wozu,
7. rzadsza wymiana filtrów lpg,
8. brak komputera,
9. spalanie lpg dokładnie jak w instrukcji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
mete 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 23:56   

Cześć,
postanowiłem odgrzać trochę temat, bo interesuje mnie DD z fabrycznym podtlenkiem gazotu.
Byłem ostatnio w salonie Dacii w Warszawie i konsultant powiedział mi, że nie ma żadnych różnic w przypadku fabrycznie montowanego gazu i tego dokładanego w salonie. To taki sam silnik bez żadnych wzmocnionych elementów pod gaz.

Na forum udało mi się znaleźć to zdjęcie:
http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=996
i ostatni post, który wskazuje, że jednak to nie prawda.

To jak to do licha jest? Sprzedawcy niedoinformowani?
Jakie elementy w silnika są wzmocnione/dostosowane do gazu w przypadku opcji z fabryczną instalacją LPG?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-23, 00:00   

również na ostatnim przeglądzie (kilka dni temu) rozmawiałem na ten temat w serwisie i również stwierdzono, że w Dusterach z fabryczną instalacją LPG silniki nie są w jakiś sposób dostosowywane do zasilania LPG... jeżeli to prawda to jest to dla mnie dobra wiadomość :lol: ...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 18:15   

Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją w Dusterze z fabryczną instalacją : Dziś po krótkiej jeździe do pobliskiego kościoła i powrocie, kiedy samochód nie zdążył się nagrzać po kilku godzinach postoju na podwórku Ruszyłem do miasta na zakupy , nie dało się włączyć lpg , mimo 4 cegiełek temperatury . Klikanie kilkukrotnie przycisku nic nie dawało , cały czas paliła się tylko pomarańczowa lampka .
Po przejechaniu ok 20 km postawieniu samochodu na ok 5 min (nie zdążył ostygnąć ) , lpg załączyło się automatycznie i już problemu tego nie było . Jednak sam fakt mnie zaniepokoił , i nie wiem czy jechać z taką drobnostką do ASO bo mam 50 km . Licznik lpg nie działa ale to da się przeżyć , tzn pokazuje zawsze pełną butle albo pustą .
Za 1500 km mam przegląd na moje jeżdżenie to jakiś miesiąc .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2012-12-23, 18:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-23, 18:21   

nie znam się specjalnie na LPG ale jeśli był silny mróz, to , może coś tam z lekka zamarzło?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-23, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 18:26   

Hmmm dzień przed tym wydarzeniem samochód był myty na bezdotykowej .
ale po tym nie było problemu
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-23, 18:45   

jeżeli za drugim razem problem nie wystąpił i jutro, pojutrze... się nie powtórzy to wizyta w serwisie specjalnie w tej sprawie chyba nie ma sensu w sytuacji gdy w najbliższej przyszłości masz zaplanowany przegląd... ja takich sytuacji nie miałem z tym, że moja instalacja nie jest fabryczna (co wg. mnie nie ma znaczenia)...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-23, 19:43   

natrafiłem na coś takiego: http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-23, 19:53   

Osobiście ani do ASO ani do kościoła bym nie jeździł, czasami sprawy nadprzyrodzone przed Świętami mają wpływ na zasilanie i zachowanie auta. :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-23, 23:22   

Dar1962 napisał/a:
natrafiłem na coś takiego: http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm

nie bronię "dobrodziejstwa" instalacji LPG w samochodzie ale przedmiotowe badania przeprowadzone były prawie dekadę temu na prostej jak to napisano instalacji, a 10 lat to sporo jeżeli chodzi o wdrażanie nowych technologii, zresztą w opisie badań zawarto stosowną treść o innych zachowaniach w przypadku zastosowania nowoczesnych instalacjach...
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-26, 09:30   

u mnie wczoraj przestal zalaczac sie gaz. po nagrzaniu silnika probuje sie przelaczyc ale tylko pyka sygnal dzwiekowy i jak przelacza na benzyne to jade. co moze byc nie tak?jakis czujnik mogl pasc?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-28, 22:31   

Sygnał dźwiękowy oznacza brak gazu - przynajmniej u mnie ;-) Wtedy się nie przełączy.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-28, 22:33   

Dar1962 napisał/a:
natrafiłem na coś takiego: http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm

Efekt zwężki na dolocie - instalacja z mikserem. Przy sekwencji nie ma takiego efektu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne