Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 640 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-22, 20:03
Tak to mniej więcej by wyglądało... (siatka 10cm)
Lusterka można złożyć. 20cm bliżej ściany i większe drzwi = mniejszy kąt otwarcia. Ale "wystarczy" przytulić się do prawej ściany o te 20cm...
Spalanie 1.2 16v (ale logan mcv przebieg 5k) na krótkich miejskich odcinkach z niedogrzanym silnikiem (4km) 10L/100km.
Nie licz na zadowalające osiągi przy spokojnej jeździe. W przedziale 1500-2500 mocniejsze wciskanie gazu właściwie nic nie zmienia (w stosunku do delikatnego). Jak stoję na lewym pasie pierwszy na światłach to MUSZĘ przycisnąć żeby odjechać NORMALNIE. Z drugiej strony - można przyjemnie pociągnąć do 5k obrotów na 2 i 3 bez stwarzania większego zagrożenia dla siebie i innych :D
~110km/h to coś w okolicy 3200 obr. i wyżej przestaje być cicho. ~130km/h to okolice 4000 obr i na dłuższa metę męczące. Na autostradę nie był projektowany ale tico chyba też nie...
Ja bym zaryzykował prognozę, że ci roczne przebiegi wzrosną. Miło się tym jeździ...
@edit
A na długość ci wejdzie? Krawędź przednich drzwi przesunięta o jakieś 40cm do tyłu..
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2016-03-22, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-24, 18:06
Dziś znalazłem w necie coś takiego ;
volkswagen UP z półautomatyczną skrzynią biegów ASG za 37500 zł
Szerokość tego auta to 192 cm czyli o 7 cm mniej niż Sanderki .
Czy ktoś z was jeździł autem z półautomatem ASG
Czy części do volkswagena UP a zwłaszcza do półautomatycznej skrzyni biegów ASG są dużo droższe
niż części do Sanderki ze zwykła manualną skrzynią
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-03-24, 18:18
Tu też się mogę odezwać. Po sprzedaży Seicento (wcześniej kupiłem Sandero, a Seicento jeździła zona), jako drugie auto, kupiłem VW Up - tyle ze z klimą i manualną skrzynia biegów (34.000zł - 2014r.). Rzeczywiście VW Up jest nieco węższy od Sandero. Nie wiem jak automat Up - ale ten mojej zony z silnikiem najsłabszym czyli 60 KM chodzi jak burza. Super autko: ładne, dużo miejsca w środku i dynamiczne. Jedyny szkopuł to wsiadanie na tylne fotele. W Seicento było to o niebo lepiej rozwiązane (i Seicento i Up to wersje 3-drzwiowe). Jest wyjście można wziąć Up'a 5-drzwiowego. Mi w salonie, jako gratis zaplanowali do wyboru: wersję 5-drzwiową, lub opony zimowe - wziąłem opony - bo auto jest używane co najwyżej przez 2 osoby jednocześnie (ze 2-3 razy w roku musi ktoś wsiąść do tyłu).
P.S.
Własnie sobie przypomniałem, że kiedy szukałem auta dla żony i przeglądałem zachodnie fora Up'a trochę tam narzekali na automat - silnik za słaby (nawet ten 75 KM). Widziałem też na You Tube, jak ktoś zarżną w Up'ie automatyczną skrzynię biegów w jeździe miejskiej.
No ale jak jest w praktyce nie wiem.
Pozdro - miłych przemyśleń i trafnych decyzji życzę.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2016-03-24, 18:24, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-03-24, 18:55
Na Twoim miejscu wziąłbym jednak Sandero - autko dość "duże" z pojemnym i ustawnym bagażnikiem. Przy takich małych przebiegach posłuży "lata".
Dla przykładu:
Sandero 1.2 Laureate - cena 37.450 zł lub wersja Open z klimatyzacją i radiem za 35.450 zł.
Panda 1.2 Easy plus klima\radio - cena promocyjna 39.700 zł
Także w celach religijno-konsumpcyjnych sprawdzi się rewelacyjnie
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-03-24, 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Up i kazde inne auto 5drzwiowe jest o niebo lepsze - sztywniejsze od 3 drzwiowego.
inna konstrukcja slupki mocniejsze , cala bryla tez sztywniejsza, drzwii mniejsze i nie opadaja jak w 3 drzwiowych , juz nie mowiac o latwiejszym wsiadaniu ...
ja juz bym nigdy nie kupil chyba 3d auta
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 10:18
wlodarek1 napisał/a:
Dziś znalazłem w necie coś takiego ;
volkswagen UP z półautomatyczną skrzynią biegów ASG za 37500 zł
Szerokość tego auta to 192 cm czyli o 7 cm mniej niż Sanderki .
Czy ktoś z was jeździł autem z półautomatem ASG
Czy części do volkswagena UP a zwłaszcza do półautomatycznej skrzyni biegów ASG są dużo droższe
niż części do Sanderki ze zwykła manualną skrzynią
Ile kolega zamierza wydać na auto i jakie w końcu przebiegi roczne robić?
Jeżeli te wcześniej opisywane 2 tys/rok to albo nie mieć auta (samo ubezpieczenie będzie kosztować tyle co paliwo) albo najtańsze jakie jest czyli Sandero. Co do wszystkich "bajerów" np ASG, klimy itd to każde z tych urządzeń może się zepsuć a naprawa kosztuje, im coś jest bardziej proste to tym mniejsze są kosza jego eksploatacja. Wg mnie podstawa do szukania auta to określenie do czego ma służyć i jakie fundusze na nie się przeznacza.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-27, 08:33
Z tym że bajery się psują to się zgodzę ;
w tico mam elektryczne przednie szyby i wiem że im zimniej tym ciężej one chodzą i więcej energii akumulatora pochłaniają .Tylne szyby - na korbkę - na mrozie nie sprawiają problemów .
Zastanawia mnie taka sprawa ; w tej chwili tico mam ubezpieczone w hdi asekuracja .
Za samo OC płacę 250 zł na rok . Jeśli się zgłoszę do tej samej agentki ubezpieczeniowej ;
dziś odbieram nową dacie sandero i trzeba ją ubezpieczyć , bo samochodem nie ubezpieczonym nie wolno jechać nawet z salonu do domu - to ile ona może sobie zażyczyć za samo OC
bez żadnych dodatków
Wszytstko zależy od towarzystwa ubezpieczeniowego. Salon robił mi symulacje ubezpieczenia i dla PZU OC wynosiło coś koło 440 zł ale już w Warcie OC wynosiło coś ponad 200. W obu wypadkach maksymalne zniżki.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-27, 12:14
Proszę jeszcze o taką poradę ; czy ceny części zamiennych , koszty przeglądów gwarancyjnych i napraw w autoryzowanych ASO są wyższe w przypadku Sanderki ,Pandy czy VW UP
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-27, 18:50
wlodarek1 napisał/a:
czy ceny części zamiennych , koszty przeglądów gwarancyjnych i napraw w autoryzowanych ASO są wyższe w przypadku Sanderki ,Pandy czy VW UP
wg mojej oceny zdecydowanie najtaniej jest w Dacii. Poza tym to najmniej skomplikowane auto
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-28, 10:22
wlodarek1 napisał/a:
Proszę jeszcze o taką poradę ; czy ceny części zamiennych , koszty przeglądów gwarancyjnych i napraw w autoryzowanych ASO są wyższe w przypadku Sanderki ,Pandy czy VW UP
- ceny części są bardziej związane (w przypadków marek "dla ludu") z nowoczesnością użytych podzespołów, w przypadku skrzyń manualnych, silników benzynowych starej konstrukcji to raczej będą porównywalne (sporo zamienników). W Sandero i Pandzie masz jakieś proste i popularne 1.2 a w Lupo jak jest jakiś 3-cylindrowy wynalazek gdzie mało jest zamienników tobym nie brał.
- ile tych przeglądów gwarancyjnych będziesz musiał zrobić przy podanym przebiegu? 1 w przypadku gwarancji 2 letniej, 2 w przypadku 3-letniej, później trzeba znaleźć mechanika znajomego albo samemu robić proste czynności.
- koszty napraw pogwarancyjnych są porównywalne bo nie sądzę aby np zrobienie hamulców w tych 3 autach za robociznę w zakładzie nieautoryzowanym były różne.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-06, 07:43
Nie gniewajcię się ale po namyśle wybrałem węższą o 11 cm od Sanderki - Pandę .
Boję się trochę czy dacie montowane w Maroku , w mieście Tanger są dokładnie montowane
W tamtej okolicy ma swoich zwolenników al kaida , isis , front al nusra , mieszkają niektórzy dżihadyści
Nie gniewajcię się ale po namyśle wybrałem węższą o 11 cm od Sanderki - Pandę .
Boję się trochę czy dacie montowane w Maroku , w mieście Tanger są dokładnie montowane
W tamtej okolicy ma swoich zwolenników al kaida , isis , front al nusra , mieszkają niektórzy dżihadyści
Kolego, to już bez przesady... Dacia Lodgy montowana w Tangerze to najnowszy zakład produkcyjny pod szyldem Renaulta. Tam mają duży reżim technologiczny. Pozostałe modele są produkowane w Rumunii i gdzieś jeszcze, ale nie pamiętam.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3773 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 08:34
Sugeruję nie ciągnąć tego wątku bo mi jakoś toruńskimi piernikami pachnie ...... a na wiosnę przeszukam Lodgy czy mi jakiegoś semtexu nie podłożono w fabryce
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-06, 10:13
A tu jednak chyba wątek będziemy ciągnąć dalej ; godzinkę temu zadzwonił do mnie pracownik salonu fiata z
którym wczoraj podpisywałem umowę i powiedział że gdy wczoraj wprowadzał umowę do "systemu"
to mu wyskoczyło .... że zamówienia na najtańszą wersję pandy za 32200 - nie są już w ogóle przyjmowane .
Można zamawiać tylko droższą wersję easy za 37000 zł . Dziady jedne .
Zadzwoniłem na infolinię fiata i powiedziałem im co o tym myślę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum