Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3820 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 10:44 Sandero / Logan z TCe90- wydajność ogrzewania
Rzeczą z której jestem najmniej zadowolony po miesięcznym użytkowaniu nowego Sandero jest wydajność systemu ogrzewania a konkretniej czas dochodzenia to maksymalnej temperatury. Tym bardziej, że zima jak na razie łagodna... Tak słabo nie miałem jeszcze w żadnym samochodzie, nawet Matiz po uszkodzeniu (niezamykaniu się) termostatu grzał lepiej. Moje poprzednie samochody po 2-3km grzały już przyzwoicie, nawet w większe mrozy, ba- po odpaleniu i kilkuminutowym skrobaniu szyb wsiadałem już do lekko ciepłego wnętrza. Dzisiaj temperatura spadła do -10*C, samochód stał w garażu (około +10*C) i sensownie ciepłe powietrze z nawiewów pojawiło się dopiero po ok. 8-10km a jeszcze nie była to maksymalna możliwa temperatura. Stąd pytanie czy to normalne i jak to wygląda u Was? Bo jak wiadomo wskaźnika temperatury w nowych Daćkach brak. Co by było przy -20*C i parkowaniu pod chmurką? Zamierzam na razie podłączyć ELM327 i poobserwować jak wyglądają konkretne odczyty w *C podczas jazdy, może coś z tego wyniknie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 13:48, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-01-08, 11:12
8-10 km to naprawdę dużo. U mnie w 1.2 po starcie z garażu (ok. 10 stopni) cieplym wieje już po 2-3 km. Niestety im mniejszy silnik tym dłużej zajmuje mu nagrzanie wody w obiegu. 1.2 też słabiej grzeje niż w moim poprzednim aucie (muszę dać pokrętło na 90% i nawiew na 1 przy temp zewn bliskiej zeru zeby było ciepło; we wcześniejszym aucie starczyło odkręcić na połowę, a drugiego biegu nawiewu nigdy nie włączałem- w Daczce w mrozy to koniecznosc)
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-01-08, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3820 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 11:27
Nie napisałem, że pokrętło temperatury oczywiście mam ustawione na max a nadmuch na "1" (wiadomo- im większy nadmuch, tym powietrze chłodniejsze). Dopiero po maksymalnym nagrzaniu silnika jestem w stanie zmniejszyć nastawę temperatury o 1-2 pozycje żeby było ciepło (ale to przy ok. 0*C na zewnątrz)
Akurat pojemności silników miałem dotąd zbliżone- klasyczne trzycylindrowe 800cm z Daewoo ale tam miałem wskaźnik temperatury a tu porównuję po prostu temperaturę powietrza na wylocie z nawiewów.
Nie wiem właśnie czy szukać problemu z pomocą ASO, czy dowiem się po prostu, że TTTM. Sprawdzę jednak na początek po jakim czasie/ po ilu km, silnik zagrzeje się maksymalnie- apkę na smartfona już sprawdziłem, odczyt temperatury działa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 11:42, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-01-08, 11:51
Żona przy dojazdach do pracy ( 9 km w jedną stronę) to już nawet nie ustawia temperatury bo to nie ma sensu. Dojeżdżając na miejsce dopiero zaczyna lecieć coś ciepłego z nawiewów
Potwierdzam słabą wydajność ogrzewania tce 90. W capturze też jest z tym bardzo słabo, czasem 10-12km trzeba przejechać zanim coś zacznie dmuchać. Prędzej odparuje climą wilgoć niż ciepłem. Wcześniej w clio II 1.2 75KM ciepłem dmuchało już po 1.5 - 2 km
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3820 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 13:52
Dzięki- szczególnie za wypowiedzi użytkowników TCe90- czyli jednak jest "coś na rzeczy" i to nie tylko moje spostrzeżenia. Może jeszcze ktoś potwierdzi, ale wygląda na to, że przyjdzie przywyknąć
Kolejna rzecz, która mnie dziwi to znikoma różnica temperatury nadmuchu po przestawieniu na "obieg wewnętrzny". Daewoo reagowało natychmiast, skokowym wzrostem temperatury na wylotach a w Dacii różnica jest minimalna. Przecież siłą rzeczy łatwiej nagrzać powietrze brane z kabiny o temperaturze +10*C (i stale nagrzewające się) niż zimne -10*C brane z zewnątrz. Też dziwne...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
TTTM - współczesne małe silniki dlatego są oszczędne i wysoko sprawne, bo mają systemy m.in. dbające o jak najszybsze ich nagrzanie, niewiele więc zostaje ciepła dla pasażerów. Coś za coś...
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1914 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-08, 18:44
tylko ze klimatyzacja w naszych autach nie załączy sie jeżeli temperatura na zewnątrz jest w okolicy 6 stopni, przynajmniej tak jest w moim Loganie. Po wjechaniu do garażu podziemnego gdzie temperatura byla w granicy 15 stopni klimatyzacja od razu się odpaliła. A co do samego ogrzewania to moje 1.2 też jakoś rewelacyjnie nie grzeje. Fakt po wyjechaniu z garażu podziemnego i przejechaniu 1,5km leciu już letnie powietrze ale po przejechaniu nawet 10km nie czuję aby powietrze wydobywające sie z nawiewów było tak gorące jak np. w Thalii 1.4 8v z czy CC700. Ale powoli sie do tego przyzwyczajam
Masz silnik doładowany, który przy typowych prędkościach i obciążeniach jest sprawniejszy od wolnossącego. Więcej paliwa idzie na jazdę mniej na grzanie - ciesz się że nie musisz się ogrzewać dieslem
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Widzę,że u mnie w 1.2 ten sam problem.Po trzech kilometrach coś tam dopiero zaczyna grzać...
Chciałbym zauważyć,że ten silnik to nie jest -mówiąc delikatnie- nowoczesna,wysilona wydajna konstrukcja .Nie jest też zbyt oszczędny.
Mam dobre porównanie z 1.4 w Grande Punto : tam ogrzewanie było o wiele lepsze !(spalanie też).Poza tym dmuchawa jest słyszalna już na pierwszym biegu , czego jeszcze nie widziałem w żadnym aucie.
Z tym ogrzewaniem to mogę powiedzieć, że u mnie w fabii 1.2 też nie jest zbyt dobrze. Mam wrażenie że w poprzednim aucie CC700 miałem o wiele cieplej ale to było 8 lat temu więc i może pamięć już nieco idealizuje przeszłość...
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1914 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-08, 21:58
Dzisiaj po napisaniu wcześniejszego posta musiałem skoczyć do lidla po większe zakupy wiec wybrałem się autem chociaż miałem tylko 1,3km. Wyjechałem z garażu podziemnego gdzie temperatura waha się w okolicy 10 stopni C - na dworze było z -3 , po dojechaniu na parking Lidla włączyłem na maksa ogrzewanie i prędkość pracy wentylatora ustawiłem na 1. Powietrze z nawiewów było lekko ciepławe wiec tragedii nie ma ale gdybym garażował samochód pod chmurka z pewnością musiał bym przejechać co najmniej 5km. Dodam, że przez pierwsze 5-7km po odpaleniu silnika autko kręcę miedzy 2200 a 2500 obr/ min. Co do głośności wentylatora to na pierwszym biegu jest cisza, po włączeniu 2 robi się znacznie głośniej. No i niestety po raz kolejny widać, że Dacia to auto budżetowe, w zimę jest problem z ogrzewaniem a w lato problem z chłodzeniem ( wydajnością klimatyzacji o czym wiele osób pisalo na forum). Po prostu trzeba sie do tego przyzwyczaić albo sprzedać Dacie i kupić samochód innej marki.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-01-08, 22:01, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 22:08
damiaszek napisał/a:
Masz silnik doładowany, który przy typowych prędkościach i obciążeniach jest sprawniejszy od wolnossącego. Więcej paliwa idzie na jazdę mniej na grzanie - ciesz się że nie musisz się ogrzewać dieslem
Dokładnie.
Ludzie z jednej strony jesteście wszyscy fanami motoryzacji a z drugiej strony nie macie pojęcia co to bilans cieplny silnika spalinowego. Efektem tego są wpisy typu "minus diesla to to że słabo się nagrzewa" czy jak tu "uturbiony mały silniczek o większej sprawności od wolnossącego słabo się nagrzewa".
Albo silnik będzie mało palił a dawał stosunkowo dużą moc albo będzie grzał jak szatan a za to paliwa pójdzie znacznie więcej. To takie "zjeść ciastko i je mieć".
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3820 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 22:15
dudu$ napisał/a:
niestety po raz kolejny widać, że Dacia to auto budżetowe, w zimę jest problem z ogrzewaniem a w lato problem z chłodzeniem ( wydajnością klimatyzacji o czym wiele osób pisalo na forum).
Ale myśląc w ten sposób należałoby przyjąć, że Tico, Matiz czy CC700 to segment premium... Tak przecież nie jest a ogrzewanie działa tam wydajniej a wentylatory na 1 biegu cichutkie. Klima w Matizie również wydajna i bezobsługowa przez wiele lat. Dacia to w sumie bardzo porządny sprzęt a drażnią takie "drobiazgi" które praktycznie bezkosztowo lub niskim nakłądem można by zmodyfikować.
mojo napisał/a:
Ludzie z jednej strony jesteście wszyscy fanami motoryzacji a z drugiej strony nie macie pojęcia co to bilans cieplny silnika spalinowego. Efektem tego są wpisy typu "minus diesla to to że słabo się nagrzewa" czy jak tu "uturbiony mały silniczek o większej sprawności od wolnossącego słabo się nagrzewa".
Hmm... ja absolutnie nie uważam się za fana motoryzacji, nie mam pojęcia o bilansach cieplnych (nie wiedziałem, że muszę?) a samochodów używam od 32 lat jedynie do przemieszczania się. Wsiadam, jadę, jest mi chłodno, w poprzednich samochodach było mi ciepło, więc zadaję pytanie aby dowiedzieć się więcej- dowiedziałem się. Miałem nadzieję, że do tego służy forum...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 22:33, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum