Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:28
To sobie zobacz w słoneczny dzień - będzie ci ciężko zdjąć tapicerkę, taka będzie klejąca ta mastyka i taka bardzo elastyczna.
Pod wpływem temp. robi się bardziej miękka i klejąca - taka sobie fajna masa.
Dlatego w ASO przed demontażem tapicerki, krawędzie tapicerki ogrzewają suszarką, aby mastyka zrobiła się bardziej plastyczna i można było łatwiej zdjąć tapicerkę.
Stosuje się ją nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym - stąd ją znam, ale nie mogłem jej nigdzie kupić.
Ciekawe było to że sprzedawcy w sklepach słyszeli o niej, ale mieli jakieś produkty tylko właśnie w tubkach - dopiero w ASO mogłem ją kupić - dlatego ją polecam.
Przydaje się w różnych sytuacjach.
jak rozbierałem drzwi w swojej starej 13 letnie megance to była elastyczna i klejąca więc skoro jeździmy autami by Renault to u nas powinno być tak samo
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:36
Endi85 napisał/a:
jak rozbierałem drzwi w swojej starej 13 letnie megance to była elastyczna i klejąca więc skoro jeździmy autami by Renault to u nas powinno być tak samo
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:55
siwy-34 napisał/a:
Jak mi się wydaje uwzględniłem wszystkie miejsca w których mogło skrzypieć a opisanynych w tym temacie a i tak nie mogę namierzyć jednego świerszcza w okolicy środkowego słupka bądź tylnych drzwi, wychodzi na to że muszę do tego przywyknąć, chyba że jest to już fobia i pozostał tylko psychoterapeuta (pod warunkiem że mi powie co to skrzypi).
Środkowy słupek również łatwo rozebrać - czas operacji jakieś 10 minut.
Potrzebny ci będzie :
Klucz oczkowy 17-tka.
Imbusy torxy.
mały śrubokręcik
Najpierw ścigasz plastykową zatyczkę bolca do regulacji wysokości - czyli wkładasz malutki śrubokręt (tak jak na zdjęciu poniżej) i wysuwasz tą czerwoną zaślepkę(normalnie jest czarna, ale czerwono narysowałem aby łatwiej mi się tłumaczyło). Wtedy te czarna zatyczka zejdzie z bolca.
Następnie zaczynasz od osłony górnego mocowania pasów.
Zdejmujesz osłonkę - sam się domyślisz jak już zobaczysz.
Odkręcasz śrubę kluczem oczkowym - 17-tka. (moment dokręcenia 21-24 Nm)
Teraz ze słubka ściągasz uszczelkę drzwi - tą przy słubku od góry na wysokości plastykowej osłony słubka aż do końca dolnej osłony zdejmujesz uszczelkę - po prostu ją ciągniesz.
Teraz zdejmujesz górną jasną osłonę, zaczynasz zdejmować od samej góry- zdecydowanie pociągnięcie do siebie, góra wyjdzie z zaczepów a dół kątowo wyciągasz od dolnej czarnej osłony słupka.
Teraz odkręcasz trzy śruby dolnej czarnej osłony słupka. Jedna na samej górze i dwie na samym dole.
Ściągasz dolną osłonę, ruchem do góry i do siebie - schodzi bardzo lekko.
A słupek też już rozebrałem, zdemontowałem pasy i zrobiłem jazdę próbną no coś dalej stukało w okolicy słupek-drzwi, byż może to plastik uderza o blachę drzwi
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 21:19
To pozostaje, zdemontować wsio i niech jakiś kierowca jedzie a ty na fotelu pasażera nasłuchuj.
Ciekawe jest to również doświadczenie, bo się nieraz okazuje że stukacz nagle stuka od strony kierowcy :)
No tak to może być to. Tylko jak miałem zdjęte plastiki to zamek specjalnie nie jest widoczny, może jakieś szczegóły byś podał co dokładnie należy przesmarować
Chyba sobie żartujesz.
Jest to oryginalna mastyka, taka sama jaką masz w swoich drzwiach - taka sama jaką używają w fabrykach.
Więc nie pisz głupot loganik.
Niestety, moje auto ma 4,5 roku i w kwietniu br przy lewych tylnych drzwiach do środka zaczęła cieknąć woda. W ASO, po sprawdzeniu uszczelki rozebrali tapicerkę, okazało sie że masa uszczelniająca jest wyschnięta i popękana, kawałki same wypadały z rowka. No, ale może tylko mnie się to przytrafiło.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-03, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Podczas montowania tapicerki, nie zwracałem zbytnio uwagi z osobą z ASO na to
aby mastyka była idealnie, dobrze położona - szczelnie itd. Jak się odkleiło to i tak tapicerkę przykleiliśmy na mastykę jaka była poprzednio. Na pewno jakieś szpary w niej są, a jednak nic
mi do auta woda nie cieknie. Zobacz, że u mnie na samym dole drzwi tej mastyki w ogóle nie ma.
A były różne wielkie ulewy, myjnie bezdotykowe itp. - i w aucie sucho i jakoś nic nie cieknie.
Przyglądając się tym zdjęciom, woda powinna spływać po zewnętrznej stronie drzwi, a nie po stronie której jest tapicerka. Po stronie tapicerki wody być praktycznie nie powinno.
A jeśli się woda dostaje, to odpływy wody w spodach drzwi musiały być zatkane - co powodowało że woda się zbierała w drzwiach, aż wreszcie zaczęła wpływać do środka auta.
Może byłeś na akcji dodatkowej konserwacji - być może przy wprowadzaniu wosku do drzwi, nieudolni pracownicy ASO zatkali woskiem odpływy wody i to było przyczyną.
Nie chcieli się przyznać i opowiedzieli ci bajeczkę o mastyce itp. - to tylko moja wersja, może już w fabryce zatkali ci odpływy wody w spodzie drzwi, a może faktycznie jakoś ta woda dostawała ci się pomiędzy tapicerkę drzwi a blachę - co nie zmienia faktu, że mastyka po kilkunastu latach
jest nadal elastyczna, klejąca - o czym mi dzisiaj opowiadała osoba, która montuje alarmy, centralne zamki itp. Stwierdziła, że w kilkunastoletnich autach nadal się musi trudzić z odklejeniem tej mastyki, która po tylu latach nadal porządnie trzyma tapicerkę i przy zdejmowaniu tapicerki ciągnie się jak guma do żucia.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-19, 10:01
siwy-34 napisał/a:
No tak to może być to. Tylko jak miałem zdjęte plastiki to zamek specjalnie nie jest widoczny, może jakieś szczegóły byś podał co dokładnie należy przesmarować
Mi chodzi o klamre zamka, nie wiem jak sie to fachowo nazywa, ale chodzi mi o ta czesc, ktora "zachacza sie" o ten bolec, ktory jest przy slubku B. Nakladz tam smaru i sprawdz czy cos pomoglo. Podejrzewam, ze u siebie slysze tego samego swierszcza, a zabieg, o ktorym pisze na jakis czas pomaga.
Znalazłem stukacz, skorzystałem z rady KaS602 ale dla pewności przejechałem się z otwartymi drzwiami, no i nie było wątpliwości - to zamki. Smar załatwił sprawę - tylko na jak długo?
Panowie a zobaczcie czy jak zamkniecie drzwi i poruszacie nimi za klamke od zewnątrz to zgrzypi. Bo ja znalazłem świerszcza a okazała się nim uszcelka tylko nie gumowa a ta aksamitna która dolega od góry do drzwi. Natłuściłem ją (preparat do natłuszczania uszczelek gumowych) i pomogło ale ASO oczywiście nie mogło zlokalizować świerszcza.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-09, 19:20
Endi85 napisał/a:
jackthenight, potwierdzam w megance też się tego pozbyłem w sumie z głupoty bo nie wiedziałem do czego jest i nigdy mi nic nie leciało
A jednak może lecieć woda, o czym się niedawno sam przekonałem.
Auto stało przechylone tak, że lewa strona auta była niżej niż prawa i była sobie ulewa.
Otwieram prawe przednie drzwi a tu uszczelka od strony wewnętrznej drzwi mokra.
Wycieram do sucha.
Biorę szlaufa i leję chwilę na szybę przednią prawą pasażera. Otwieram drzwi i znów
mokro na uszczelce od wewnętrznej strony auta. Przyglądam się drzwiom od dołu i faktycznie spod tapicerki drzwi widać krople wody.
Zdjąłem tapicerkę - braki mastyki - więc ją uzupełniam.
Zakładam ponownie tapicerkę na drzwi.
Robię test ze szlaufem - leje obficie wodą po szybie.
Otwieram drzwi - wreszcie sucho.
Wnioski takie, że może tędy lecieć woda ale tylko wtedy kiedy auto jest pochylone. Jak stoi prosto w poziomie - to nawet przy braku mastyki woda nie poleci pomiędzy tapicerką a drzwiami.
Tutaj koledze loganik zwracam honor, gdyż faktycznie może lecieć woda przy niedokładnym uszczelnieniu mastyką tapicerki z drzwiami.
A słupek też już rozebrałem, zdemontowałem pasy i zrobiłem jazdę próbną no coś dalej stukało w okolicy słupek-drzwi, byż może to plastik uderza o blachę drzwi
Myślę że w mojej Daci były podobne odgłosy. Przez jakiś czas coś stukało w okolicy górnej części drzwi od kierowcy. Stukało tak że nie byłem pewien czy chodzi o drzwi czy słupek. Na początek psiknąłem smarem w sprayu w mechanizm blokowania drzwi (od góry przycisku blokowani drzwi) i to pomogło. Użyłem "białego smaru" firmy BOLL (koszt 15 zł), smar wtrysnąłem za pomocą plastikowej rurki, która jest w zestawie.
Od tego czasu nic nie stuka w drzwiach.
Witam. Mam następujący problem: podczas "odpuszczania" pedału sprzęgła słychać irytujące skrzypienie/trzeszczenie. Dźwięk pojawił się przy przebiegu około 800 km, obecnie jest 1600 i nadal występuje, nie za każdym razem ale raz na kilka naciśnięć. Dodam że pod nogą też czuć jakby pedał sprzęgła o coś się ocierał. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Męczyć o to ASO czy po prostu uznać że ten typ tak ma?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum