Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-18, 20:18   

jackthenight, a skad Ty wiesz, ze w Loganach, czy Sandero ona po kilku latach bedzie plastyczna i klejaca ? :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:19   

KaS602 napisał/a:
jackthenight, a skad Ty wiesz, ze w Loganach, czy Sandero ona po kilku latach bedzie plastyczna i klejaca ? :)


A twoja w drzwiach się zrobiła twarda jak kamień ?
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-18, 20:21   

jackthenight napisał/a:
A twoja w drzwiach się zrobiła twarda jak kamień

Nawet nie wiem czy ona tam jest, bo tam (jeszcze) nie zagladalem.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:28   

To sobie zobacz w słoneczny dzień - będzie ci ciężko zdjąć tapicerkę, taka będzie klejąca ta mastyka i taka bardzo elastyczna.
Pod wpływem temp. robi się bardziej miękka i klejąca - taka sobie fajna masa.
Dlatego w ASO przed demontażem tapicerki, krawędzie tapicerki ogrzewają suszarką, aby mastyka zrobiła się bardziej plastyczna i można było łatwiej zdjąć tapicerkę.

Stosuje się ją nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym - stąd ją znam, ale nie mogłem jej nigdzie kupić.
Ciekawe było to że sprzedawcy w sklepach słyszeli o niej, ale mieli jakieś produkty tylko właśnie w tubkach - dopiero w ASO mogłem ją kupić - dlatego ją polecam.
Przydaje się w różnych sytuacjach.
_________________

 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-18, 20:31   

jak rozbierałem drzwi w swojej starej 13 letnie megance to była elastyczna i klejąca więc skoro jeździmy autami by Renault to u nas powinno być tak samo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:36   

Endi85 napisał/a:
jak rozbierałem drzwi w swojej starej 13 letnie megance to była elastyczna i klejąca więc skoro jeździmy autami by Renault to u nas powinno być tak samo


Jest tak samo, bo to mastyka by Renault :mrgreen:
_________________

 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-18, 20:37   

no to git wszystko jasne :-D
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 20:55   

siwy-34 napisał/a:
Jak mi się wydaje uwzględniłem wszystkie miejsca w których mogło skrzypieć a opisanynych w tym temacie a i tak nie mogę namierzyć jednego świerszcza w okolicy środkowego słupka bądź tylnych drzwi, wychodzi na to że muszę do tego przywyknąć, chyba że jest to już fobia i pozostał tylko psychoterapeuta (pod warunkiem że mi powie co to skrzypi).


Środkowy słupek również łatwo rozebrać - czas operacji jakieś 10 minut.
Potrzebny ci będzie :

Klucz oczkowy 17-tka.
Imbusy torxy.
mały śrubokręcik

Najpierw ścigasz plastykową zatyczkę bolca do regulacji wysokości - czyli wkładasz malutki śrubokręt (tak jak na zdjęciu poniżej) i wysuwasz tą czerwoną zaślepkę(normalnie jest czarna, ale czerwono narysowałem aby łatwiej mi się tłumaczyło). Wtedy te czarna zatyczka zejdzie z bolca.


Następnie zaczynasz od osłony górnego mocowania pasów.
Zdejmujesz osłonkę - sam się domyślisz jak już zobaczysz.
Odkręcasz śrubę kluczem oczkowym - 17-tka. (moment dokręcenia 21-24 Nm)
Teraz ze słubka ściągasz uszczelkę drzwi - tą przy słubku od góry na wysokości plastykowej osłony słubka aż do końca dolnej osłony zdejmujesz uszczelkę - po prostu ją ciągniesz.

Teraz zdejmujesz górną jasną osłonę, zaczynasz zdejmować od samej góry- zdecydowanie pociągnięcie do siebie, góra wyjdzie z zaczepów a dół kątowo wyciągasz od dolnej czarnej osłony słupka.
Teraz odkręcasz trzy śruby dolnej czarnej osłony słupka. Jedna na samej górze i dwie na samym dole.
Ściągasz dolną osłonę, ruchem do góry i do siebie - schodzi bardzo lekko.

I to wsio :)

zatyczka.jpg
Plik ściągnięto 12796 raz(y) 5,47 KB

_________________

 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-18, 21:11   

A słupek też już rozebrałem, zdemontowałem pasy i zrobiłem jazdę próbną no coś dalej stukało w okolicy słupek-drzwi, byż może to plastik uderza o blachę drzwi
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 21:19   

To pozostaje, zdemontować wsio i niech jakiś kierowca jedzie a ty na fotelu pasażera nasłuchuj.
Ciekawe jest to również doświadczenie, bo się nieraz okazuje że stukacz nagle stuka od strony kierowcy :)
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-18, 22:10   

siwy-34, a zamek w drzwiach sprawdzales? Wystarczy troche smaru.
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-19, 04:45   

No tak to może być to. Tylko jak miałem zdjęte plastiki to zamek specjalnie nie jest widoczny, może jakieś szczegóły byś podał co dokładnie należy przesmarować
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-05-19, 09:03   

jackthenight napisał/a:
Chyba sobie żartujesz.
Jest to oryginalna mastyka, taka sama jaką masz w swoich drzwiach - taka sama jaką używają w fabrykach.
Więc nie pisz głupot loganik.
Niestety, moje auto ma 4,5 roku i w kwietniu br przy lewych tylnych drzwiach do środka zaczęła cieknąć woda. W ASO, po sprawdzeniu uszczelki rozebrali tapicerkę, okazało sie że masa uszczelniająca jest wyschnięta i popękana, kawałki same wypadały z rowka. No, ale może tylko mnie się to przytrafiło.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-03, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-19, 09:17   

A widziałeś to, czy tylko w ASO ci taką bajeczkę puścili ?

W każdym bądź razie, oryginalna mastyka po kilkunastu latach jest nadal plastyczna i klejąca.

Skoro u ciebie była spękana to chyba znasz odpowiedz.

A ponadto jak przyjrzysz się tym zdjęciom :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=27569#27569

Podczas montowania tapicerki, nie zwracałem zbytnio uwagi z osobą z ASO na to
aby mastyka była idealnie, dobrze położona - szczelnie itd. Jak się odkleiło to i tak tapicerkę przykleiliśmy na mastykę jaka była poprzednio. Na pewno jakieś szpary w niej są, a jednak nic
mi do auta woda nie cieknie. Zobacz, że u mnie na samym dole drzwi tej mastyki w ogóle nie ma.
A były różne wielkie ulewy, myjnie bezdotykowe itp. - i w aucie sucho i jakoś nic nie cieknie.

Przyglądając się tym zdjęciom, woda powinna spływać po zewnętrznej stronie drzwi, a nie po stronie której jest tapicerka. Po stronie tapicerki wody być praktycznie nie powinno.

A jeśli się woda dostaje, to odpływy wody w spodach drzwi musiały być zatkane - co powodowało że woda się zbierała w drzwiach, aż wreszcie zaczęła wpływać do środka auta.

Może byłeś na akcji dodatkowej konserwacji - być może przy wprowadzaniu wosku do drzwi, nieudolni pracownicy ASO zatkali woskiem odpływy wody i to było przyczyną.
Nie chcieli się przyznać i opowiedzieli ci bajeczkę o mastyce itp. - to tylko moja wersja, może już w fabryce zatkali ci odpływy wody w spodzie drzwi, a może faktycznie jakoś ta woda dostawała ci się pomiędzy tapicerkę drzwi a blachę - co nie zmienia faktu, że mastyka po kilkunastu latach
jest nadal elastyczna, klejąca - o czym mi dzisiaj opowiadała osoba, która montuje alarmy, centralne zamki itp. Stwierdziła, że w kilkunastoletnich autach nadal się musi trudzić z odklejeniem tej mastyki, która po tylu latach nadal porządnie trzyma tapicerkę i przy zdejmowaniu tapicerki ciągnie się jak guma do żucia.
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-19, 10:01   

siwy-34 napisał/a:
No tak to może być to. Tylko jak miałem zdjęte plastiki to zamek specjalnie nie jest widoczny, może jakieś szczegóły byś podał co dokładnie należy przesmarować

Mi chodzi o klamre zamka, nie wiem jak sie to fachowo nazywa, ale chodzi mi o ta czesc, ktora "zachacza sie" o ten bolec, ktory jest przy slubku B. Nakladz tam smaru i sprawdz czy cos pomoglo. Podejrzewam, ze u siebie slysze tego samego swierszcza, a zabieg, o ktorym pisze na jakis czas pomaga.
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-19, 12:10   

jackthenight, potwierdzam w megance też się tego pozbyłem w sumie z głupoty bo nie wiedziałem do czego jest i nigdy mi nic nie leciało
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-19, 15:37   

KaS602 - sprawdzę - dzięki za podpowiedź
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-22, 18:00   

Znalazłem stukacz, skorzystałem z rady KaS602 ale dla pewności przejechałem się z otwartymi drzwiami, no i nie było wątpliwości - to zamki. Smar załatwił sprawę - tylko na jak długo?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-24, 23:43   

siwy-34 napisał/a:
Smar załatwił sprawę - tylko na jak długo

Gora pol roku. Przynajmniej u mnie.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-26, 15:54   

Panowie a zobaczcie czy jak zamkniecie drzwi i poruszacie nimi za klamke od zewnątrz to zgrzypi. Bo ja znalazłem świerszcza a okazała się nim uszcelka tylko nie gumowa a ta aksamitna która dolega od góry do drzwi. Natłuściłem ją (preparat do natłuszczania uszczelek gumowych) i pomogło ale ASO oczywiście nie mogło zlokalizować świerszcza.
_________________
Pawlo
 
jarecki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2009-05-30, 18:45   

Dzięki KaS602, u mnie było to samo. już miałem jechać do ASO, ale dzięki twojej radzie już po problemie, drzwi nie skrzypią.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-09, 19:20   

Endi85 napisał/a:
jackthenight, potwierdzam w megance też się tego pozbyłem w sumie z głupoty bo nie wiedziałem do czego jest i nigdy mi nic nie leciało


A jednak może lecieć woda, o czym się niedawno sam przekonałem.
Auto stało przechylone tak, że lewa strona auta była niżej niż prawa i była sobie ulewa.
Otwieram prawe przednie drzwi a tu uszczelka od strony wewnętrznej drzwi mokra.
Wycieram do sucha.
Biorę szlaufa i leję chwilę na szybę przednią prawą pasażera. Otwieram drzwi i znów
mokro na uszczelce od wewnętrznej strony auta. Przyglądam się drzwiom od dołu i faktycznie spod tapicerki drzwi widać krople wody.
Zdjąłem tapicerkę - braki mastyki - więc ją uzupełniam.
Zakładam ponownie tapicerkę na drzwi.
Robię test ze szlaufem - leje obficie wodą po szybie.
Otwieram drzwi - wreszcie sucho.

Wnioski takie, że może tędy lecieć woda ale tylko wtedy kiedy auto jest pochylone. Jak stoi prosto w poziomie - to nawet przy braku mastyki woda nie poleci pomiędzy tapicerką a drzwiami.
Tutaj koledze loganik zwracam honor, gdyż faktycznie może lecieć woda przy niedokładnym uszczelnieniu mastyką tapicerki z drzwiami.
_________________

 
breweryszein 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-03, 09:47   

siwy-34 napisał/a:
A słupek też już rozebrałem, zdemontowałem pasy i zrobiłem jazdę próbną no coś dalej stukało w okolicy słupek-drzwi, byż może to plastik uderza o blachę drzwi

Myślę że w mojej Daci były podobne odgłosy. Przez jakiś czas coś stukało w okolicy górnej części drzwi od kierowcy. Stukało tak że nie byłem pewien czy chodzi o drzwi czy słupek. Na początek psiknąłem smarem w sprayu w mechanizm blokowania drzwi (od góry przycisku blokowani drzwi) i to pomogło. Użyłem "białego smaru" firmy BOLL (koszt 15 zł), smar wtrysnąłem za pomocą plastikowej rurki, która jest w zestawie.
Od tego czasu nic nie stuka w drzwiach.
_________________
Logan MCV 1.5 dci 119 000 km
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 23:40   Skrzypiący pedał sprzęgła

Witam. Mam następujący problem: podczas "odpuszczania" pedału sprzęgła słychać irytujące skrzypienie/trzeszczenie. Dźwięk pojawił się przy przebiegu około 800 km, obecnie jest 1600 i nadal występuje, nie za każdym razem ale raz na kilka naciśnięć. Dodam że pod nogą też czuć jakby pedał sprzęgła o coś się ocierał. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Męczyć o to ASO czy po prostu uznać że ten typ tak ma?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 23:49   

Męczyć - może to tylko na zawiasie (i to faktycznie podpada pod typ) i pomoże nasmarowanie, ale może to np linka się ociera i wtedy lepiej sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne