Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy 2013 szarpanie i skokowa praca sprzęgła
Autor Wiadomość
Nigon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Lip 2025
Posty: 4
Skąd: Tychy
  Wysłany: 2025-10-29, 14:39   Dacia Lodgy 2013 szarpanie i skokowa praca sprzęgła

Witam szanownych Kolegów i Koleżanki,

Od lipca jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Dacia Lodgy 1.6 8V + LPG z 2013 roku, 167 tys. km.
Samochód kupiłem od pierwszego właściciela z myślą o budowie mini kampera (tak też zrobiłem, jednak tak mi się spodobał, że został jako daily).

We wrześniu dałem samochód do mechanika na wymianę sprzęgła (mocno szarpało podczas ruszania, dodatkowo było czuć intensywny zapach spalonych okładzin sprzęgła podczas ruszania).

Panowie wymienili mi komplet sprzęgła z łożyskiem oporowym (Luk lub Sachs - nie pamiętam który zestaw wybrali).

Niestety szarpanie podczas ruszania pozostało + skokowa praca pedału sprzęgła.
Zgłosiłem się do nich z reklamacją, po czym nasmarowali łapę sprzęgła, jednak to nie rozwiązało problemu.
Przy ponownej reklamacji zmienili linkę sprzęgła (Sachs), ale nadal szarpanie i skokowa praca pedału są odczuwalne.

Stwierdzili, że to samoregulator w pedale sprzęgła (wymieniłem go, ale nadal bez zmian).
Po ściągnięciu linki sprzęgła z łapy sprzęgła pedał chodzi delikatnie i bez żadnych dodatkowych oporów.

Zauważyłem, że najbardziej szarpie podczas jazdy w korku oraz w mieście gdy trzeba często ruszać i silnik jest nagrzany. Na zimnym silniku pedał sprzęgła chodzi o niebo lepiej.
Łapa sprzęgła na luzie przy odpalonym silniku się trzęsie, czasami słychać wtedy szumy/stuki z okolic sprzęgła, które ustępują po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Od wielu lat jeżdżę samochodami z manualną skrzynią biegów i nigdy nie miałem podobnego problemu więc brak umiejętności zmiany biegów można wykluczyć ;-)

Poradźcie proszę co może być przyczyną. Jak tak dalej pójdzie to wymienię pół samochodu :cry:
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 402
Skąd: Tychy
Wysłany: 2025-10-29, 16:29   

Nigon, cześć sąsiad.
Obym się nie mylił, ale istnieje opcja zamontowania tarczy sprzęgła niewłaściwą stroną do koła zamachowego.
Jeśli poprzednia tarcza sprzęgła też szarpała, to prawdopodobnie krzywe jest koło zamachowe, innej opcji nie ma.
Ostatnio zmieniony przez MartinezTychy 2025-10-29, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-30, 07:58   

Przy tym podobnym przebiegu mój też trochę poszarpuje na zimno. Ale na pewno nie jest aż tak źle jak opisujesz.
 
Nigon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Lip 2025
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 2025-10-30, 22:32   

DrOzda napisał/a:
Przy tym podobnym przebiegu mój też trochę poszarpuje na zimno. Ale na pewno nie jest aż tak źle jak opisujesz.


Dzisiaj zrobiłem próbę gdy samochód był zimny (przy zgaszonym i odpalonym silniku sprzęgło chodziło poprawnie, nic nie szarpało ani pedał nie pracował skokowo).

Po nagrzaniu silnika i krótkiej trasie zauważyłem, że sprzęgło znowu gorzej chodzi. Co ciekawe nawet po zgaszeniu silnika (gdy ten był ciepły) była wyczuwalna skokowa praca sprzęgła i dziwne odgłosy - pozwoliłem sobie to nagrać, link poniżej.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LNUBId2ulag[/youtube]
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-31, 08:28   

Ewidentnie coś jest nie tak, reklamuj. Możliwe że koło zamachowe było przypalone , zwichrowało się i wymaga przetoczenia. Części są tanie jak barszcz, no ale trochę roboty jest, przy okazji jak je zdejmą to obowiązkowo trzeba wymienić uszczelniacz wału.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 402
Skąd: Tychy
Wysłany: 2025-10-31, 10:40   

Nigon, nowe części nie zawsze są sprane, szczególnie w dzisiejszych czasach, robione z plasteliny i chemoutwqardzalnej tektury z domieszką gó......a.
Nie pozostaje nic innego jak reklamacja, dużo zależy od warsztatu w którym wykonana była usługa, jak do reklamacji podejdą.
Powodzenia sąsiad.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 542
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2025-11-01, 16:04   

Też od początku bujam się z szarpaniem , ale na zimnym silniku. Parę chwil. Co ciekawe jeśli od początku puszczę sprzegło i pozwolę mu jechać to spokojnie ruszy. W trybie eco też ruszy spokojnie. Niby duża dawka paliwa , czy co nie wiem. W trakcie gwarancji temat reklamowałem. Renault zaproponował mi wymianę tarczy z uprzedzeniem , ze problem chyba powróci. Oczywiscie na mój koszt. Nie zgodziłem się i jezdzę tak do dziś. Pisze o tym , bo czytam o tym wątku . Jeśli ja bym dziś coś zrobił , to poszedł w wymianę całkowicie elementów sprzęgła. Wszechobecna plastelina z jakiej robią częsci , daje takie efekty. Tyle ,ze my za nia placimy. Koszt wtedy robocizny 2018 r. to było 1200 zł. Ciekawe ile dzis sobie życzą panowie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne