Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-01-15, 11:35
Duster 2x4 kontra 4x4 - technika jazdy
Autor Wiadomość
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-17, 09:59   

Dar1962 napisał/a:
nic dziwnego - układ 4x4 (...) DD jest składanką elementów murano,x-traila i qq

A precyzując, GKN Driveline, używanego przez wielu producentów stosujących to i inne rozwiązania napędu :)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-20, 14:22   

http://www.youtube.com/wa...&v=lwi-49nhICM#!
filmik ilustrujący kąty rampowy i zejścia
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-20, 15:22   

To tylko materiały reklamowe...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-20, 15:48   

wojtek_pl napisał/a:
To tylko materiały reklamowe...


Ale nie jakas komputerowa wizualizacja ale "zywy" duster w prawdziwym terenie. Jest wiecej filmow, nie reklamowych, ukazujacych na prawde przyzwoite jak na SUVa wlasciwosci jezdne poza asfaltem. To wedlug mnie jest sila i plus dustera, ktory pozwala przymknac oko na halasliwosc na autostradzie czy bezpieczenstwo w testach NCAP. Poza tym jak czesto tu wspominam - jest to najtanszy kompaktowy SUV na rynku. To wszystko sie przeklada na ilosc sprzedanych w Polsce egzemplarzy.
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-07, 02:27   

Co do ESP o którym nieraz była mowa w tym wątku to chciałbym zwrócić uwagę, że w wersji 2x4 jest ono nieodłączalne. Niektórzy poddawali wątpliwość w istnienie aut z nieodłączalnym ESP a mamy przecież taki przykład w naszym Dusterku. Nie wiem dlaczego tak jest, ale może po prostu w tej wersji ESP a konkretnie to ASR nie stwarza problemów z wyjechaniem z zasp itp. i nie istnieje konieczność jego wyłączania. Sam potrenowałem trochę z zaspami, powjeżdżałem w głęboki śnieg i ASR nie przeszkadzało mi w wyjechaniu z niego, zawsze z głębokiego kopnego śniegu udawało mi się bez problemu wyjechać. Chociaż nie wiem jakby sobie poradził przy wyjeżdżaniu wspomnianym tu oblodzonym podjazdem z garażu, takich warunków nie wypróbowałem, ale ponieważ nie posiadam takiego garażu to zapewne nie będzie mi dane natrafić na takie warunki :)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-17, 20:09   

DS napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
nic dziwnego - układ 4x4 (...) DD jest składanką elementów murano,x-traila i qq

A precyzując, GKN Driveline, używanego przez wielu producentów stosujących to i inne rozwiązania napędu :)


To mialeś na myśli?

http://youtu.be/FOVB0qamYOU
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-03-17, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-18, 16:47   

Piotr_K napisał/a:
To mialeś na myśli?

Nie, to chyba jest blokada tylnego dyferencjału. Ja miałem na myśli to:
http://www.youtube.com/watch?v=5bZoYQFL_Qg
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-19, 23:48   

Filmik fajny pokazuje jak pracuje całe zawieszenie przy spokojnej jeździe w terenie.

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-20, 08:36   

cosik nie chce się otworzyć... :-(
(a może to tylko u mnie...)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 09:24   

U mnie się otwiera na obu kompach, tutaj bezpośredni link
http://www.youtube.com/wa...d&v=_OhyMYVr0MY
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-04-20, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-20, 12:08   

sprawdzałem również bezpośrednio na YT ale pojawia się komunikat: "Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później". Pewnie jednak u mnie jest coś na rzeczy :-( ... - chociaż inne z tej samej strony YT "chodzą" bez problemu...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-04-23, 09:01   

r70 napisał/a:
keikan napisał/a:
jeśli chodzi o wykrzyże Dustera:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

i wszystko jasne...


Akurat DD ma niezbyt imponujący wykrzyż. W realnych warunkach nie jest tak pięknie jak na tym video

laisar napisał/a:

W kontiuum aut z 4x4, od supersportowego nissana gtr do ramowego jimny'ego, przeznaczenie duster będzie się plasowało jednak bliżej tego ostatniego, niż w przypadku np octavii tour scout, która - przy zachowaniu wszelkich proporcji - bliżej ma jednak do nissana (;


Hmm... kurcze. Mimo wszystko sądzę że DD tak odstaje od Jimnego na + na na trasie jak na - w terenie.

Generalnie DD od tereniaka "na ramie" różni się głównie delikatnością. Co innego jest oglądać video na YT a co innego czy zdecydowalibyśmy się na pewne przeprawy własnym DD. "Twarda" terenówka (nawet mini - jak Jimny) po prostu pozwala na więcej i nie każe za to płacić nowymi plastikami, czujnikami, dodatkową konserwacją zarysowanego podwozia itp. Nawet prześwit który w jimnym jest teoretycznie o 1 czy 1.5cm mniejszy pozwala w większości sytuacji na więcej niż w DD ze względu właśnie na "terenową" konstrukcję z ramą, 2 sztywnymi mostami itp.

Przede wszystkim porównywanie Dustera do samochodu terenowego na ramie nie ma sensu - równie dobrze mógłbyś porównać np. z Kangoo i napisać że jest kiepski bo nie załadujesz tyle samo.
Duster jest SUV-em, czyli typem samochodu który stworzono dla ludzi którzy potrzebują zjechać z szosy ale też potrzebują jako tako wygodnie poruszać się szosą - ludzie próbowali tak używać samochodów terenowych jednak ich jazda po szosie przypominała jazdę wozem drabiniastym. Porównywać trzeba w obrębie typu - czyli np z Hondą CRV, Subaru Foresterem czy innymi SUV - ami. Jeśli ktoś kupuje SUV-a do jeżdżenia po zaoranym polu czy wyschniętych górskich strumieniach to po prostu nie wie co czyni - podobnie jak ktoś kto kupuje samochód terenowy na ramie do jeżdżenia po szosie i zjazdów w polne drogi. Jak na SUV to Duster ma dobrą zdolność do jazdy poza szosą, kolega Hondą CRV 4x4 próbował jechać za mną i trzeba było go wyciągać traktorem - niestety prawie dwa razy większa waga, mniejszy prześwit i większe zwisy robią swoje ( ale za to błoto nie chlapie na przednią szybę i tylne drzwi i błotnik)
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-04-23, 09:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-03, 20:02   

PiotrWie napisał/a:
Duster jest SUV-em, czyli typem samochodu który stworzono dla ludzi którzy potrzebują zjechać z szosy ale też potrzebują jako tako wygodnie poruszać się szosą - ludzie próbowali tak używać samochodów terenowych jednak ich jazda po szosie przypominała jazdę wozem drabiniastym. Porównywać trzeba w obrębie typu - czyli np z Hondą CRV, Subaru Foresterem czy innymi SUV - ami. Jeśli ktoś kupuje SUV-a do jeżdżenia po zaoranym polu czy wyschniętych górskich strumieniach to po prostu nie wie co czyni - podobnie jak ktoś kto kupuje samochód terenowy na ramie do jeżdżenia po szosie i zjazdów w polne drogi. Jak na SUV to Duster ma dobrą zdolność do jazdy poza szosą, kolega Hondą CRV 4x4 próbował jechać za mną i trzeba było go wyciągać traktorem - niestety prawie dwa razy większa waga, mniejszy prześwit i większe zwisy robią swoje ( ale za to błoto nie chlapie na przednią szybę i tylne drzwi i błotnik)


Z twojej wypowiedzi wynika, że prostym sedanem typu S60 nie da się jechać poza asfaltem - w końcu niski prześwit i nie ma kubatury stodoły (słowem - normalny samochód). Co znaczy, że zarówno ja, jak i mój ojciec wiele razy dokonywaliśmy niemożliwego. Fajnie.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-04, 19:34   

yadoctor napisał/a:


Z twojej wypowiedzi wynika, że prostym sedanem typu S60 nie da się jechać poza asfaltem - w końcu niski prześwit i nie ma kubatury stodoły (słowem - normalny samochód). Co znaczy, że zarówno ja, jak i mój ojciec wiele razy dokonywaliśmy niemożliwego. Fajnie.

Po dobrze wyrównanej drodze gruntowej pojedziesz nawet Carrerą, ale takie są bardzo rzadkie. Jak przejedziesz S60 po takich drogach gruntowych jak ja jeżdżę na co dzień Dusterem z napędem na przód ( dziury głębokości 15 - 20 cm, często koleiny takie że na środku jest 15 cm rant to ja jestem gotów podnieść samodzielnie to twoje auto :mrgreen:
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-04, 20:10   

Aż Ci zrobię zdjęcie następnym razem jak tam będę. Prawdopodobnie w poniedziałek albo wtorek. Wtedy będzie o czym gadać.

Edit - na google streetview niewiele widać, poza tym nie ma kolein, bo widać, że zdjęcie było robione niedaleko po równaniu, które mniej więcej raz na rok tam wykonują. I tak wrzucam.

http://min.us/luqruQFpLHUxN

Do ludzi z Warszawy i okolic - chodzi o ten kawałek drogi na obrzeżach Pruszkowa zaznaczony na żółto linijką: http://min.us/lp28PNrnI7Suo
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-05-04, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-05, 16:08   

No to jest super równa droga - ja też zrobię zdjęcie :-D
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-06, 16:10   

Jest problem: a) w ciągu ostatniego miesiąca (odkąd ostatnio tam byłem) równali. Teoretycznie mogłem zrobić zdjęcie, ale b) spieszylem się.

W każdym razie na koleiny, jakie tam były (myśle, że głębokość przynajmniej 10cm) recepta była, żeby przejechać po 'grzbietach' i spoko poszło. Poza tym ostatnio Panowie z Top Gear pokazali, ile można przejechać samochodem niskim z napędem na dwa koła (odcinek specjalny 2013 oraz wcześniej Botswana Special).

Pod koniec - jak najbardziej nie chcę ujmować Dusterowi, bo szanuję ten samochód za niski 'poziom stodołowatości', ale często właściciele SUVów po prostu nie doceniają 'klasycznych' samochodów, które często podobnie sobie poradzą z drogami gruntowymi różnej maści, co SUVy.

Pozdrawiam.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-06, 19:13   

korzystając z dobrej pogody przełączyłem sterowanie napędem z "Auto" w "2x4". Nie wiem, czy to moje odczucie, ale przy ostrzejszym starcie (szczególnie połączonym z pokonaniem skrzyżowania i skrętem) dość łatwo zerwać przyczepność przednich kół a ESP działa ze sporym opóźnieniem. Auto pozornie sprawia wrażenie lepiej przyspieszającego
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-06, 20:31   

Zapraszam :mrgreen:
Dodam tylko że ta droga jest drogą o statusie powiatowym. Mamy jeszcze drogi gminne - odpowiednio gorszej jakości.

WP_000138.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 104,74 KB

WP_000139.jpg
Plik ściągnięto 234 raz(y) 118,97 KB

WP_000140.jpg
Plik ściągnięto 206 raz(y) 103,23 KB

WP_000141.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 122,2 KB

WP_000142.jpg
Plik ściągnięto 217 raz(y) 109,75 KB

WP_000143.jpg
Plik ściągnięto 208 raz(y) 101,16 KB

WP_000144.jpg
Plik ściągnięto 285 raz(y) 99,14 KB

WP_000145.jpg
Plik ściągnięto 251 raz(y) 87,04 KB

WP_000146.jpg
Trzeba jechać jedną , bo w drugiej części kałuży jest dziura w której Duster się powiesi.
Plik ściągnięto 236 raz(y) 93,54 KB

WP_000147.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 109,89 KB

 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-06, 20:46   

Droga, hmmm, ciekawa. Ale dużo bardziej niż koleiny wrażenie na mnie robiła gleba i bałbym się bardziej ugrzęźnięcia w błocie niż 'zawiśnięcia' na brzuchu. Po deszczu bym nie pojechał i założę się, że ojciec też nie. Ale już 2-3 dni po deszczu wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Wątpliwość wzbudziło we mnie głównie zdjęcie #144.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-06, 21:11   

Duster miał jakieś 6 cm zapasu, więc Logan powinien przejechać. Ale zdarza mi się ocierać Dusterem ( na innej drodze). Na tej - też po deszczu - Honda CRV pierwszej generacji ugrzęzła i wymagała traktoru :-D
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-06, 21:19   

A to z zimy.

Duster 1.jpg
Plik ściągnięto 221 raz(y) 46,36 KB

Duster 2.jpg
Plik ściągnięto 210 raz(y) 52,75 KB

Duster 3.jpg
Plik ściągnięto 207 raz(y) 55,62 KB

Duster 4.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 45,96 KB

Duster 5.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 42,14 KB

 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-06, 21:22   

Wygląda lepiej ;-) Poza tym zimą często jest lepiej, bo ziemia jest zmarznięta (jak na pewno dobrze wiesz).
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-08, 10:54   

Tu są fajne filmiki o, w sumie, katowaniu standardowego Dustera w terenie. Tylko opony ma terenowe.









Radzi sobie całkiem nieźle ! :mrgreen: Tylko zdecydowanie nie został stworzony do takiego terenu. Buda jest za delikatna.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2013-05-08, 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-11, 22:42   

Mniej extremalnie ...ale jakże Dusterowo ;)

https://vimeo.com/30334064

https://vimeo.com/19050880

https://vimeo.com/57677393
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-05-11, 22:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne