Oooo to prawie jak we wszystkich "czterech kółkach" ale teraz mnie korci by spytać, czy koleżanki lub koledzy widzieli takie "ustrojstwo" w „bentleju” lub innym czołowym pojeździe? i jak takie ustrojstwo ma się do tego z naszych drakulek?
a niestety w swoim nowo nabytym Sandero w wersji Arktica nie mam wyświetlanych informacji o średnim spalaniu. Przyciskiem na panelu w kokpicie mogę się jedynie przełączać między: całościowym przebiegiem kilometrowym, a częściowym przebiegiem kilometrowym. Naciskanie guzika w prawej manetce na kierownicy nic u mnie nie powoduje. Widać tylko najwyższe modele czyli Lauretki mają takie opcje.
To wiele nie straciłeś. Moja Logan Arctica z 2008 roku ma te bajery ale nie można na nich polegać - jakość pomiaru - poza każdą klasą. Bardziej przydałoby się spalanie chwilowe, ale czy też dobrze by pokazywało?
Sprawdziłem spalanie tradycyjną metodą "pod korek", nawet 2 zbiorniki - wynik 0,3 l/100 zaniża względem wskazań komputera. W serwisie nie chciałem aby grzebali bo jeszcze gorzej by było.
Z postów na temat wskazań można wywnioskować, że sposób (algorytmy) pomiaru są bardzo proste i wniosek prosty prostota - wynik obarczony dużym błędem pomiaru.
Teraz po 20kkm nie potrzebuję pocieszać się odczytem spalania z komputera.
_________________ Logan Arctica 1.4 (Marine) :) już minęło 60kkm i wszystko OK!
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-07, 17:33
piotrpek napisał/a:
Moja Logan Arctica z 2008 roku ma te bajery ale nie można na nich polegać - jakość pomiaru - poza każdą klasą. Bardziej przydałoby się spalanie chwilowe, ale czy też dobrze by pokazywało?
Sprawdziłem spalanie tradycyjną metodą "pod korek", nawet 2 zbiorniki - wynik 0,3 l/100 zaniża względem wskazań komputera
Czytając takie wypowiedzi tracę wiarę w ludzi.
A czy ty sądzisz piotrpek że metodą tradycyjną pod korek mierzysz spalanie z większą dokładnością niż komputer ?
I czy sądzisz że pomiar pod korek jest lepszy niż wartość wskazywana przez komputer ?
Jak sam napisałeś wynik różnił się o 0.3 litra / 100 km .
To w takim razie się pytam po co mam liczyć metodami tradycyjnymi pod korek jak robi to za mnie komputer i w 100% jego wyliczenia są dokładniejsze niż twoje pod korek.
piotrpek napisał/a:
wniosek prosty prostota - wynik obarczony dużym błędem pomiaru.
Hmm, czy 0.3 litra/100 km to jest duży błąd ? A może to twoje pod korek było obarczone błędem +/- 0.3 lita/100 km.
Średnie spalanie jest właśnie bardzo wygodną informacją - bo nie muszę lać pod korek, aby sprawdzić jakie mam spalanie - tą czynność przelicza komputer i robi to bardzo dokładnie. Dodatkowo często sprawdzam średnią prędkość - pewnie też sobie to tradycyjną metodą wyliczasz :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-07, 21:40, w całości zmieniany 2 razy
I czy sądzisz że pomiar pod korek jest lepszy niż wartość wskazywana przez komputer ?
Jak sam napisałeś wynik różnił się o 0.3 litra / 100 km .
To w takim razie się pytam po co mam liczyć metodami tradycyjnymi pod korek jak robi to za mnie komputer i w 100% jego wyliczenia są dokładniejsze niż twoje pod korek.
U mnie metoda pod korek jest dużo dokładniejsza niż wyliczona przez komputer. Tak się składa, że zawsze tankuję po zapaleniu rezerwy - komputer pokazuje mi zużycie ok 52 - 53 litry, a tankuję 57 - 59 litrów. Nie sądzę, aby na stacjach paliw oszukiwali klientów aż o 10%.
Może twój komputer nie ma aż takich odchyleń jak mój, ale ja patrząc na średnie zużycie muszę pamiętać, że do wyniku muszę dodać 10% (tj. ok 0,4 l/100km).
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2010-03-07, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdziłem spalanie tradycyjną metodą "pod korek", nawet 2 zbiorniki - wynik 0,3 l/100 zaniża względem wskazań komputera.
Czy zaniża czy też nie można by sprawdzić tą metodą (może) ale nie przy 2 tankowaniach. Sprawdź średnie spalanie "swoją" metodą przez 20 zbiorników, nie kasuj kompa i wtedy się wypowiedz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-03-07, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Dystrybutory na stacjach powinny posiadać aktualna legalizację z czym czasem bywa różnie.
Po za tym mają możliwość regulacji dokładności odmierzania na + bądź na - .
Znając osoby przeprowadzające legalizację mogę śmiał powiedzieć, że większość regulowana jest na - , oczywiście w ramach dozwolonej prawem wartości dopuszczalnego błędu.
Możliwy jest więc teoretycznie przypadek, że raz zatankujesz na stacji gdzie odchyłka jest na - , a raz z odchyłka na + .
Więc metoda wyliczania na podstawie tankowania pod korek nigdy nie będzie dokładna.
Możliwy jest więc teoretycznie przypadek, że raz zatankujesz na stacji gdzie odchyłka jest na - , a raz z odchyłka na + .
Więc metoda wyliczania na podstawie tankowania pod korek nigdy nie będzie dokładna.
Ja nie twierdzę, że ta metoda jest dokładna, ale dokładniejsza od tego co pokazuje komputer (w mojej Drakuli), może inni koledzy mają dokładniejsze komputery.
Gdyby odchylenia były na + i na - , to uznałbym to za błąd pomiaru metody pod korek, ale u mnie przy ponad 15 tankowaniach różnice na są zawsze na - o 5 do 7 litrów na zbiorniku.
Może to jest celowa polityka producenta, bo zawsze ładniej wygląda 4,0 niż 4,4 l/100km.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-07, 19:22
AndrzejW napisał/a:
U mnie metoda pod korek jest dużo dokładniejsza niż wyliczona przez komputer. Tak się składa, że zawsze tankuję po zapaleniu rezerwy - komputer pokazuje mi zużycie ok 52 - 53 litry, a tankuję 57 - 59 litrów
Skoro masz zbiornik paliwa 50 litrów i zapala ci się rezerwa czyli w zbiorniku masz jeszcze jakieś 5 - 6 litrów to jakim cudem wlewasz 59 litrów?
Może najwyższy czas zmienić dystrybutor :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-07, 19:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-07, 20:00
Tak pewnie o delikatność wlewania chodzi, nie mniej jednak jeśli chodzi o sprawę
średniego spalania to nawet gdyby różnica pomiędzy metodą pod korek a wartością komputera była 0.4 jest wystarczająco dokładnym pomiarem.
Na początku tankowałem pod korek i spalanie liczone pod korek a komputerem dość dobrze się zgadzało. Maksymalne odchylenie to właśnie 0.4 litra, a częściej to o jakieś 0.2 litra i to różnie raz na plus a raz na minus.
Mnie taka dokładność satysfakcjonuje, a ponieważ jestem leniwy i nie zawsze mam kasę aby tankować do pełna to atuty komputera pokładowego są znaczące, bo nie muszę posiadać przy sobie kalkulatora, ani nie muszę tankować do pełna aby wiedzieć jakie mam spalanie chwilowe.
Drugą informacją na którą spoglądam to średnia prędkość - a tego niestety ręcznie nie jesteście w stanie policzyć.
Poza tym z komputerem pokładowym mamy dodatkowo o jeden licznik kilometrów więcej, a jak ktoś prowadzi statystki to takie dane są mu bardzo przydatne.
Teraz już mi się nie chce, i korzystam tylko ze średniego spalania i średniej prędkości.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-07, 20:08, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-07, 21:30
Ma odpowietrznik. Schemat naszego zbiornika wygląda następująco :
(8) Połączenie do pochłaniacza oparów benzyny
(9) Kulka zapobiegająca przepełnieniu zbiornika
(10) Przewód zapobiegający cofaniu się paliwa i służący do odpowietrzania przy napełnianiu
(11) Zawór zamykający
(12) Zawór bezpieczeństwa nadciśnienie-podciśnienie
(13) Wieniec odprowadzania powietrza przy napełnianiu
(14) Otwór wlewu paliwa
(X1) Użytkowa ilość paliwa
(X2) Objętość powietrza konieczna do rozszerzenia się paliwa
zbiornik.JPG
Plik ściągnięto 239 raz(y) 26,44 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-07, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
No mnie się nigdy 59 litrów wlać nie dało.
Nawet do 3 lub czwartego odbicia wlałem maksymalnie 49 litrów.
Trzeba troszkę delikatności.
Ja podbiciu troszeczkę wyciągam pistolet i potem nalewam bardzo powoli.
jackthenight - tak jak AndrzejW pisze - było to już na forum i nie pamiętam, czy dotyczy to tylko diesli, ale faktycznie, da się nalać około 60 litrów. Ja sam, mając jeszcze sporo na rezerwie wlałem ponad 58 litrów na Shellu (16 litrów po pierwszym odbiciu; pomalutku).
A w temacie komputera (również było wielokrotnie na forum) - zaniża 9 %. Pozwolę sobie nawet na super dokładność, bo prawie zawsze wychodzi mi tyle samo - 8,9 %
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-03-07, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-08, 00:37
wox napisał/a:
A w temacie komputera (również było wielokrotnie na forum) - zaniża 9 %. Pozwolę sobie nawet na super dokładność, bo prawie zawsze wychodzi mi tyle samo - 8,9 %
A u mnie nie zaniża. Raz jest więcej, a raz mniej od ręcznego wyliczenia metodą pod korek o około 0.2 do 0.4 l/100km, a nieraz jest dokładnie tyle samo. Także ja nic złego na dokładność wyliczeń nie mogę powiedzieć.
Poza tym dla mnie liczenie spalania metodą pod korek jest również obarczone dużym błędem, bo raz wlejesz więcej paliwa a raz mniej, jeden dystrybutor będzie wskazywał mniej a inny więcej.
Dlatego wskazywania komputera pokładowego są, były i będą zawsze dokładniejsze i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-08, 00:39, w całości zmieniany 2 razy
Dlatego wskazywania komputera pokładowego są, były i będą zawsze dokładniejsze i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.
Byłyby dokładne, gdyby komputer liczył masę (w kg) spalonego paliwa, a nie objętość. Ja zauważyłem, że jadąc tą samą trasą i z taką samą prędkością o godz. 6 rano i po południu spalanie po południu różni się nawet o 0,2l/100km. Jak sądzę związane jest to ze zmianą objętości paliwa zależnie od temperatury - ruch na trasie nie miał na to wpływu, bo porównanie robiłem w niedzielę, gdzie trasa była praktycznie pusta w obu przypadkach. Może benzyna ma mniejszą rozszerzalność termiczną i ten efekt jest niezauważalny.
Jeszcze chciałbym dodać, że w miarę dokładne określenie ile mogę zatankować ma dla mnie znaczenie praktyczne, ponieważ średnio co 2 lata robię trasę ok 6tys. km po Rosji, a tam tankowanie polega na tym, że najpierw trzeba określić ile chcesz zatankować paliwa i za nie zapłacić, a na trasach, po których jeżdżę stacje paliw są oddalone od siebie nawet ponad 200km. W poprzednim aucie bez komputera potrafiłem określić z dokładnością do ok 2l ile można zatankować opierając się tylko na wskaźniku poziomu paliwa i wygląda na to, że w mojej Daćce jest to dokładniejszy przyrząd niż komputer.
Ja mogę tylko dodać od siebie, że po zapaleniu się kontrolki rezerwy paliwa przejechałem spokojnie jadąc około 50 km. Dalej już nie miałem odwagi testować i zajechałem na stację paliw. Ale jeśli licząc zapalenie się kontrolki przy 5 litrach w zbiorniku to te 50 km powinno być do przejechania bez problemu w każdych warunkach.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-23, 17:55
Chciałem wczoraj wejść w tryb testowy i nie udało mi się. Wcześniej z ciekawości spróbowałem z powodzeniem (wg metody podanej przez jackthenight) aby sprawdzić poziom paliwa. Czy możliwe, że coś uległo uszkodzeniu, albo może po prostu zrobiłem to niedokładnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum