Mój interfejs diagnostyczny OBD2 Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth 3.0, który posiadam ponad 2 lata (kupiłem go do poprzedniego samochodu) bezproblemowo połączył się z ECU za pomocą DDT4ALL z laptopa z win 10 64bit jak i z tabletu z win 8 32 bit w celu dokonania pewnych modyfikacji.
Na to wygląda, że nie musi to być koniecznie w przypadku Sandero 2 iCar3 lub iCar Pro, iCar 2 też daje radę.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2023-07-22, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2023-08-25, 12:25 Dotyczy wpisu: Próg dla lampki kontrolnej ciśnienia oleju
Cześć, temat stary ale ten wpis dotyczący modyfikacji Logana 2 mi się "nie podoba":
"Próg dla lampki kontrolnej ciśnienia oleju
Fabryczne ustawienie jest na poziomie 2000. To jest za wysoko. Warto obniżyć próg lampki kontrolnej ciśnienia oleju, np. do 100, 200 lub 500.
W okienku (6) zamieniamy fabryczne 2000 na np. 500. Po wciśnięciu (7) i (8), w okienku (6a) 2000 rpm zamieni się na 500 rpm. Na koniec zatwierdzenie zmian (9).
Źródło: [1a]"
Wydaje mi się że nie chodzi tutaj o ciśnienie oleju, tylko dodatkowe przypomnienie jeśli ktoś przeciągnie serwis to dodatkowo przez moment będzie się świeciła kontrolka oleju jako taki dodatkowy "ponaglacz" serwisowy - bat na leniwych. Więc moim zdaniem ta modyfikacja jest źle opisana.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 114 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3833 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-25, 13:43
Dariusz77 napisał/a:
Wydaje mi się że nie chodzi tutaj o ciśnienie oleju, tylko dodatkowe przypomnienie jeśli ktoś przeciągnie serwis to dodatkowo przez moment będzie się świeciła kontrolka oleju jako taki dodatkowy "ponaglacz" serwisowy - bat na leniwych. Więc moim zdaniem ta modyfikacja jest źle opisana.
Nie wiem dlaczego ta zmienna znajduje się akurat w tej tabeli, ale w ddt4all jest mnóstwo takich ciekawostek. W każdym razie te 2000 rpm oznacza próg obrotów silnika, przy którym kontrolka zaczyna "brać pod uwagę" sygnał z czujnika ciśnienia oleju. W każdym razie wpisując tam 0 rpm uzyskujemy stan taki, jak kiedyś było tradycyjnie w samochodach- kontrolka ciśnienia oleju świeci się przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku, gaśnie dopiero po uruchomieniu. Zaświeci się również, gdy silnik nam sam zgaśnie, np. przy ruszaniu. Prawdopodobnie także przy zadziałaniu systemu S&S, ale tego akurat nie sprawdzałem.
A dodatkowym ponaglaczem serwisowym jest u nas pomarańczowa kontrolka "EKG", która po pewnym czasie rzeczywiście dołącza do komunikatu z kluczem serwisowym na ekranie komputerka. Nikt chyba nie zgłaszał, że świeci mu się kontrolka oleju po przekroczeniu terminu serwisu olejowego...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-25, 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Wydaje mi się że nie chodzi tutaj o ciśnienie oleju, tylko dodatkowe przypomnienie jeśli ktoś przeciągnie serwis to dodatkowo przez moment będzie się świeciła kontrolka oleju jako taki dodatkowy "ponaglacz" serwisowy - bat na leniwych. Więc moim zdaniem ta modyfikacja jest źle opisana.
Nie wiem dlaczego ta zmienna znajduje się akurat w tej tabeli, ale w ddt4all jest mnóstwo takich ciekawostek. W każdym razie te 2000 rpm oznacza próg obrotów silnika, przy którym kontrolka zaczyna "brać pod uwagę" sygnał z czujnika ciśnienia oleju. W każdym razie wpisując tam 0 rpm uzyskujemy stan taki, jak kiedyś było tradycyjnie w samochodach- kontrolka ciśnienia oleju świeci się przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku, gaśnie dopiero po uruchomieniu. Zaświeci się również, gdy silnik nam sam zgaśnie, np. przy ruszaniu. Prawdopodobnie także przy zadziałaniu systemu S&S, ale tego akurat nie sprawdzałem.
A dodatkowym ponaglaczem serwisowym jest u nas pomarańczowa kontrolka "EKG", która po pewnym czasie rzeczywiście dołącza do komunikatu z kluczem serwisowym na ekranie komputerka. Nikt chyba nie zgłaszał, że świeci mu się kontrolka oleju po przekroczeniu terminu serwisu olejowego...
Dzięki za wyjaśnienie, teraz rozumiem. faktycznie mylące jest umieszczenie tego ustawienia na tej karcie w ddt4all.
Cześć,
Ciekawość wzięła górę i ustawiłem 0. Efekt jak kolega napisał - wyświetlenie ikony "alladyna" plus dźwięk ostrzegawczy. W sumie przydatne jak ktoś chce dodatkowe piknięcie przy przekręcaniu kluczyka. Ja zmieniłem na 200, sprawdzę podczas pierwszego odpalenia po wymianie oleju, powinien na chwilkę "pokrzyczeć".
Mam jeszcze jedną uwagę dotyczącą "przypominacza" serwisowego.
Okazuje się że są dwa takie a nie jeden. W opisie modyfikacji jest napisane że można sobie zmienić interwał serwisowy na jednym albo drugim ekranie. Pobawiłem się tym i okazało się to są dwa oddzielne przypominacze. Olejowy to kluczyk z samochodem, oraz taki ogólny serwisowy (sam kluczyk). Oba są od siebie niezależne i można je ustawić jak się komuś podoba.
Np. Olejowy co 10 000 a pierwsze przypomnienie powiedzmy 2000Km. A ten drugi serwisowy np 30 000 i przypomnienie 500 Km wcześniej np. będzie nam dotyczył wymiany świec albo co kto uważa że mu będzie przydatne.
Ustawię żonie co 1000Km i powiem że auto "wie że jest nieumyte" i każe jechać na myjnie ;)
leszek234Mam co prawda sandero 2, ale myślę że inspekcję kasuje się identycznie. U mnie iCar 2 spisał się doskonale - kasowanie inspekcji serwisowej banalnie proste.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-03, 18:54
Panowie , do kasowania servisu olejowego:
Kostka OBD2 ta pomaranczowa- najlepsza
2. Reset servis z google play.
Dodatkowo bez problemu mozna zmienic sobie dzieki tej aplikacji interwal z 20-30 tys na 10 tys. i 365 dni.Zajmuje to moze 1 minute i to przy pierwszym uzyciu.Fajnie, bo jak sie wejdzie po jakims czasie , apka pokazuje ile zostalo km i dni do wymiany.Potem, standardowo ikonka klucza a potem zolta ikonka na desce.
Jak ktos ze Szczecina lub okolic i chce to zrobic dajcie znac, ustawimy sie i zrobie to.Dodatkowo odlblokuje Ci kompa w Sandero 2 z fabrycznym LPG.Tez cos okolo 1 min.
Mialem fabrycznie zablokowane temp.plynu,chwilowe spalanie na benzynie itp do tego moge wlaczyc dodatkowo stale oswietlenie zegarow mimo jazdy na dziennych.Oczywiscie wszystko za free.
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2023-11-03, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Cześć,
Ciekawość wzięła górę i ustawiłem 0. Efekt jak kolega napisał - wyświetlenie ikony "alladyna" plus dźwięk ostrzegawczy. W sumie przydatne jak ktoś chce dodatkowe piknięcie przy przekręcaniu kluczyka. Ja zmieniłem na 200, sprawdzę podczas pierwszego odpalenia po wymianie oleju, powinien na chwilkę "pokrzyczeć".
Mam jeszcze jedną uwagę dotyczącą "przypominacza" serwisowego.
Okazuje się że są dwa takie a nie jeden. W opisie modyfikacji jest napisane że można sobie zmienić interwał serwisowy na jednym albo drugim ekranie. Pobawiłem się tym i okazało się to są dwa oddzielne przypominacze. Olejowy to kluczyk z samochodem, oraz taki ogólny serwisowy (sam kluczyk). Oba są od siebie niezależne i można je ustawić jak się komuś podoba.
Np. Olejowy co 10 000 a pierwsze przypomnienie powiedzmy 2000Km. A ten drugi serwisowy np 30 000 i przypomnienie 500 Km wcześniej np. będzie nam dotyczył wymiany świec albo co kto uważa że mu będzie przydatne.
Ustawię żonie co 1000Km i powiem że auto "wie że jest nieumyte" i każe jechać na myjnie ;)
Fajne :)
Cześć,
Walczę ze swoim licznikiem...chcę ustawić przypominacz o wymianie oleju na 12 tyś (teraz mam 20tyś). Zerowanie przypominacza działa u mnie z poziomu manetki - więc tutaj nie ma problemu. Cluster jest znajdowany przez DDT i pyren ale dane nie są odczytywane (w jednym przypadku "NO DATA" w drugim "0". Po próbie zmiany licznik się resetuje (po podaniu komendy) natomiast stan pozostaje wciąż ten sam czyli 20 000. Macie jakiś pomysł co źle robię? Może z bazą danych jest coś nie tak chociaż...znalazłem w niej właściwy cluster. Załączam screeny. Wyświetlanie lub jego brak "no data" zależy od tego, którą wersję DDT użyję (albo wybiorę z palca cluster). Przy znalezionym po CAN jest NO DATA.
Zrzut ekranu (31).png
Plik ściągnięto 130 raz(y) 164,02 KB
Zrzut ekranu (30).png
Plik ściągnięto 64 raz(y) 173,16 KB
Zrzut ekranu (29).png
Plik ściągnięto 81 raz(y) 174,81 KB
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-12-26, 14:46, w całości zmieniany 1 raz
Możecie polecić jakiś sprawdzony i działający interfejs (Bluetooth/WiFi) OBD II do Dacii działający z telefonem na Androidzie - muszę odczytać, która sonda lambda fiksuje ;).
Próbowałem ddt4all po kablu usb z połączeniu z laptopem ale nie wiem gdzie szukać informacji o sondach.
Witam, chciałem zmienić interwał zmiany oleju na co 15000 km ( krótkie odcinki w mieście )
na rok ( 360 dni ) proszę o informacje w którym okienku mam zapisać zmiany (klikać ).
Ostatnio olej wymieniałem przy 15658 wg. wskazań licznika na koniec kwietnia.
Chciałbym aby kluczyk serwisowy przypominał mi ok. 1000 km wcześniej, to dla drugiego
użytkownika. Nadmieniam że mnie wystarczy nalepka serwisowa przyklejona w komorze silnika i możność skasowania inspekcji przyciskiem manetki ale . . ........ .
Oraz co oznacza zmiana w poz. 4.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum