Sprawdziłem temp. na biegu jałowym wydobywa się z kratek 62 stopnie na obiegu zamkniętym.
.
Niestety, u mnie wyniki "gołym okiem" mają dużo większą rozpiętość. Na obrotach idzie cieło, na wolnych już niestety nie... A przy pracy wentylatora powyżej 2, nagrzewnica studzi się momentalnie...
Wyczyszczę w wolnej chwili zaciąg powietrza...
Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie.
Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-01-30, 17:48
U mnie ciepło leci od połowy pokrętła i można za połową regulować płynnie. Jednak bez dmuchawy ani rusz. Pod tym względem Seicento bije Dacie na głowę. Tam bez dmuchawy bardzo ciepło. Swoją drogą nie jest to dobre, bo szybko zużywa dmuchawę (jej elementy), a bez niej ani rusz w lecie - klima.
Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .
U mnie regulacja działa płynnie i skok nawet o jedną kropkę daje odczuwalną różnicę w temperaturze powietrza w całym zakresie regulacji. Przy ustawieniu pokrętła na środku powietrze jest letnie, a od 6-7 kropki (licząc od maksymalnego grzania) leci już ciepłe powietrze.
Witam,
wczoraj nagrzewnica poddała się ewidentnie, i to podczas jazdy autostradą, czyli na obrotach silnika rzędu 4000/min.
Rozebrałem jeszcze raz węże małego obiegu, wybmuchałem i wypłukałem... i jeszcze raz. i przeciwprądowo. A potem jeszcze raz.
Podczas odpowietrzania temperatura w kabinie momentalnie osiągnęła 28 stopni...
Problem został usunięty :) co pomimo odwilży i tak cieszy.
Dodatkowo przeczyściłem rynienkę pod szybą, ale w czerpni powietrza niczego nie było.
Czy udało mi się wypłukać cały syf z nagrzewnicy czas pokaże.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.
Witam. Dacia Logan 1.4 MPI 2007r. 118tys. przebiegu, bez klimy,
Problem polega na letnim powietrzu wydobywającym się z nawiewu. Nie chce mieć sałny ale powietrze naprawdę jest letnie przy ustawieniu temp. na max przy 4 kreskach na wyświetlaczu. Co sprawdziłem:
-odpowietrzyłem tak jak jest opisane w tym temacie na str 1, nie był zapowietrzony
-termostat ok
-wycieków brak, płyn jest ponad min
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)
-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok
-nie ma znaczenia czy gazuje czy są to wolne obroty
Nagrzewnica zatkana ? może jakaś klapka się zawiesza ? są tam jakieś klapki?
Dzieki i szerokośc.
PS. jak go kupowałem to wymieniana pompa + rozrzad SKF, i płyny na nowe pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2015-10-06, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
i tak powinno byc , u mnie tez parzy
Cytat:
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)
- jeśli nie ma wymiany ciepla na nagrzewnicy to moze byc tak jak piszesz , moze byc wlasnie przez zatkana nagrzewnice
- mam pewien pomysl by zdjac jedynie radio i tam zgrabnymi rekoma siegnac jakos do nagrzewnicy i jej dotknac czy faktycznie ciepla.
Cytat:
-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok
jesli to od regulacji cieplo/zimno to raczej ok, ale tu moze byc pies pogrzebany czyli porusza czyms ale nie otwiera na nagrzewnice , bo jednak powrotna jak piszesz rurka praktycznie prawie taka sama
Dziękuję za odp.
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca? a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca? aha w moim aucie nie ma wyboru obiegu, chyba jest cały czas zewnętrzny.
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca?
-raczej nie, sluszna uwaga, ale moze byc tez zapchana prawie na samym "poczatku zeberek", wtedy niby bedzie obieg ale nie bedzie odprowadzac ciepla cala powierzchnia .
-ewentualnie jest możliwość, że klapa na nia nie otwiera sie
Cytat:
a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca?
dokladnie, albo radio i ten panel pokretel regulacji i wtedy sprobowac.
nie ma co robic dodatkowej sobie roboty zanim nie bedzie diagnozy, mozna tez zanurkowac od strony kierowcy "w nogi" i tam dojsc do nagrzewnicy, chociaz nie wiem czy pedaly nie beda przeszkadzac no i jednak plastiki
Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.
Możesz też ściągnąć kratkę podszybia i tam sprawdzić czy nie ma jakichś liści przed wlotem (wentylatorem) do kanałów.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-10-06, 17:14, w całości zmieniany 2 razy
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.
Znowu się pośmiałem............. Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza. Nagrzewnica w tym samochodzie jest szeregowa i płyn krąży tam cały czas. A to że wyrównuje się temperatura bez wentylatora świadczy o tym że jest tam jakiś przepływ. Ale nie ma mowy by po takim teście stwierdzić jaki i czy nie jest zamulona. Natomiast jak włączysz wentylator na pełną moc i podniesiesz obroty silnika to wtedy patrząc na temperaturę na powrocie i wdmuchiwana będziesz miał jakieś pojęcie o przepływie wewnętrznym i zamuleniu nagrzewnicy.
jaraspol napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?
Na ścianie grodziowej masz wejście nagrzewnicy. Zawsze można zdjąć przewody i przepłukać w obu kierunkach wodą bez demontażu deski.
Znowu się pośmiałem............. Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza.
Fajnie, że masz poczucie humoru.
A czy ktoś napisał, że jest zawór wodny?
Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.
A właśnie. jaraspol, czy wentylator ci działa ? Bo jak nie ma przedmuchu przez nagrzewnicę to nie zagrzeje powietrza.
IMHO coś z klapką nawiewu, może padła linka od pokrętła do klapki ?
1. Ustawić wentylator na maks.
2. ustawić pokrętło grzania na minimum
3. sprawdzić, czy dmucha jak wściekłe z nawiewów (przypominam, wentylator na 4)
4. przestawić pokrętło temperatury na maks
5. sprawdzić, czy nadal dmucha jak wściekłe. Może dmuchać odrobinkę słabiej, ale tylko odrobinkę
6. sprawdzić, czy leci gorące powietrze.
Jak nie leci ciepłe to niestety zdjąć panel pokręteł nawiewu i patrzeć co tam nie bangla...
Jak nie dmucha w ogóle to ... zatkany przepływ powietrza przez nagrzewnicę (liście, śmieci, rdza...). Będzie drogo.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-10-08, 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej
Po przeczytaniu tego zdania uważasz, że logika mi szwankuje? Sedno ci wyłuszczyłem.
Ewentualnie spytam jako ADVOCATUS DIABOLI czy po ustawieniu przełącznika ( chociaż dla mnie to pokrętło) w pozycje zimną to co rurki twoim zdaniem będą zimne?
Marek1603 napisał/a:
Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.
A teraz wyciągnij sensowne i logiczne wnioski odpowiadając na postawione powyżej pytanie. Które specjalnie dla ciebie wzbogaciłem niżej o pytania uzupełniające. Tak byś w przyszłości nie pytał.
Marek1603 napisał/a:
Nie rozumiem w takim razie......
Co z twojej wypowiedzi wynika na logikę? I co będzie jak zamknę pokrętło ogrzewania? Czy rurki staną się zimne? Jak zachowa się wtedy obieg wody w układzie nagrzewnicy? Czy coś się w nim zmieni?
Byłem dzis w serwisie, mam to samo w silniku TCE w Lodgy. Powiedzieli, że z powodu wymogów emisji, eko itp, w silnikach tych jest zarządzanie przepływem ciepła i jest priorytet na silnik a nie na kabinę. Ponoć jako opcję za ok 400zł można zamontować moduł ogrzewający powietrze o mocy 1kW.
Czy ktoś z posiadaczy Lodgy miał podobne doświadczenia czy robio mnie w konia? :)
Ekspertem nie jestem ale jak na razie silniki emituje ciepło które jest odprowadzane przez układ chłodzenia .
Więc w jaki sposób może być jego niedostatek ?????
Zresztą czy ten super skomplikowany system zarządzania ciepłem nie nazywa się termostatem z super nowoczesną parafiną znaną ludzkości od kilku tysięcy lat
przeczytaj ten temat
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7689
tu jest napisane że ten system przyspiesza nagrzewanie silnika
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje bo nie będzie doprowadzonego do niego cieczy .
Nawet nie będzie dało się tego zauważyć bo nie ma wskaźnika temperatury
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-31, 01:45, w całości zmieniany 2 razy
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje
Nie - bo nawet jeśli ten dodatkowy zawór pozostanie zamknięty, to przy wzroście temperatury w końcu otworzy się termostat, w zasadzie nie ma więc większego niebezpieczeństwa przegrzania niż w klasycznym układzie.
Ewentualnym minusem jest natomiast właśnie opóźnienie działania nagrzewnicy kabiny oraz brak możliwości ratowania się nią w sytuacji awaryjnej - aczkolwiek ta opcja i tak byłaby dostępna jedynie w chłodne dni, bo już przy średnich temperaturach, pod 20°C, nagrzewnica nie odprowadzi wystarczającej ilości ciepła.
Karenzo napisał/a:
nie ma wskaźnika temperatury
Ależ jest - kontrolka przegrzania <;
A bardziej serio: zaletą faktycznego wskaźnika jest możliwość wcześniejszego zauważenia problemu oraz oceny ilości czasu jaki pozostał do momentu konieczności wyłączenia silnika.
To oczywiście źle, że się z niego rezygnuje, ale nie demonizujmy - jego obecność też wcale nie zapobiegnie przegrzaniu.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-10-31, 12:31
Temat wraca jak bumerang - Dacie niestety nigdy nie były (przynajmniej te z dieslem) dogrzane na postoju. Dopiero dobrze rozgrzany silnik i jazda (bez włączonej dmuchawy) dają przyjemne ciepło. W każdym innym wypadku trzeba niestety używać dmuchawy, o czym już pisałem.
Przecież koledzy pisali że wynika to z zastosowania termostat otwieranego przy 83 C
wystarczy zamienić na 89 i jest cieplej .
Można też zasłonić kawałek chłodnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum