Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulec
Autor Wiadomość
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
  Wysłany: 2009-03-12, 20:28   Hamulec

Mam pytanko do drogich użytkowników. Może się czepiam ale...
Czy u was jak np stoicie i wciśniecie pedał hamulca do oporu słychać z tyłu auta trzeszczenie ? Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem.

No i zauważyłem że mi popiskuje też pedał hamulca coś czuje że WD 40 będzie potrzebne :-P

Wiem że doszukuje się mercedesa w aucie ekonomicznym no ale pytam z ciekawości :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-15, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-12, 20:37   

Trzeszczenia nie słyszę. Owszem czasem klocki popiskują i wyraźnie słychać pompkę :-P
_________________
GeRRaD
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-12, 20:42   

to ja już ogłuchłem w takim razie bo pompki nie słyszę tylko trzeszczenie ;-)
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-12, 21:39   

gigi303 napisał/a:
słychać z tyłu auta trzeszczenie

Czy takie charakterystyczne dla "niedociągniętego" hamulca ręcznego przy staniu pod górkę? Pytam, bo u mnie (jeszcze) takich efektów nie ma.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-13, 06:32   

tak właśnie takie :mrgreen: no ale rozumiem jak by to właśnie było przy zaciągnięciu ręcznego a tu wciskam pedał i słychać właśnie coś takiego.
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-13, 08:11   

Kiedy to słyszysz. Jak naciskasz hamulec, czy jak go gwałtownie puszczasz.

Ja stawiam na dwie rzeczy:
1. Odklejajace się szczęki w bębnach tylnych kół - plaga CLIO II (a logan chyba dziedziczy jego "sprawdzone podzespoły",
2. Masz lekko zabrudzony któryś z cylinderków w tylnym kole.

Jeżeli odgłos słyszysz przy puszczaniu hamulca to tylko dolegliwość akustyczna.
Spróbój gwałtowniej przychamować i sprawdż czy samochód ma tendencję do ściągania lub wibracji.
Jeżeli nie - to chyba nic bardzo groźnego.
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-13, 09:16   

Mam to samo. Trzeba zrobić konserwację hamulców tylnych - oczyścić bębny, przesmarować prowadnice szczęk. Odklejenie okładzin szczęk powoduje piszczenie przy obracaniu koła a nawet zablokowanie obrotu.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-13, 09:29   

gigi303 napisał/a:
to ja już ogłuchłem w takim razie bo pompki nie słyszę tylko trzeszczenie

U mnie pompkę też słychać, szczególnie gdy stoję na światłach z nogą na hamulcu krótko po rozpoczęciu jazdy.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-13, 12:05   Re: HAMULEC

gigi303 napisał/a:
Mam pytanko do drogich użytkowników. Może się czepiam ale...
Czy u was jak np stoicie i wciśniecie pedał hamulca do oporu słychać z tyłu auta trzeszczenie ? Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem.

No i zauważyłem że mi popiskuje też pedał hamulca coś czuje że WD 40 będzie potrzebne :-P

Wiem że doszukuje się mercedesa w aucie ekonomicznym no ale pytam z ciekawości :mrgreen:


Jak ci popiskuje, pedał hamulca to wal do serwisu, masz do wymiany serwo hamulca. W moim wymieniali, bo pojechałem z ty samym, myślałem że też czymś psikną i oddelegują z kwitkiem, a oni poprostu wymienili serwo hamulca. Jedź co ci zależy, mnie to denerwowało, szczególnie jak z kimś jechałem. Ktoś sobie mógł pomyśleć co to za złom, że mu pedały zgrzypią. tylko jak ci wymienią sprawdź nacisk pedału hamulca, żeby światła zapalały się przy lekkim dotknięciu pedału, bo ja miałem źle wyregulowany po wymianie i dopiero przy mocniejszym naciśnieciu się zapalały lampy.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-13, 21:11   

skrzypienie mam jak naciskam pedał do końca na postoju. Co ciekawe nie pojawia się ono zawsze ale ostatnio coraz częściej. Co do popiskiwania pedału to mnie wystraszyliście myślałem że wd -40 wystarczy.

Niedługo przegląd na 15 tys więc muszę chyba zrobić listę co mam zgłosić bo wcześniej pewnie nie zawitam do serwisu.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-14, 17:12   

gigi303 napisał/a:
skrzypienie mam jak naciskam pedał do końca na postoju. Co ciekawe nie pojawia się ono zawsze ale ostatnio coraz częściej. Co do popiskiwania pedału to mnie wystraszyliście myślałem że wd -40 wystarczy.

Niedługo przegląd na 15 tys więc muszę chyba zrobić listę co mam zgłosić bo wcześniej pewnie nie zawitam do serwisu.


Tak jak ci napisałem, miałem te same objawy co ty. Czyli nie zawsze się to robiło, a z czasem stało się to normą i potem popiskiwało, za każdym razem nawet jak lekko nacisnąłem. Na bank masz to samo czyli do wymiany serwo, jak już pisałem.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-14, 23:28   

dzięki, jak będę miał przegląd to powiem żeby zmienili serwo a nie będę wyskakiwał z WD-40 :mrgreen: . Ale chyba można z tym jeździć? bo jeszcze mam 5 tys do przeglądu

Bardziej mnie martwi jednak to trzeszczenie tylnych hamulców na postoju, oby to nie były te odklejające się szczęki
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-03-15, 14:36   

Tym się akurat nie przejmuj. pozdr
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-08-20, 18:32   Re: Hamulec

Aby uzyskać więcej informacji, naciśnij
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-21, 21:40   

A czy ktoś wie jaki momentem dokręcać nakrętkę na piaście?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-21, 23:30   

Sedan i hatchback: 175Nm.

Kombi, furgonetka i pikap: 280Nm.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 07:48   

Dzięki.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-08-22, 13:09   180 mm -203 mm-228mm ??

MCV 1.6 MPI TLROUM (Rumunia )


228mm

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 13:27   

A jaki jest [są] nr katalogowy bębna i szczęk hamulcowych do MCV 228mm, bo w katalogach znajduję tylko te 203 i 180 mm?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 14:04   

Bęben hamulcowy 9": 6001550813 (ASO: 663 zł brutto).

Szczęki: 6001549704 (569 zł).

Komplet szczęk: 6001549703 (998 zł).
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 16:57   

laisar napisał/a:
Komplet szczęk: 6001549703 (998 zł).


Czy to są 4 szczęki czy 4 szczęki i 2 bębny?

Czy ktoś ma dokładne wymiary [rysunek] bębna i szczęki - boję się, że będę musiał isć do sklepu z hamulcami w ręku i porównywać tak jak w przypadku hamulców przednich...

I jeszcze jedno pytanie: Czy ktoś już wymieniał bębny? Z tego, co widzę bęben jest razem z piastą, czy przy okazji wymiany bębna warto od razu wymienić łożysko, czy pierścień od ABS-u jest częścią bębna czy osobno?


...dobra to było kilka pytań...
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-08-22, 17:31   

Komplet szczęk: 6001549703 (998 zł) = 4 szczęki .... x

laisar napisał/a:
Bęben hamulcowy 9": 6001550813 (ASO: 663 zł brutto).

Szczęki: 6001549704 (569 zł).

Komplet szczęk: 6001549703 (998 zł).


?Dialogys ;-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-22, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 20:39   

@eastcowboy: (;

@Andrzej: Jako rzecze eastcowboy - jak komplet szczęk, to oczywiście bez bębnów.

Zwymiarowanych rysunków technicznych nie znalazłem, ale też nie wydają mi się zbyt potrzebne: gdyby nawet nie ufać numerom referencyjnym, to wiadomo ile średnicy ma mieć bęben (dokładnie 228,5 mm), więc w sklepie powinno się dać sprawdzić empirycznie, które szczęki do niego pasują - a w końcu zazwyczaj bywają przecież jedne i drugie naraz, choćby po jednej sztuce...

Czy bęben musi być wymieniany razem ze zwrotnicą, łożyskiem itp nie wiem, ale zasadniczo są to wszystko osobne elementy. Natomiast czy warto je wymieniać przy okazji, to już chyba zależy od ich stanu - instrukcja nakazuje wymienić tylko obowiązkowo zacisk ustalający łożyska, jeśli jest ono wymieniane.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-23, 08:31   

Dzięki, wiem, że pytanie było może głupie ale tysiak za szczęki hamulcowe trochę mnie zmylił - chyba, że są pozłacane...
...w takim razie za wymianę tylnych hamulców [bębny+szczęki] trzeba pewnie w ASO zapłacić ze trzy tysiące - więc na pewno to sobie daruję. Ale dziwi mnie, że szczęki ośmiocalowe kosztują sto paredziesiąt, a bębny około 250 złotych [oczywiście nie w ASO]

Druga sprawa jest taka, że sama średnica bębna może nie wystarczyć, i przy doborze bębnów jak i szczęk hamulcowych. Jest jeszcze szerokość bębna, sposób mocowania linki hamulcowej, regulatora luzu itp. A jeśli chodzi o ew. wyminę łożyska i pierścienia do ABS-u to po prostu zastananawiam się, czy ich cena jest aż tak wysoka żeby było warto je wyciągać ze starych bębnów i wciskać w nowe ryzykując uszkodzenie lub konieczność ponownego rozbebeszania hamulców za jakiś czas bo łożysko zaczęło huczeć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-23, 12:54   

W ASO zawsze jest drożej - chociaż prawie 5x więcej to już rzeczywiście znaczna przesada...

Znalazłem za to jeszcze jeden zestaw: nr 6001549704 - 570 zł... Nie są Boscha - może w tym rzecz? Zawiera za to, jak się wydaje, cylinderki - osobno kosztujące trochę ponad 250 zł (ale nie wiadomo: za sztukę czy komplet?).

Nie wiem natomiast, jak wygląda sprawa z bębnami - bo to, że różne części są rozrysowane osobno, nie oznacza jeszcze, że faktycznie nie występują jako komplet z np łożyskami (to, że nie przy wszystkich częściach są podawane ceny też nie jest ostatecznym dowodem, chociaż można to uznać za jakąś poszlakę).

Natomiast procedura wymiany samego łożyska jest opisana, więc należy chyba rozumieć, że jest to całkowicie normalne działanie.

A czy ich koszt jest wysoki, to już kwestia osobistej oceny - z tego co widzę, to ceny zaczynają się od poniżej 50 zł i sięgają 300, w zależności od firmy i zawartości zestawu.


Zasadniczo - zamiast się zastanawiać, należy po prostu spytać w ASO co wchodzi w skład każdego kompletu... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-23, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne