Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z 3 biegem (duster 4x4)
Autor Wiadomość
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-03, 13:07   

keikan napisał/a:
kruczek111 napisał/a:
Smogg napisał/a:
malygabrys napisał/a:
Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.


Wczoraj patrzyłem jak to wygląda w moim Dusterku z sześcioma biegami.
Na 3. 5000 obrotów → ~80km/h
Na 4. 5000 obrotów → ~110km/h
Przy czym przy tych prędkościach i obrotach na tych biegach silnik tak wył, że aż się prosił o wrzucenie wyższego biegu, co wcale negatywnie nie odbijało się na dynamice przyspieszania.


OK, a co z redukcją? Tzn pojedź na piątce około 80 km/h, potem wrzuć luz i poczekaj jak samochód dotoczy się do 65-75 km/h i spróbuj wbić wtedy 3 delikatnie.


Z bólem serca i ze zgrzytem zębów zrobiłem taki test. Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...

p.s. ja się przesiadłem z 2.5 V6 180 KM ;)


Mondeo??? :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-07-03, 15:12   

keikan napisał/a:

Z bólem serca i ze zgrzytem zębów zrobiłem taki test. Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...

p.s. ja się przesiadłem z 2.5 V6 180 KM ;)



Wreszcie się ktoś się odważył :-) Gratuluje i dziękuję!
Trochę mała próba statystyczna ale na razie wygląda na to że moja skrzynia wymaga podregulowania :-(
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-07-04, 06:39   

Dzisiaj w drodze do pracy potestowałem zachowanie skrzyni w moim Dusterze (4x2, skrzynia 5-tka). Przeprowadziłem kilka prób, rozpędzanie do 80km/h na 4 i 5 biegu, następnie wrzucenie na luz i puszczenie sprzęgła, po czym przy ok. 70km/h wrzucenie 3 i 2 (wypróbowałem wszystkie kombinacje wymienionych biegów). Wszystko działa bez najmniejszych zgrzytów czy oporów, biegi wchodzą jak po maśle. Po redukcji biegu, przy 65-70km/h mam odpowiednio: na 3 biegu 3000obr, na 2 5000obr.

Moim zdaniem ewidentnie coś jest u Ciebie nie tak. U mnie redukcja z 5 biegu na 3 jest czymś normalnym podczas jazdy w trasie. Jadę na 5 za tirem 90km/h, widzę wolną drogę przed sobą to redukcja na 3, gaz i wyprzedzam go w kilka sekund. Nie wyobrażam sobie jazdy samochodem, który uniemożliwia mi taką operację. Walcz w ASO i nie daj sobie wmówić, że TTTM.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2013-07-04, 06:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-04, 07:56   

nie mogę tego sprawdzić u siebie bo ma skrzynię 6-biegową, dlatego zapytam jak to jest u Ciebie...
_Marcin_ napisał/a:
przy 65-70km/h mam odpowiednio: na 3 biegu 3000obr
_Marcin_ napisał/a:
Jadę na 5 za tirem 90km/h, widzę wolną drogę przed sobą to redukcja na 3, gaz i wyprzedzam go w kilka sekund.

- ile obrotów osiąga silnik po redukcji na III bieg przy prędkości 90 km/h i do ilu obrotów go podkręcasz w trakcie tego manewru wyprzedzania?
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-07-04, 08:53   

TD Pedro napisał/a:

- ile obrotów osiąga silnik po redukcji na III bieg przy prędkości 90 km/h i do ilu obrotów go podkręcasz w trakcie tego manewru wyprzedzania?


Po redukcji na 3 przy 90km/h silnik ma ok. 4000 obr, wyprzedzanie kończę przy ok. 130km/h i wtedy obroty są w okolicach 6000. Generalnie przy wyprzedzaniu korzystam z zakresu 4000-6000 niezależnie od biegu. W tym zakresie Duster 1.6 4x2 naprawdę nie ma się czego wstydzić jeżeli chodzi o dynamikę, spokojnie może równać sie z dużo mocniejszymi samochodami (ale i cięższymi). Wcześniej miałem Scenica z turbo dieslem 100KM i Dusterem wyprzedza mi się dużo sprawniej i przyjemniej :)
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
Smogg 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-04, 14:19   

_Marcin_ napisał/a:

Po redukcji na 3 przy 90km/h silnik ma ok. 4000 obr, wyprzedzanie kończę przy ok. 130km/h i wtedy obroty są w okolicach 6000.


I tutaj pięknie rysuje nam się różnica w zachowaniu samochodu ze skrzynią 5 i 6-biegową. Właściwie to mam wrażenie, że moim samochodzie po prostu na siłę do 5-biegowej skrzyni dołożyli"mini-jedynkę" i zmienili całą numerację o 1 w górę.
U siebie na trójce do 130km/h pewnie w ogóle bym nie doszedł, skoro przy 80km/h już mam 5000 obrotów.
Według Twojego opisu, takiego zachowania samochodu na trójce oczekiwałbym po "mojej czwórce", co jutro sprawdzę w trasie i postaram się opisać w weekend :)
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-07-04, 20:02   

Smogg napisał/a:

Właściwie to mam wrażenie, że moim samochodzie po prostu na siłę do 5-biegowej skrzyni dołożyli"mini-jedynkę" i zmienili całą numerację o 1 w górę.

Jest dokładnie tak jak napisałeś, a nawet trochę gorzej ;) U Ciebie 4 bieg ma jeszcze mniejsze przełożenie niż u mnie 3. Patrząc na dane dotyczące przełożeń, ja na 3 biegu przy 130km/h mam 6100obr., a Ty na 4 biegu 6500obr. (6000 masz na 4 przy 120km/h). W dodatku u Ciebie 6 bieg ma przełożenie bliższe mojej 4-ce niż 5-tce.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2013-07-04, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-06, 15:03   

to już taka uroda skrzyni szóstki ;-) dlatego, przed zamówieniem DD trzeba dokładnie przemyśleć sprawę pod kątem przyszłego użytkowania pojazdu i koniecznie odbyć jazdy próbne autami z obiema wersjami skrzyni. Pomijając jej charakterystykę, moim zdaniem szóstka biegi zmienia lżej i bardziej precyzyjnie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-08, 00:19   

kruczek111 napisał/a:
keikan napisał/a:

Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...



Wreszcie się ktoś się odważył :-) Gratuluje i dziękuję!
Trochę mała próba statystyczna

- "zachęcony" statystycznym argumentem :mrgreen: również dałem się skusić na podjęcie próby, i tak: rozpędziłem drakulkę do ok. 80 km/h, wrzuciłem luz by po chwili wrzucić "trójkę", przez chwilę (ok. 2 s.) czułem opór a następnie bieg wszedł bez problemu...
(u mnie wycia silnika nie było bo po wrzuceniu "trojki" nie puściłem sprzęgła tylko wróciłem do jazdy na poprzednim biegu :-P ...)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne