No i mamy taki mały rekord. Bez ECO. Jazda w trybie B, z delikatnym traktowaniem gazu i jak największym wykorzystaniu rekuperacji przy hamowaniu prawie do zera. Niestety nie mogę tego porównać do wyniku przy przeliczeniu z dystrybutora, ale w międzyczasie był wymieniany licznik.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-02-22, 11:03
Widać że samochód/napęd ma potencjał :) wyniki zaczynają powoli uzasadniać wyższą kwotę na zakup hybrydy (z przymrużeniem oka to piszę oczywiście, bo choćby automat może być dla wielu wystarczającym uzasadnieniem). Warto wziąć pod uwagę że to "zimny okres: kiedy zapewne w hybrydzie spalanie bardziej rośnie przy zimnym starcie niż w okresach "ciepłych" :)
przejechane: 734,5 km
zatankowane: 39,67 litra
w tym na prądzie: 425,7 km
średnia prędkość: 33,1 km/h
eko punktacja: 77/100
Fajny wynik! 4,9 z komputera to bardzo przyzwoite spalanie, zwłaszcza przy takim dystansie i sporym udziale jazdy na prądzie. A co do wierszyka pełna zgoda, dbaj o auto i będzie ci służyć Pozdro
Przejechane: 836,8 km
W tym elektrycznie: 501,9 km
Zatankowane: 40,99 litra E10 (95)
Pozostały zasięg: 200 km
Spalanie przeliczone: 4,9 l/100km
Spalanie z komputera: 4,7 l/100km
Średnia prędkość: 36,5 km/h
Punktacja: 74/100
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Przejechane: 753,9 km
W tym elektrycznie: 426,5 km
Zatankowane: 39,35 litra E10 (95)
Spalanie przeliczone: 5,2 l/100km
Spalanie z komputera: 4,9 l/100km
Średnia prędkość: 40,6 km/h
Punktacja: 62/100
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Spalanie przeliczone: 5,2 l/100km
Spalanie z komputera: 4,9 l/100km
Wielkie dzięki za Twoje raporty i info o samochodzie.
Jakby to było na gazie to dopiero byłoby super.
A tak to ( o ile mnie moje obliczenia nie mylą ) to koszt przejechania moja starą lodgy 1.6 z gazem kosztuje tyle samo za 100km,. pali w okolicach 10-11l gazu. :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-17, 17:40
grapess napisał/a:
tomkasz napisał/a:
Spalanie przeliczone: 5,2 l/100km
Spalanie z komputera: 4,9 l/100km
Wielkie dzięki za Twoje raporty i info o samochodzie.
Jakby to było na gazie to dopiero byłoby super.
A tak to ( o ile mnie moje obliczenia nie mylą ) to koszt przejechania moja starą lodgy 1.6 z gazem kosztuje tyle samo za 100km,. pali w okolicach 10-11l gazu. :)
Bo właśnie... Problemem jest cena i spalanie. Twoja lodgy 1.6 spala10-11 -czyli porównywanie kosztowo a mój duster (obstawiam że jogger nie paliłby więcej ) spala w 95% przypadków 6-7/100lpg. Czyli oczekiwałbym że hybryda musi spalić 3.5/100 benzyny żeby była porównywalna w kosztach eksploatacji. Nadal wierzę że to możliwe, ale nie mam kiedy pożyczyć takowej na 1-2 dni żeby to sprawdzić.
Tryb B w Bigsterze oprócz ładowania akumulatora, ma jedną przydatną "rzecz": Prawie eliminuje używanie hamulca, więc tarcze rdzewieją
Poczytałem instrukcje i wyczytałem, że używanie hamulca daje dodatkowy zastrzyk prądu do akumulatora. I rzeczywiście, doznałem szoku, jak na wyświetlaczu ładowanie skoczyło 2 razy. Jogger też tak ma?
Tryb B w Bigsterze oprócz ładowania akumulatora, ma jedną przydatną "rzecz": Prawie eliminuje używanie hamulca, więc tarcze rdzewieją
Poczytałem instrukcje i wyczytałem, że używanie hamulca daje dodatkowy zastrzyk prądu do akumulatora. I rzeczywiście, doznałem szoku, jak na wyświetlaczu ładowanie skoczyło 2 razy. Jogger też tak ma?
Dokładnie też tak ma 1.6. W początkowej fazie hamowania jak się naciśnie hamulec to prąd ładowania aku jest maksymalny. Tarcze/klocki, bębny/szczęki się mało zużywają, ale czasem trzeba dohamowywać. Więc u mnie nie rdzewieją. Ale rzeczywiście jazda w B i przewidywanie drogi i częste używanie tego większego zwalniania rekuperacyjnego prowadzi do wymiernych oszczędności. Ogólnie idea hybrydy z niezawodnym silnikiem o nie wysilonej, prostej konstrukcji jest genialna. Cały czas się zastanawiam jak włączenia/wyłączenia znosi takie 1.2 T...
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 352 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: Dzisiaj 6:19
Jeżeli z tyłu masz bębny, to nie masz problemu, jeżeli tarcze, to obserwuj, jak to wygląda.
Przez mój styl jazdy tarcze z tyłu wymieniałem częściej niż z przodu — właśnie z powodu korozji, której nie da się później usunąć. Nie da się tego już np. dohamować.
Problem rozwiązał się, jak 50% trasy zacząłem robić po mieście — tarcze z tyłu są na bieżąco dohamowywane i nie ma problemu.
W pozostałych moich samochodach, które nie robią tras po mieście, problem nadal występuje.
Przerabiam ten temat od dobrych 15 lat.
Ostatnio zmieniony przez Killer King Dzisiaj 6:20, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum