Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-20, 15:48
wojtek_pl napisał/a:
To tylko materiały reklamowe...
Ale nie jakas komputerowa wizualizacja ale "zywy" duster w prawdziwym terenie. Jest wiecej filmow, nie reklamowych, ukazujacych na prawde przyzwoite jak na SUVa wlasciwosci jezdne poza asfaltem. To wedlug mnie jest sila i plus dustera, ktory pozwala przymknac oko na halasliwosc na autostradzie czy bezpieczenstwo w testach NCAP. Poza tym jak czesto tu wspominam - jest to najtanszy kompaktowy SUV na rynku. To wszystko sie przeklada na ilosc sprzedanych w Polsce egzemplarzy.
Co do ESP o którym nieraz była mowa w tym wątku to chciałbym zwrócić uwagę, że w wersji 2x4 jest ono nieodłączalne. Niektórzy poddawali wątpliwość w istnienie aut z nieodłączalnym ESP a mamy przecież taki przykład w naszym Dusterku. Nie wiem dlaczego tak jest, ale może po prostu w tej wersji ESP a konkretnie to ASR nie stwarza problemów z wyjechaniem z zasp itp. i nie istnieje konieczność jego wyłączania. Sam potrenowałem trochę z zaspami, powjeżdżałem w głęboki śnieg i ASR nie przeszkadzało mi w wyjechaniu z niego, zawsze z głębokiego kopnego śniegu udawało mi się bez problemu wyjechać. Chociaż nie wiem jakby sobie poradził przy wyjeżdżaniu wspomnianym tu oblodzonym podjazdem z garażu, takich warunków nie wypróbowałem, ale ponieważ nie posiadam takiego garażu to zapewne nie będzie mi dane natrafić na takie warunki :)
sprawdzałem również bezpośrednio na YT ale pojawia się komunikat: "Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później". Pewnie jednak u mnie jest coś na rzeczy ... - chociaż inne z tej samej strony YT "chodzą" bez problemu...
Akurat DD ma niezbyt imponujący wykrzyż. W realnych warunkach nie jest tak pięknie jak na tym video
laisar napisał/a:
W kontiuum aut z 4x4, od supersportowego nissana gtr do ramowego jimny'ego, przeznaczenie duster będzie się plasowało jednak bliżej tego ostatniego, niż w przypadku np octavii tourscout, która - przy zachowaniu wszelkich proporcji - bliżej ma jednak do nissana (;
Hmm... kurcze. Mimo wszystko sądzę że DD tak odstaje od Jimnego na + na na trasie jak na - w terenie.
Generalnie DD od tereniaka "na ramie" różni się głównie delikatnością. Co innego jest oglądać video na YT a co innego czy zdecydowalibyśmy się na pewne przeprawy własnym DD. "Twarda" terenówka (nawet mini - jak Jimny) po prostu pozwala na więcej i nie każe za to płacić nowymi plastikami, czujnikami, dodatkową konserwacją zarysowanego podwozia itp. Nawet prześwit który w jimnym jest teoretycznie o 1 czy 1.5cm mniejszy pozwala w większości sytuacji na więcej niż w DD ze względu właśnie na "terenową" konstrukcję z ramą, 2 sztywnymi mostami itp.
Przede wszystkim porównywanie Dustera do samochodu terenowego na ramie nie ma sensu - równie dobrze mógłbyś porównać np. z Kangoo i napisać że jest kiepski bo nie załadujesz tyle samo.
Duster jest SUV-em, czyli typem samochodu który stworzono dla ludzi którzy potrzebują zjechać z szosy ale też potrzebują jako tako wygodnie poruszać się szosą - ludzie próbowali tak używać samochodów terenowych jednak ich jazda po szosie przypominała jazdę wozem drabiniastym. Porównywać trzeba w obrębie typu - czyli np z Hondą CRV, Subaru Foresterem czy innymi SUV - ami. Jeśli ktoś kupuje SUV-a do jeżdżenia po zaoranym polu czy wyschniętych górskich strumieniach to po prostu nie wie co czyni - podobnie jak ktoś kto kupuje samochód terenowy na ramie do jeżdżenia po szosie i zjazdów w polne drogi. Jak na SUV to Duster ma dobrą zdolność do jazdy poza szosą, kolega Hondą CRV 4x4 próbował jechać za mną i trzeba było go wyciągać traktorem - niestety prawie dwa razy większa waga, mniejszy prześwit i większe zwisy robią swoje ( ale za to błoto nie chlapie na przednią szybę i tylne drzwi i błotnik)
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-04-23, 09:03, w całości zmieniany 2 razy
Duster jest SUV-em, czyli typem samochodu który stworzono dla ludzi którzy potrzebują zjechać z szosy ale też potrzebują jako tako wygodnie poruszać się szosą - ludzie próbowali tak używać samochodów terenowych jednak ich jazda po szosie przypominała jazdę wozem drabiniastym. Porównywać trzeba w obrębie typu - czyli np z Hondą CRV, Subaru Foresterem czy innymi SUV - ami. Jeśli ktoś kupuje SUV-a do jeżdżenia po zaoranym polu czy wyschniętych górskich strumieniach to po prostu nie wie co czyni - podobnie jak ktoś kto kupuje samochód terenowy na ramie do jeżdżenia po szosie i zjazdów w polne drogi. Jak na SUV to Duster ma dobrą zdolność do jazdy poza szosą, kolega Hondą CRV 4x4 próbował jechać za mną i trzeba było go wyciągać traktorem - niestety prawie dwa razy większa waga, mniejszy prześwit i większe zwisy robią swoje ( ale za to błoto nie chlapie na przednią szybę i tylne drzwi i błotnik)
Z twojej wypowiedzi wynika, że prostym sedanem typu S60 nie da się jechać poza asfaltem - w końcu niski prześwit i nie ma kubatury stodoły (słowem - normalny samochód). Co znaczy, że zarówno ja, jak i mój ojciec wiele razy dokonywaliśmy niemożliwego. Fajnie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-04, 19:34
yadoctor napisał/a:
Z twojej wypowiedzi wynika, że prostym sedanem typu S60 nie da się jechać poza asfaltem - w końcu niski prześwit i nie ma kubatury stodoły (słowem - normalny samochód). Co znaczy, że zarówno ja, jak i mój ojciec wiele razy dokonywaliśmy niemożliwego. Fajnie.
Po dobrze wyrównanej drodze gruntowej pojedziesz nawet Carrerą, ale takie są bardzo rzadkie. Jak przejedziesz S60 po takich drogach gruntowych jak ja jeżdżę na co dzień Dusterem z napędem na przód ( dziury głębokości 15 - 20 cm, często koleiny takie że na środku jest 15 cm rant to ja jestem gotów podnieść samodzielnie to twoje auto
Aż Ci zrobię zdjęcie następnym razem jak tam będę. Prawdopodobnie w poniedziałek albo wtorek. Wtedy będzie o czym gadać.
Edit - na google streetview niewiele widać, poza tym nie ma kolein, bo widać, że zdjęcie było robione niedaleko po równaniu, które mniej więcej raz na rok tam wykonują. I tak wrzucam.
Jest problem: a) w ciągu ostatniego miesiąca (odkąd ostatnio tam byłem) równali. Teoretycznie mogłem zrobić zdjęcie, ale b) spieszylem się.
W każdym razie na koleiny, jakie tam były (myśle, że głębokość przynajmniej 10cm) recepta była, żeby przejechać po 'grzbietach' i spoko poszło. Poza tym ostatnio Panowie z Top Gear pokazali, ile można przejechać samochodem niskim z napędem na dwa koła (odcinek specjalny 2013 oraz wcześniej Botswana Special).
Pod koniec - jak najbardziej nie chcę ujmować Dusterowi, bo szanuję ten samochód za niski 'poziom stodołowatości', ale często właściciele SUVów po prostu nie doceniają 'klasycznych' samochodów, które często podobnie sobie poradzą z drogami gruntowymi różnej maści, co SUVy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-06, 19:13
korzystając z dobrej pogody przełączyłem sterowanie napędem z "Auto" w "2x4". Nie wiem, czy to moje odczucie, ale przy ostrzejszym starcie (szczególnie połączonym z pokonaniem skrzyżowania i skrętem) dość łatwo zerwać przyczepność przednich kół a ESP działa ze sporym opóźnieniem. Auto pozornie sprawia wrażenie lepiej przyspieszającego
Droga, hmmm, ciekawa. Ale dużo bardziej niż koleiny wrażenie na mnie robiła gleba i bałbym się bardziej ugrzęźnięcia w błocie niż 'zawiśnięcia' na brzuchu. Po deszczu bym nie pojechał i założę się, że ojciec też nie. Ale już 2-3 dni po deszczu wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Wątpliwość wzbudziło we mnie głównie zdjęcie #144.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-06, 21:11
Duster miał jakieś 6 cm zapasu, więc Logan powinien przejechać. Ale zdarza mi się ocierać Dusterem ( na innej drodze). Na tej - też po deszczu - Honda CRV pierwszej generacji ugrzęzła i wymagała traktoru
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum