Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-16, 17:44
Fajny zestaw terenowy do Dustera
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-22, 00:24   

KaS602 napisał/a:
Prawdziwy offroadowiec ma zamontowaną wyciągarkę z przodu

Cicho! Ten w dusterze jest na dorobku przecież (;


Posty o lince holowniczej zostały wydzielone: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8483.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-22, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-23, 01:24   

kilka filmów uzmysłowi co jest potrzebne do zabawy w off-road. Na pewno nie robimy tego "samotnie" w wyjątkiem tras, które znamy jak wlaną kieszeń ..;)







_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 00:51   

http://daciaduster4x4.blo...-ironman-y.html

- klatka, płyty, wyciągarka, zawieszenie (Ironman!)...

I kto mówił, że duster jest za słaby do modyfikowania? (:
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-02-24, 12:49   

nawet webasto jest :-D
fajnie jest zamontowana wyciągarka nie ogranicza prześwitu
natomiast co jest tutaj zmodyfikowane w zawieszeniu (zwiększony prześwit czy coś innego)
ja tego języka nie panimaju :-?
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-02-24, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 10:34   

No przecież blog uczynnie podsuwać guziczek GugloTłumacza - można sobie wybrać znany sobie język (:

(Choć lepiej, żeby był to angielski, niż polski - nie grozi śmiercią przez wyżęcie oczu).

No, ale proszę - dla leniwych <:

Cytat:
Szczegóły modyfikacji:
- Webasto Thermo Top Evo
- wyciągarka WARN RT 40-1850 kg
- wspornik wyciągarki
- zawieszenie Heavy-Duty + 30 mm
- klatka bezpieczeńsywa - AFN
- Insa Turbo Special Track [opony]
- osłona silnika, aluminium 6 mm (Dacia)
- osłona tylnego mostu 3 mm
- drugi akumulator (50 AH AGM)
- hak holowniczy
- aluminiowy bagażnik dachowy
- lampy dalekosiężne Hella
- lampa LED
- chip silnika RACE KIT CP/321 143 Nm


(Muszę powiedzieć, że opony wyglądają super!).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-25, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-25, 15:11   

No własnie ;) założone na 15', tutaj widzę je na podobnych felgach, jakie zamówiłem ..;)

http://www.insaturbo-opony4x4.pl/index.html

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-02-25, 15:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-26, 00:13   

https://sites.google.com/site/daciaduster4x4/accesorios/accesorios-camperos
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-02-26, 10:52   

napisałem do Niemców z zapytaniem o cenę zestawu i poszczególnych części..
tak z ciekawości :-)

Jak odpiszą - dam znać
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-26, 13:11   

To czekamy, może opłacą się wspólne zakupy tak jak w przypadku kołpaczków? ;)

Znalazłem te oponki jeszcze tu:

http://www.max4x4.pl/2058...rack-p-135.html
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-03-02, 19:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-01, 22:26   

Witam Panowie, to mój pierwszy poza powitalnią post, niemniej ponieważ troszkę liznąłem tematu przerabiania aut do offroadu muszę się z wami podzielić pewnymi spostrzeżeniami odnośnie Dustera.

Do Dustera warto założyć oponki AT, być może zmotać kilka osłon wrażliwych elementów i nie robić absolutnie nic więcej. Poradzi sobie świetnie w turystycznym terenie, a do nie-turystycznego nie będzie się nadawał i tak, czego by z nim nie robić.

Duster waży circa 1300 kilo, co jest jego dużą zaletą w terenie (nie tonie w błocie), natomiast jest to okupione bardzo "miękkim" nadwoziem. Wystarczy spojrzeć na podłużnice żeby widzieć jak niewiele sił torsyjnych to auto może znieść. Jeśli dociążycie go i dacie duże, ciężkie opony na stalowych felgach, auto będzie się skręcać, powoli i sukcesywnie męcząc wszystkie spawy. Problem ten dotyczył nawet jeepa cherokee, który po kilku latach eksploatacji w terenie potrafił stracić możlwość zamknięcia bagażnika po wjechaniu na krawężnik, więc co dopiero może się dziać z dacią po kilku latach takiej jazdy?

Sprawa druga- lift. 3cm to niby niewiele, ale duster ma zawieszenie niezależne, czyli z liftem zmieniamy kąt pracy przegubów półosi. Zwiększa to ich zużycie i znacznie pogarsza sprawność, powodując wzrost spalania. Ponadto maleje i tak już mały wykrzyż oraz skok zawieszenia w dół. No i wisienka na torcie- program ESP będzie pracował w warunkach, jakich "nie zna". Przy seryjnym prześwicie rzędu 20cm wydaje mi się niecelowe podnoszenie go, bo da to niewiele większe możliwości za relatywnie dużą "cenę".

Także IMHO, trzeba korzystać z tego, że Duster to super uniwersalne autko, o relatywnie dużych możliwościach terenowych i bardzo fajnym zachowaniu na drodze. Nie ma co robić z niego na siłę terenówki, bo szkoda go do tego :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 23:33   

mendelmax napisał/a:
Nie ma co robić z niego na siłę terenówki

...No chyba żeby nie stosować półśrodków, tylko wziąć się do tego na poważnie (; Bo jakby tak właśnie wzmocnić - nawet tylko trochę - konstrukcję? W końcu np niwa też jest przecież samonośna - i wcale nie aż taka pancerna, a sporo wytrzymuje...

Łatwe i szybkie to by nie było, prościej wziąć inny model - ale w końcu co własna zmota, to własna (((;


TSD, skoro już jesteśmy w temacie, to mam pytanie do fachowców:

Gdyby pewne poważne kwestie techniczne dało się jednak w miarę prosto poprawić, to co byłoby najlepsze? Blokady dyferencjałów na osiach? Reduktor? Mocniejszy silnik? Czy może właśnie jakieś wzmocnienia konstrukcji, albo zmiany w geometrii? (Prześwit, możliwa wielkość opon, kąty?).
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-02, 00:39   

laisar, przy odpowiednim nakładzie sił i środków można z matiza zrobić monster trucka,

Ale pojawia się zawsze pytanie "po co?" :) Duster jest fajną koncepcją taniego uniwersalnego auta. Robienie z niego drogiego i bezkompromisowego jest zaprzeczeniem tej idei. Lepiej kupić po prostu wranglera i śmigać.

Co do zmoty, trochę pomotałem w życiu- przerabiałem silniki, wstawiałem blokady mostów itd. Generalnie każda zmiana wiąże się z pewnymi niedogodnościami, a najgorsze jest to, że spada niezawodność i coraz trudniej o naprawę na szybko, poza domem. Ostro zmotanym autem z wyczynowym silnikiem nie pojedziesz na wakacje do Gruzji, bo jak ci się tam coś wysypie to leżysz i auto musisz oddać na złom, albo czekać miesiącami na części.

Co do samego motania- do Dustera nie ma dedykowanych blokad mostów, za to jest dość sprawnie działające ESP (a bardziej mowa tu o BTCS), więc tu bym nie grzebał, chyba żeby cały tylny dyferencjal wymienić na coś innego. Silnik też daje sobie radę nawet. Jak już, to bym kombinował nad wstawieniem klatki żeby go usztywnić i zmianą zawieszenia na mocniejsze (te rureczko-wahacze są zdecydowanie za delikatne). Wstawienie reduktora mogłoby być arcy trudne, bo przedni napęd idzie wprost ze skrzyni, trzeba by to mocno poprzerabiać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-02, 01:54   

mendelmax napisał/a:
"po co?"

Jak z górami - bo można (:

mendelmax napisał/a:
spada niezawodność

Skoro nie była priorytetem... Ale przecież może być?

mendelmax napisał/a:
Co do samego motania

Było założenie: "gdyby to było proste, to: co robić?".
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-02, 08:23   

Jeszcze jedno warto by obejrzec- jak wygladaja w dusterze odpowietrzenia skrzyni i dyferencjalu. Jesli sa po prostu zaworkami na obudowach to warto by bylo przedluzyc je wezykami, na okolicznosc dluzszego postoju w brodach.

Na pewno trzeba by zrobic tez jakies solidne zaczepy do holowania. Z tylu wystarczylaby odpowiednio przerobiona koncowka haka holowniczego, z przodu trzeba by pokombinowac, bo intercooler zajmuje sporo miejsca.

Jesli puszczamy nieco wodze fantazji to Duster ma tez kiepskie hamulce, wiec chcac zakladac wieksze opony i jezdzac po blocie ktore oblepia klocki trzeba pomyslec nad zmiana bebnow na tarcze i z przodu tez dac tarcze nacinane, zeby czyscily klocki.

Odnosnie blokady dyferencjalu, mozna by wmotac dyferencjal z Juke'a, tam jest w pewnym sensie blokada ktora elektronika dustera powinna przelknac.

Do tego jakies oswietlenie robocze, zwlaszcza do tylu na okolicznosc jazdy w nocy. Plastikowy prog do zdemontowania i zamiany na jakas rure.

I jest wtedy juz BARDZO dzielna fura.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-03-02, 12:15   

mendelmax, jak chciałbyś ta rura zamontować?? inna sprawa,że rura zmniejszy prześwit to akurat jest niepożądane w terenie, szczególnie przy przejazdach ponad kamieniami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: natomiast można by było pomyśleć nad regulowanym zawieszeniem ale nie wiem na ile jest wytrzymałe.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-03-02, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-02, 13:42   

Myślę, że gdyby wyprowadzić ją od podłużnic przy kołach i wyjść na poziom tego śmiesznego srebrnego plastiku (który jak mówiłem trzeba by wywalić), to prześwit nie zmniejszył by się istotnie. Za to powstałaby ochrona drzwi przed osuwaniem się w bok (np. przy trawersie po glinie często auto potrafi się oprzeć bokiem o drzewo) oraz minimalnie od spodu jak zabraknie kąta rampowego. No i dobry punkt zaczepienia dla hi-lift'a w razie większej wtopy.

Zawieszenie regulowane na wysokość- bardzo trudne przy kolumnach macphersona.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-03-02, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-02, 18:55   

mendelmax napisał/a:
Ale pojawia się zawsze pytanie "po co?" :)

Bo można. :] I żeby otworzyć oczy niedowiarkom, że to nasze, przez nas zrobione, i to nie jest nasze ostatnie słowo. ;)

A serio - za parę lat dopadnie mnie w końcu kryzys wieku średniego :> i zapragnę terenówki. Miałem okazję pojeździć Dusterem i w chwilę po tym mocno zastanawiałem się nad XJem, głównie dlatego, że na (lekko już zmotanego) XJta było mnie stać od ręki, a na używanego Dustera nie. Ale za kilka lat, kiedy ten kryzys wieku średniego i w ogóle ;) , ciężko będzie o XJa, który nie będzie zamęczony albo zgnity. Zaś Dustery z początku produkcji będą jeszcze w miarę młode. :]

Nie mówię o robieniu potwora do wjeżdżania na pionowe ściany - mówię właśnie o odpowiedniku XJa - samochodzie, którym jeszcze można w miarę normalnie się poruszać, a który już będzie miał jakieś sensowne opony (stąd pomysł liftu - nie żeby prześwit, bo ten już jest spoko, tylko żeby ewentualnie agresywniejsze opony zmieścić), zaczepy, może jakąś wyciągareczkę... :) Taka nienachalna wyprawówka, coś do bujania się po trasach Rajdu Nieustającego. :]

Japońskiej motoryzacji offroadowej nie przyswajam. XJtów już nie będzie, a obecne Kąpasy nie będą się do niczego nadawać. :> Range Rovery są i będą jeszcze bardziej nienaprawialne. Dacia, mimo że bazuje na pseudo-terenowych rozwiązaniach Nissana, przynajmniej będzie o tyle fajna, że jest prosta, lekka, ma przyjemny czynnik WTF ("CZYM on k...a przejechał przez to błoto?!" ;).
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-02, 19:42   

No tylko słabo widzę właśnie zestawienie Dustera z XJ-tem właśnie ze względu na sztywność nadwozia. Taki np. montaż wyciągarki- do czego to zaczepić, żeby przy ciągnięciu przez zblocze z siłą powiedzmy 16 ton nie rozerwało tych drobniutkich podłużnic?

Jak poradzić sobie z delikatnymi wahaczami, małymi półośkami? To wszystko nie jest dostosowane do jazdy naprawdę terenowej, a już na pewno nie przez dłuższy czas. Z kolei nikt nie produkuje tych elementów wzmacnianych, więc trzeba wszystko robić samemu, a to jest koszt. Nawet przednia szyba osadzona jest tylko na kleju i moim zdaniem po zmęczeniu nadwozia wykrzyżami zwyczajnie wypadnie lub pęknie.

I jak już mówiłem, zmotać można wszystko, ale to akurat IMHO nie jest dobra baza do tego celu, bo wymaga gigantycznych nakładów żeby dojść do tego co niektóre samochody oferują w serii. To w końcu zasadniczo Logan, a jego jakoś nikt nie chce szykować do podbijania świata ;) Chyba że faktycznie celem jest pokazać, że się da, ale kogo z posiadaczy Dacii stać na takie zabawy? Na wsadzenie np. 50 czy 100.000 zł w Dustera?

Trzeba wykorzystać do maksimum mocne strony tego auta, których jest całkiem sporo, a nie szukać u niego cech, których on nie posiada. Nie siodła się krowy, co nie oznacza, że jest to zwierze bezużyteczne ;-)

Co do tego, co na rynku będzie za kilka lat, to jest wrangler JK, który de facto jest obecnie jedynym samochodem którym prosto z salonu można śmigać w cięższy teren. I myślę, że wyjdzie taniej seryjny JK niż zmotanie Dustera tak, żeby mógł mu dorównać.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-03-02, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-02, 20:18   

Też tak myślę, Duster i tak zajedzie dalej niż większość samochodów, na pewno warto POPRAWIAĆ mu pewne właściwości jezdno-terenowe.

Na pierwszym miejscu po własnych doświadczeniach widzę opony, dziś przejechałem znany mi kawałek lekko podmokłego terenu, Duster w lekko terenowych zimówkach w błotnych koleinach daje sobie świetnie radę ale trudno mi było z nich wyjechać na bok, myślę, że w oponach o jakich pisałem wcześniej byłaby to bułka z masłem, a to już baaardzo dużo !!!!!

Dodatkowy osprzęt ratujący "d..ę" w stylu wyciągarki, dodatkowych reflektorów - najlepiej regulowanych a nawet wyciąganych z gniazda to doskonały pomysł. Na podanym tutaj sklepie internetowym Conrad widziałem trapy z tworzywa, tez dobry i pomocny sprzęt w razie kłopotów, podnośnik balonowy, saperka ;)) ... i można naprawdę daleko .... od szosy ;))))
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-03-02, 21:04   

mendelmax napisał/a:
No tylko słabo widzę właśnie zestawienie Dustera z XJ-tem właśnie ze względu na sztywność nadwozia. Taki np. montaż wyciągarki- do czego to zaczepić, żeby przy ciągnięciu przez zblocze z siłą powiedzmy 16 ton nie rozerwało tych drobniutkich podłużnic?
[...]Nawet przednia szyba osadzona jest tylko na kleju i moim zdaniem po zmęczeniu nadwozia wykrzyżami zwyczajnie wypadnie lub pęknie.

No, z podłużnicami przy montażu wyciągarki rzeczywiście będzie problem, ale co do sztywności nadwozia w Dusterze dedykowanym wybitnie w stronę off-roadu (pomijając sensowność tego kroku) rozwiązaniem będzie wstawienie wewnętrznej klatki bezpieczeństwa. Myślę, że "metaloplastycy" obecni na równoległym forum uporaliby się z tym zagadnieniem :-) . A co do zalet Dustera - wydaje mi się, że jest to jeden z nielicznych, lekkich SUV-ów na rynku, który nadaje się do okazjonalnego, turystycznego off-roadu bez obaw, że coś przy tym zostawimy w błocie, albo że daleko trzeba będzie iść po traktor (oczywiście w granicach rozsądku).

Pozdrawiam,
Piotr.

P.S. Swoją drogą zastanawia zwiększająca się ilość Jeepniętych zainteresowanych / posiadających Dustera. Cześć Doctore! :-)
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-02, 23:11   

Piotr_K napisał/a:
Na pierwszym miejscu po własnych doświadczeniach widzę opony

Zdecydowanie tak. Ja mam na zimę BFG winterslalom KSI i już taka oponka robi kolosalną różnicę. Gdyby wsadzić jakiegoś fajnego AT-ka to duster naprawdę wiele by mógł. Ostatnio sobie rozważam czy by nie spróbować opchnać letnich fabrycznych i nie kupić najbadziej szosowego AT-ka na rynku czyli Grabber AT, wydaje mi się, że do charakteru Dustera pasowałby nieźle.

PT napisał/a:
wydaje mi się, że jest to jeden z nielicznych, lekkich SUV-ów na rynku, który nadaje się do okazjonalnego, turystycznego off-roadu bez obaw, że coś przy tym zostawimy w błocie

Zdecydowanie tak, choć pewne elementy są nieco niepokojące, jak np. poprowadzenie wydechu pod dyferencjałem z tyłu. Potencjalnie łatwo go uwalić.

PT napisał/a:
zastanawia zwiększająca się ilość Jeepniętych zainteresowanych / posiadających Dustera. Cześć Doctore!

Cóż, jak ktoś zasmakował jazdy autem terenowym to ciężko byłoby się przesiąść do plaskacza, a Duster jest takim sensownym kompromisem do jazdy na codzień. Może więcej niż wygląda, podczas gdy konkurencja zwykle ma odwrotnie. Chyba nikt z jeepniętych nie kupuje tego auta z myślą o cioraniu nim w terenie, ale parkowanie zimą, wypady na narty itd- w tej półce cenowej Duster jest zupełnie bezkonkurencyjny. Najbliższa mu jest Grand Vitara, droższa o grubo ponad 20.000zł. No i spalanie na poziomie 6 litrów to jednak spora ulga przy minionych 15 ;-) Choć przyznam, że tęskno mi za WJ-tem, to jednak inna liga była :cry:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-03-07, 10:13   

mendelmax napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Na pierwszym miejscu po własnych doświadczeniach widzę opony

i nie kupić najbadziej szosowego AT-ka na rynku czyli Grabber AT, wydaje mi się, że do charakteru Dustera pasowałby nieźle.
:


Jak to "wydaje Ci się" ???
One pasują zaje....fajnie!!!

Zobacz mojej galerii (duster keikana) :-)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-06-22, 17:49   DIY Wyciągarka do Dustera

Jak wszyscy wiedzą nasze DD nie są zbudowane na ramie a w zwiazku z tym instalacja wyciągarki nie jest taka prosta i łatwa.
Ale znalazłem trick jak ją bez problemu zainstalować w DD.

Dodatkowo jest ona bardzo mobilna - może być zarówno z przodu jak i tyłu.
Zdjęcia mówią wszystko.
Film również [youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IFm1Vwl1r4Q[/youtube]

1_263781_d2.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 56 KB

1_263781_d1.jpg
Plik ściągnięto 191 raz(y) 201,35 KB

1_26378_d2.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 214,13 KB

Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-06-22, 17:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-22, 18:55   

Fajny pomysł ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-06-22, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-22, 20:02   

Co za KUTA5 ? :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne