Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.
Wczoraj patrzyłem jak to wygląda w moim Dusterku z sześcioma biegami.
Na 3. 5000 obrotów → ~80km/h
Na 4. 5000 obrotów → ~110km/h
Przy czym przy tych prędkościach i obrotach na tych biegach silnik tak wył, że aż się prosił o wrzucenie wyższego biegu, co wcale negatywnie nie odbijało się na dynamice przyspieszania.
OK, a co z redukcją? Tzn pojedź na piątce około 80 km/h, potem wrzuć luz i poczekaj jak samochód dotoczy się do 65-75 km/h i spróbuj wbić wtedy 3 delikatnie.
Z bólem serca i ze zgrzytem zębów zrobiłem taki test. Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...
p.s. ja się przesiadłem z 2.5 V6 180 KM ;)
Mondeo???
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Dzisiaj w drodze do pracy potestowałem zachowanie skrzyni w moim Dusterze (4x2, skrzynia 5-tka). Przeprowadziłem kilka prób, rozpędzanie do 80km/h na 4 i 5 biegu, następnie wrzucenie na luz i puszczenie sprzęgła, po czym przy ok. 70km/h wrzucenie 3 i 2 (wypróbowałem wszystkie kombinacje wymienionych biegów). Wszystko działa bez najmniejszych zgrzytów czy oporów, biegi wchodzą jak po maśle. Po redukcji biegu, przy 65-70km/h mam odpowiednio: na 3 biegu 3000obr, na 2 5000obr.
Moim zdaniem ewidentnie coś jest u Ciebie nie tak. U mnie redukcja z 5 biegu na 3 jest czymś normalnym podczas jazdy w trasie. Jadę na 5 za tirem 90km/h, widzę wolną drogę przed sobą to redukcja na 3, gaz i wyprzedzam go w kilka sekund. Nie wyobrażam sobie jazdy samochodem, który uniemożliwia mi taką operację. Walcz w ASO i nie daj sobie wmówić, że TTTM.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2013-07-04, 06:52, w całości zmieniany 2 razy
- ile obrotów osiąga silnik po redukcji na III bieg przy prędkości 90 km/h i do ilu obrotów go podkręcasz w trakcie tego manewru wyprzedzania?
Po redukcji na 3 przy 90km/h silnik ma ok. 4000 obr, wyprzedzanie kończę przy ok. 130km/h i wtedy obroty są w okolicach 6000. Generalnie przy wyprzedzaniu korzystam z zakresu 4000-6000 niezależnie od biegu. W tym zakresie Duster 1.6 4x2 naprawdę nie ma się czego wstydzić jeżeli chodzi o dynamikę, spokojnie może równać sie z dużo mocniejszymi samochodami (ale i cięższymi). Wcześniej miałem Scenica z turbo dieslem 100KM i Dusterem wyprzedza mi się dużo sprawniej i przyjemniej :)
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Po redukcji na 3 przy 90km/h silnik ma ok. 4000 obr, wyprzedzanie kończę przy ok. 130km/h i wtedy obroty są w okolicach 6000.
I tutaj pięknie rysuje nam się różnica w zachowaniu samochodu ze skrzynią 5 i 6-biegową. Właściwie to mam wrażenie, że moim samochodzie po prostu na siłę do 5-biegowej skrzyni dołożyli"mini-jedynkę" i zmienili całą numerację o 1 w górę.
U siebie na trójce do 130km/h pewnie w ogóle bym nie doszedł, skoro przy 80km/h już mam 5000 obrotów.
Według Twojego opisu, takiego zachowania samochodu na trójce oczekiwałbym po "mojej czwórce", co jutro sprawdzę w trasie i postaram się opisać w weekend :)
Właściwie to mam wrażenie, że moim samochodzie po prostu na siłę do 5-biegowej skrzyni dołożyli"mini-jedynkę" i zmienili całą numerację o 1 w górę.
Jest dokładnie tak jak napisałeś, a nawet trochę gorzej ;) U Ciebie 4 bieg ma jeszcze mniejsze przełożenie niż u mnie 3. Patrząc na dane dotyczące przełożeń, ja na 3 biegu przy 130km/h mam 6100obr., a Ty na 4 biegu 6500obr. (6000 masz na 4 przy 120km/h). W dodatku u Ciebie 6 bieg ma przełożenie bliższe mojej 4-ce niż 5-tce.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2013-07-04, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-06, 15:03
to już taka uroda skrzyni szóstki dlatego, przed zamówieniem DD trzeba dokładnie przemyśleć sprawę pod kątem przyszłego użytkowania pojazdu i koniecznie odbyć jazdy próbne autami z obiema wersjami skrzyni. Pomijając jej charakterystykę, moim zdaniem szóstka biegi zmienia lżej i bardziej precyzyjnie.
Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...
Wreszcie się ktoś się odważył Gratuluje i dziękuję!
Trochę mała próba statystyczna
- "zachęcony" statystycznym argumentem również dałem się skusić na podjęcie próby, i tak: rozpędziłem drakulkę do ok. 80 km/h, wrzuciłem luz by po chwili wrzucić "trójkę", przez chwilę (ok. 2 s.) czułem opór a następnie bieg wszedł bez problemu...
(u mnie wycia silnika nie było bo po wrzuceniu "trojki" nie puściłem sprzęgła tylko wróciłem do jazdy na poprzednim biegu ...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum