Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzenie silnika przez zerwany pasek akcesoriów
Autor Wiadomość
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-07, 17:20   

Zdzisław napisał/a:

Oba koła pasowe (napędowe) akcesoriów i rozrządu stykają się ze sobą i są mocowane do wału korbowego wspólną śrubą na docisk bez klinowania żadnego z nich.


Jesteś pewien, że koło rozrządu nie ma klina? Jaką wersję silnika masz u siebie? W Dusterach montowane były różne typy silnika K4M, ale jeżeli chodzi o wersje 606, 690 i 696 to koło rozrządu do nich ma nr 8200758088 i posiada klin: link 1 link 2

81630735_w640_h640_2014506104345.jpg
Plik ściągnięto 211 raz(y) 211,79 KB

 
Zdzisław 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2015-01-07, 21:13   

_Marcin_ napisał/a:


Jesteś pewien, że koło rozrządu nie ma klina? Jaką wersję silnika masz u siebie? W Dusterach montowane były różne typy silnika K4M, ale jeżeli chodzi o wersje 606, 690 i 696 to koło rozrządu do nich ma nr 8200758088 i posiada klin: link 1 link 2


Nie rozbierałem silnika - zacytowałem mechanika, który to robił. Zresztą trudno sobie wyobrazić inny przebieg awarii - rozrząd był przestawiony a pasek rozrządu w stanie idealnym.
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-08, 08:33   

Zdzisław napisał/a:

Nie rozbierałem silnika - zacytowałem mechanika, który to robił. Zresztą trudno sobie wyobrazić inny przebieg awarii - rozrząd był przestawiony a pasek rozrządu w stanie idealnym.


Ok, udało mi się ustalić, że w Dusterach występowały dwa rodzaje koł rozrządu: z klinem i bez.

Koło z klinem ma numer 8200758088 i występuje w silnikach: K4M606 (skrzynia TL8), K4M616 (skrzynia JR5), K4M690 (skrzynia JR5) i K4M696 (skrzynia JR5)
Koło bez klina ma numer 8200024925 i montowane jest w silnikach K4M694 (skrzynia JR5)

kola.png
Plik ściągnięto 204 raz(y) 154,1 KB

 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 561
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-01-08, 17:26   

Gdzie szukać jaki mam typ silnika? W homololo do faktury jest kod silnika?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 17:38   

http://en.wikipedia.org/w...s_.28K4M_16v.29
K4M694
to jest wersje z linką na przepustnicy
czyli wersja euro 4
Ja mam już na pewno euro 5 i przepustnice sterowaną elektronicznie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-08, 17:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 561
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-01-08, 19:11   

Chyba nie bardzo bo wg homololo mam k4m a6 a według
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9786 mam 606 lub 696. Jeszcze tylko muszę sprawdzić skrzynię bo nie jest opisana typem tylko podane są przełożenia na poszczególnych przełożeniach
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-08, 20:37   

malygabrys napisał/a:
Gdzie szukać jaki mam typ silnika? W homololo do faktury jest kod silnika?

Tutaj jest tabela
Wykaz silników w samochodach Dacia
_________________

 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 561
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-01-08, 20:51   

Daster napisał/a:

Tutaj jest tabela
Wykaz silników w samochodach Dacia


tam już byłem i sprawdzałem i w oznaczeniu typu pojazdu nie ma mojego HSDAM5 i nadal nie wiem co to za oznaczenie typu silnika A6 w homololo
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2015-01-08, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-01-09, 22:14   

malygabrys napisał/a:

HSDAM5
K4M696
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-01-09, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-09, 22:40   

eastcowboy napisał/a:
malygabrys napisał/a:

HSDAM5
K4M696

R U siur?
_________________

 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-09, 23:17   

mojego HSDCC5E też jakby nie ma.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-09, 23:39   

_Marcin_ napisał/a:

Koło bez klina ma numer 8200024925 i montowane jest w silnikach K4M694 (skrzynia JR5)

Wg mojej wiedzy ten silnik nie był montowany w Dusterze (przynajmniej w I fazie).
_________________
Pozdrawiam.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-10, 02:06   

_Marcin_ napisał/a:
Koło z klinem ma numer 8200758088 i występuje w silnikach: K4M606 (skrzynia TL8), K4M616 (skrzynia JR5), K4M690 (skrzynia JR5) i K4M696 (skrzynia JR5)

A masz może informacje, jak jest w przypadku silnika K4M 842 ?
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-10, 14:48   

DD napisał/a:
A masz może informacje, jak jest w przypadku silnika K4M 842 ?

leo napisał/a:
Wg mojej wiedzy ten silnik nie był montowany w Dusterze (przynajmniej w I fazie).

Był montowany w typach HSAP (nie wiem czy występowały na polskim rynku).

Tu jest katalog on-line: link

1. Wybieramy konkretny typ Dustera (np. HSAM) i mamy spis występujących w nim silników.
2. Klikamy na wybrany model
3. Wybieramy Механические узлы (poz. 1)
4. Wybieramy 11 Верхняя часть двигателя (poz. 2)
5. Wybieramy Газораспределительный механизм (poz. 1)
6. Wybieramy Рисунок 2 (poz. 2)
7. Klikamy na kółko 6 (na sam numer) i w tabelce mamy nr katalogowy części
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2015-01-10, 14:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-10, 20:00   

malygabrys napisał/a:
Gdzie szukać jaki mam typ silnika? W homololo do faktury jest kod silnika?


W homologacji jest tylko skrócony kod, np. u mnie jest to K4M F6.
Pełny kod znajduje się na tabliczce na bloku silnika (u mnie K4MF696).

duster.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 161,14 KB

K4M696.jpg
Plik ściągnięto 275 raz(y) 143,07 KB

Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2015-01-10, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-11, 13:24   

_Marcin_ napisał/a:
leo napisał/a:
Wg mojej wiedzy ten silnik nie był montowany w Dusterze (przynajmniej w I fazie).

Był montowany w typach HSAP (nie wiem czy występowały na polskim rynku).


Aha. Kierowałem się dwoma pierwszymi katalogami reklamowymi, dostępnymi u dealerów. Jeden opisuje pierwsze modele dostępne u nas na rynku, drugi zawiera już wersję silnika dostosowanego do zasilania bioetanolem.
Zrobiłem screeny z przedostatniej strony:

katalog Duster - wyd 10 03 2010.jpg
Pierwszy katalog, pierwsze modele dostępne od 2010 r.
Plik ściągnięto 256 raz(y) 248,43 KB

katalog Duster - wyd 5 09 2010.jpg
Drugie wydanie katalogu, inny benzyniak dla 4x2 - już na bioetanol.
Plik ściągnięto 232 raz(y) 249,81 KB

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-11, 14:10   

Ostatnio niestety ani w cennikach ani w katalogu DD (na dacia.pl) nie podają typów sinika. Znalazłem w innych miejscach na necie, że w DD ph2 2014 występują następujące typy silnika K4M:
1) K4M 842 (4x2)
2) K4M 642 (4x2 LPG)
3) K4M 646 (4x4)
Ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyc?
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-01-11, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-01-11, 21:19   

Ze względu na starzenie się gumy po jakim czasie należy wymienić pasek rozrządu i akcesoriów > ?
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-12, 01:15   

robo1973 napisał/a:
Ze względu na starzenie się gumy po jakim czasie należy wymienić pasek rozrządu i akcesoriów > ?

Nie chcesz trzymać się terminów podanych w instrukcji (książce przeglądów)? :?:
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 07:55   

ja wymieniam zaraz po 5 latach gwarancji nie będę ryzykował
na gwarancji to może walnąć .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-12, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-01-12, 10:49   

Karenzo napisał/a:
ja wymieniam zaraz po 5 latach gwarancji nie będę ryzykował
na gwarancji to może walnąć .

Czy dodatkowo wykupiona gwarancja uwzględnia tego typu usterkę ?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-21, 09:49   

Nie wiem teraz jaki mam model silnika.
W każdym razie Dusterka mam z 10.2010 r. z silnikiem 1.6 wersja 4x4 (jak w opisie:)
i klin na kole zębatym wału z pewnością mam. (widziałem bo sam wymieniałem rozrząd profilaktycznie przy przebiegu 106500) choć wersja 4x4 ma teoretycznie interwał wg instrukcji 150kkm
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2015-01-21, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne