Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Słabe ogrzewanie na postoju
Autor Wiadomość
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 16:54   

jackthenight napisał/a:
Sprawdziłem temp. na biegu jałowym wydobywa się z kratek 62 stopnie na obiegu zamkniętym.
.

Niestety, u mnie wyniki "gołym okiem" mają dużo większą rozpiętość. Na obrotach idzie cieło, na wolnych już niestety nie... A przy pracy wentylatora powyżej 2, nagrzewnica studzi się momentalnie...
Wyczyszczę w wolnej chwili zaciąg powietrza...
Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 17:00   

Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno :roll: . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 17:06   

Karenzo napisał/a:
nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01

U mnie regulacja działa poprawnie, stopniowo zmniejszając temperaturę.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-01-30, 17:48   

U mnie ciepło leci od połowy pokrętła i można za połową regulować płynnie. Jednak bez dmuchawy ani rusz. Pod tym względem Seicento bije Dacie na głowę. Tam bez dmuchawy bardzo ciepło. Swoją drogą nie jest to dobre, bo szybko zużywa dmuchawę (jej elementy), a bez niej ani rusz w lecie - klima.
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-01-31, 08:20   

Karenzo napisał/a:
Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno :roll: . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .


U mnie regulacja działa płynnie i skok nawet o jedną kropkę daje odczuwalną różnicę w temperaturze powietrza w całym zakresie regulacji. Przy ustawieniu pokrętła na środku powietrze jest letnie, a od 6-7 kropki (licząc od maksymalnego grzania) leci już ciepłe powietrze.
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-03, 11:46   

Witam,
wczoraj nagrzewnica poddała się ewidentnie, i to podczas jazdy autostradą, czyli na obrotach silnika rzędu 4000/min.
Rozebrałem jeszcze raz węże małego obiegu, wybmuchałem i wypłukałem... i jeszcze raz. i przeciwprądowo. A potem jeszcze raz.
Podczas odpowietrzania temperatura w kabinie momentalnie osiągnęła 28 stopni...
Problem został usunięty :) co pomimo odwilży i tak cieszy.
Dodatkowo przeczyściłem rynienkę pod szybą, ale w czerpni powietrza niczego nie było.
Czy udało mi się wypłukać cały syf z nagrzewnicy czas pokaże.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2015-10-06, 16:04   

Witam. Dacia Logan 1.4 MPI 2007r. 118tys. przebiegu, bez klimy,
Problem polega na letnim powietrzu wydobywającym się z nawiewu. Nie chce mieć sałny ale powietrze naprawdę jest letnie przy ustawieniu temp. na max przy 4 kreskach na wyświetlaczu. Co sprawdziłem:
-odpowietrzyłem tak jak jest opisane w tym temacie na str 1, nie był zapowietrzony
-termostat ok
-wycieków brak, płyn jest ponad min
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)
-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok
-nie ma znaczenia czy gazuje czy są to wolne obroty

Nagrzewnica zatkana ? może jakaś klapka się zawiesza ? są tam jakieś klapki?
Dzieki i szerokośc.
PS. jak go kupowałem to wymieniana pompa + rozrzad SKF, i płyny na nowe pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2015-10-06, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 16:14   

Cytat:
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć

i tak powinno byc , u mnie tez parzy

Cytat:
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)


- jeśli nie ma wymiany ciepla na nagrzewnicy to moze byc tak jak piszesz , moze byc wlasnie przez zatkana nagrzewnice
- mam pewien pomysl by zdjac jedynie radio i tam zgrabnymi rekoma siegnac jakos do nagrzewnicy i jej dotknac czy faktycznie ciepla.

Cytat:

-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok


jesli to od regulacji cieplo/zimno to raczej ok, ale tu moze byc pies pogrzebany czyli porusza czyms ale nie otwiera na nagrzewnice , bo jednak powrotna jak piszesz rurka praktycznie prawie taka sama
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2015-10-06, 16:22   

Dziękuję za odp.
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca? a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca? aha w moim aucie nie ma wyboru obiegu, chyba jest cały czas zewnętrzny.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 16:36   

Cytat:
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca?


-raczej nie, sluszna uwaga, ale moze byc tez zapchana prawie na samym "poczatku zeberek", wtedy niby bedzie obieg ale nie bedzie odprowadzac ciepla cala powierzchnia .
-ewentualnie jest możliwość, że klapa na nia nie otwiera sie
Cytat:

a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca?


dokladnie, albo radio i ten panel pokretel regulacji i wtedy sprobowac.
nie ma co robic dodatkowej sobie roboty zanim nie bedzie diagnozy, mozna tez zanurkowac od strony kierowcy "w nogi" i tam dojsc do nagrzewnicy, chociaz nie wiem czy pedaly nie beda przeszkadzac no i jednak plastiki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 16:38   

Miałem tak kiedyś jak wpadłem na wspaniały pomysł użycia uszczelniacza do chłodnic .
Wymiana nagrzewnicy pomogła
_________________
Moje auto
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2015-10-06, 16:46   

Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 16:50   

niestety tak
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-06, 17:12   

Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.
Możesz też ściągnąć kratkę podszybia i tam sprawdzić czy nie ma jakichś liści przed wlotem (wentylatorem) do kanałów.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-10-06, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-08, 06:51   

Marek1603 napisał/a:
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.

Znowu się pośmiałem............. :lol: Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza. Nagrzewnica w tym samochodzie jest szeregowa i płyn krąży tam cały czas. A to że wyrównuje się temperatura bez wentylatora świadczy o tym że jest tam jakiś przepływ. Ale nie ma mowy by po takim teście stwierdzić jaki i czy nie jest zamulona. Natomiast jak włączysz wentylator na pełną moc i podniesiesz obroty silnika to wtedy patrząc na temperaturę na powrocie i wdmuchiwana będziesz miał jakieś pojęcie o przepływie wewnętrznym i zamuleniu nagrzewnicy.

jaraspol napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?

Na ścianie grodziowej masz wejście nagrzewnicy. Zawsze można zdjąć przewody i przepłukać w obu kierunkach wodą bez demontażu deski.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-08, 08:06   

kali napisał/a:

Znowu się pośmiałem............. :lol: Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza.


Fajnie, że masz poczucie humoru.
A czy ktoś napisał, że jest zawór wodny?
Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-08, 09:00   

A właśnie. jaraspol, czy wentylator ci działa ? Bo jak nie ma przedmuchu przez nagrzewnicę to nie zagrzeje powietrza. :lol:

IMHO coś z klapką nawiewu, może padła linka od pokrętła do klapki ?
1. Ustawić wentylator na maks.
2. ustawić pokrętło grzania na minimum
3. sprawdzić, czy dmucha jak wściekłe z nawiewów (przypominam, wentylator na 4)
4. przestawić pokrętło temperatury na maks
5. sprawdzić, czy nadal dmucha jak wściekłe. Może dmuchać odrobinkę słabiej, ale tylko odrobinkę
6. sprawdzić, czy leci gorące powietrze.
Jak nie leci ciepłe to niestety zdjąć panel pokręteł nawiewu i patrzeć co tam nie bangla...
Jak nie dmucha w ogóle to ... zatkany przepływ powietrza przez nagrzewnicę (liście, śmieci, rdza...). Będzie drogo.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-10-08, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-08, 09:06   

Marek1603 napisał/a:

Fajnie, że masz poczucie humoru.

Też tak uważam
Marek1603 napisał/a:

A czy ktoś napisał, że jest zawór wodny?

A czy ktoś napisał że go nie ma?
Marek1603 napisał/a:
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej

Po przeczytaniu tego zdania uważasz, że logika mi szwankuje? Sedno ci wyłuszczyłem.
Ewentualnie spytam jako ADVOCATUS DIABOLI czy po ustawieniu przełącznika ( chociaż dla mnie to pokrętło) w pozycje zimną to co rurki twoim zdaniem będą zimne?
Marek1603 napisał/a:

Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.

A teraz wyciągnij sensowne i logiczne wnioski odpowiadając na postawione powyżej pytanie. Które specjalnie dla ciebie wzbogaciłem niżej o pytania uzupełniające. Tak byś w przyszłości nie pytał.
Marek1603 napisał/a:
Nie rozumiem w takim razie......

Co z twojej wypowiedzi wynika na logikę? I co będzie jak zamknę pokrętło ogrzewania? Czy rurki staną się zimne? Jak zachowa się wtedy obieg wody w układzie nagrzewnicy? Czy coś się w nim zmieni?
 
wrzesi 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCE 116KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-30, 21:27   

Byłem dzis w serwisie, mam to samo w silniku TCE w Lodgy. Powiedzieli, że z powodu wymogów emisji, eko itp, w silnikach tych jest zarządzanie przepływem ciepła i jest priorytet na silnik a nie na kabinę. Ponoć jako opcję za ok 400zł można zamontować moduł ogrzewający powietrze o mocy 1kW.

Czy ktoś z posiadaczy Lodgy miał podobne doświadczenia czy robio mnie w konia? :)

Pozdrawiam
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-30, 23:18   

Ekspertem nie jestem ale jak na razie silniki emituje ciepło które jest odprowadzane przez układ chłodzenia .
Więc w jaki sposób może być jego niedostatek ?????

Zresztą czy ten super skomplikowany system zarządzania ciepłem nie nazywa się termostatem z super nowoczesną parafiną znaną ludzkości od kilku tysięcy lat :lol:
przeczytaj ten temat
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7689
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-30, 23:43   

Karenzo napisał/a:
czy ten super skomplikowany system zarządzania ciepłem nie nazywa się termostatem

Nie - ale oczywiście termostat zawiera (m.in.):



http://www.greencarcongre...t-20100607.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-31, 01:43   

tu jest napisane że ten system przyspiesza nagrzewanie silnika
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje bo nie będzie doprowadzonego do niego cieczy .
Nawet nie będzie dało się tego zauważyć bo nie ma wskaźnika temperatury :lol:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-31, 01:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-31, 02:48   

Karenzo napisał/a:
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje

Nie - bo nawet jeśli ten dodatkowy zawór pozostanie zamknięty, to przy wzroście temperatury w końcu otworzy się termostat, w zasadzie nie ma więc większego niebezpieczeństwa przegrzania niż w klasycznym układzie.

Ewentualnym minusem jest natomiast właśnie opóźnienie działania nagrzewnicy kabiny oraz brak możliwości ratowania się nią w sytuacji awaryjnej - aczkolwiek ta opcja i tak byłaby dostępna jedynie w chłodne dni, bo już przy średnich temperaturach, pod 20°C, nagrzewnica nie odprowadzi wystarczającej ilości ciepła.

Karenzo napisał/a:
nie ma wskaźnika temperatury

Ależ jest - kontrolka przegrzania <;

A bardziej serio: zaletą faktycznego wskaźnika jest możliwość wcześniejszego zauważenia problemu oraz oceny ilości czasu jaki pozostał do momentu konieczności wyłączenia silnika.

To oczywiście źle, że się z niego rezygnuje, ale nie demonizujmy - jego obecność też wcale nie zapobiegnie przegrzaniu.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-10-31, 12:31   

Temat wraca jak bumerang - Dacie niestety nigdy nie były (przynajmniej te z dieslem) dogrzane na postoju. Dopiero dobrze rozgrzany silnik i jazda (bez włączonej dmuchawy) dają przyjemne ciepło. W każdym innym wypadku trzeba niestety używać dmuchawy, o czym już pisałem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-31, 12:40   

Przecież koledzy pisali że wynika to z zastosowania termostat otwieranego przy 83 C
wystarczy zamienić na 89 i jest cieplej .
Można też zasłonić kawałek chłodnicy
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne